Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Olen kokenut ihmeen (KulkijaKissasta tarinaa)  (Luettu 12979 kertaa)

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
Vs: Olen kokenut ihmeen (KulkijaKissasta tarinaa)
« Vastaus #585 : 23.12.08 - klo:13:48 »

Otin äsken Pikku-Toivon syliini ja kerroin, että rakastan häntä yli kaiken tässä maailmassa ( no niin, tietysti siis Arvon ja Reinon ohella).

Pikku-Toivo katsoi minua hiukan mietteissään ja kysyi: "Mummi, riittääkö rakkaus? Eikö tarvita mitään muuta, jos rakastaa?"

Mitähän mahtaa pikkuinen sydämessään nyt pohtia, ajattelin ja mietin, miten tuohon vastaisin.

Sitten kerroin hänelle, että Rakkaus on niin suuri sana ja suuri voima, että se pitää sisällään ihan kaiken, kaiken mitä tarvitaan.
Rakkaus on jokapäiväistä huolehtimista, jokapäiväinen  ruoka, puhdas pipa-astia, tarvittavat lääkärissäkäynnit, harjaamiset, hellittelyt, torumiset, tissuttelut peiton alla....
Rakkaus on kaikki!

Pikku-Toivo painautui rintaani vasten, katsoi silmiini ja huokasi: "Niin mummi, sittenhän minulla on kaikki - Rakkaus riittää!"

------------
Pikku-Toivo ja enot toivottelevat kaikille oikein kaunista Joulua! Kiitokset kaikille, jotka ovat jaksaneet seurailla KulkijaKissan elämää ja nyt sitten hänen pikkuisen Toivonsa vaiheita.
Lisää tarinoita tulee kyllä [:-)]
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #586 : 23.12.08 - klo:13:51 »

Ja tämä piti vielä laittaa mukaan.
Pikku-Toivo on kuullut enoiltaan, että kohta tulee Joulupukki. Tässä hän odottelee jo innokkaasti, että mistähänpäin se pukki mahtaa tulla [:-)]
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #587 : 23.12.08 - klo:13:53 »

[:30] odotetaan jatkoa - ja kirjaa yläpönttölän kissoista

ja pukki tuo omat pienet kuuset jokaiselle kolmikosta
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #588 : 23.12.08 - klo:15:05 »

Pikku-Toivo on jo kovasti kasvanut. Hän on aika iso poika jo.
Hömis omaa niin ihanan kertomisen taidon, että tippa tulee silmään, kun niitä lukee. Niin kuin nytkin tuo rakkaustarina  [:´(]
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #589 : 23.12.08 - klo:15:06 »

Toivostahan on tullut jo pitkä poika, taitaa olla tyypillinen hontelo nuorukainen. Kovasti tuntuu Toivo pukkia oottavan, mitähän Toivon paketissa on?
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #590 : 23.12.08 - klo:18:07 »

Toivon ja enojen paketissa on (ei kerrota vielä pojille)
katkarapuja!
Ja Toivolle on sitä omaa maitoa, jota annetaan lääkeruiskusta mummin sylissä [:-)]
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #591 : 23.12.08 - klo:18:20 »

Olisin arvannut että kuitenkin pikku-Toivon paketissa olisi ollut kuusi jonka latvaan kiipeämällä olis päässyt kirjahyllyn päälle [:-DD]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #592 : 23.12.08 - klo:19:16 »

Olisin arvannut että kuitenkin pikku-Toivon paketissa olisi ollut kuusi jonka latvaan kiipeämällä olis päässyt kirjahyllyn päälle [:-DD]

Kuules Jarmo! Ensi jouluna sulla on sitten kolme kuusta, joiden latvaan tulevat kiipeilemään -
kolme  [:10] [:10] [:10]
Saat ensi jouluksi oikein tuhdin joulupaketin! [:-)]
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #593 : 23.12.08 - klo:19:23 »

Kuules Jarmo! Ensi jouluna sulla on sitten kolme kuusta, joiden latvaan tulevat kiipeilemään -
kolme  [:10] [:10] [:10]
Saat ensi jouluksi oikein tuhdin joulupaketin! [:-)]

Kyllä kuuset hommataan jos kolmikko tulee vieraaksi - tämä muistetaan [:-)] [:-)] [:-)]
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #594 : 24.12.08 - klo:10:41 »

Pojat olivat niin malttamattomia, että eivät ennättäneet pukkia odotella.
Saivat katkarapunsa, joita syö tietysti eniten Reino. Arvo ei juuri välitä, Pikku-Toivo kyllä maistelee elämänsä ensimmäisiä katkarapuja. Mutta Toivo tykkää enemmän suklaasta ja halvasta!
Kirjattu

Välskäri

• Täysjäsen
  • Poissa Poissa
« Vastaus #595 : 24.12.08 - klo:10:42 »

Kaapo on kade, tuleekos sellanen lepäilytaso myös koska häne ei kiipeile. Meinaten joa hänkin hoitoon...
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #596 : 24.12.08 - klo:10:45 »

Neljäs kuusi tai lepäilytaso tulee varmasti jos Kaapokin tulee mukana ensi Jouluksi  [:10] [:10] [:10] [:10]
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #597 : 24.12.08 - klo:10:47 »

Jarmo hei! Tuo neljäs kuusi kuuluu sinun hankintalistalle!
Me nimittäin muistamme lupauksesi ja siis:
ensi jouluna tulemme koko sakki kissojen kanssa luoksesi viettämään joulua!!! [:-P]
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #598 : 24.12.08 - klo:10:52 »

Jarmo hei! Tuo neljäs kuusi kuuluu sinun hankintalistalle!
Me nimittäin muistamme lupauksesi ja siis:
ensi jouluna tulemme koko sakki kissojen kanssa luoksesi viettämään joulua!!! [:-P]

Tervetuloa ja Kinkku mukaan  [:10] [:10] [:10] [:10]
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #599 : 27.12.08 - klo:12:06 »

Heräsin yöllä siihen, että joku kurnutti vaativasti tyynyni vierellä. Ei tarvinnut silmiä avata kun arvasin, Pikku-Toivohan se siinä. Haluaa päästä peiton alle lutkuttamaan.

Nostin peittoa ja sanoin Toivolle: siitä vaan, alas tulla!

Pikku-Toivo istui ja katseli tarkkaan arvioiden, mihin nyt kyntensä iskisi. Pää kallellaan se katseli hengityksen tahdissa nousevaa ja laskevaa mahaa. Pää kallistui puolelta toiselle - ei tuo on liian korkea vuori kiivettäväksi. Ei käy.

Sitten se kiinnitti huomionsa tisuliin. Pieni käpälä ojentui, se kosketti, sitten se haisteli. Ei - vanha rusina, ei tuosta saa mitään irti.

Mutta tuossa, käsivarsi, sopivasti siinä lakanan päällä, pehmeätä höllyväistä. Siihen!
Se tuli peiton alle, iski ensin kyntensä käsivarteeni, leipoi muutaman kerran ikäänkuin saadakseen maidon herumaan. Sitten se iski siihen hampaansa, se puri ja kiskoi, venytteli sitä kuin purukumia. Ja niin alkoi onnellinen lutkutus ja kehräys koveni kovenemistaan. Nyt oli Pikku-Toivo onnellinen.

"Tuosta tulee kyllä aikamoinen mustelma käsivarteen." ajattelin - mutta - onneksi -  se ei lutkuta kaulaa!!!

Sitten hiipi mieleeni "kauhukuva" kymmenen vuoden ja kymmenen toivokilon kuluttua. Siinä se isona, isona kollina makaa ja lutkuttaa käsivarttani! [:67]

No, siihenkin keksin onneksi helpotuksen: Pikku-Toivolla on monta kummitätiä - Pikku-Toivo saa lähteä aina silloin tällöin kummitätiensa luokse "kylään"!
 [:-DD] [:-DD]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.054 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.