Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Olen kokenut ihmeen (KulkijaKissasta tarinaa)  (Luettu 12810 kertaa)

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Olen kokenut ihmeen (KulkijaKissasta tarinaa)
« Vastaus #690 : 03.03.09 - klo:17:42 »

Nyt kun otettiin tämä pellettiasia esille, niin jatkanpa juttua. Meillä kerran kokeilin niitä kun isokisu oli pentu,ei se silloin niistä tykännyt, vaan valitsi savihiekka-astian. Vähän aikaa sitten ostin pellettipussin, ajatuksenani oli kokeilla uudelleen, kun pisuastioitakin on usempi, niistä yhteen voisin kokeilla pellettejä. Tuo marjaritilä olisi muuten hyvä, mutta vääränmallinen, pisuastiat kun on kulmikkaita. Ehkäpä mä käyn rautakaupassa katselemassa tiheitä verkkoja.
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #691 : 03.03.09 - klo:20:00 »

Kissat on nyt 16, 14 ja 5 vuotiaita, eli tuo pellettivessa otettiin käyttöön melko vanhoille kissoille.
Ja hyvin tottuivat, tykkäävät enemmän kuin entisestä.
Ensin laitettiin hiukan pellettejä vanhaan vessaan, että tassut tottuivat.
Pohjalla oleva puru kelpaa kompostiin muun seassa.
Eikä kissat heittele montaa metriä pellettiä kuten tekivät hiekalle.
Eikä kulje tassuissa, kotimainen luonnontuote ... minusta monta hyvää syytä  [:-)]

Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #692 : 11.03.09 - klo:14:47 »

Elämä ilman kissoja olisi tosi tylsää.
Mutta se täytyy sanoa, että kyllä tämä tulinen rakkauskin tulee kalliiksi ja kivuliaaksi! [:-DD]

Kävin lääkärissä näyttämässä kipeää kättäni (syy kipuun ei ole seuraava) ja hän huomasi kädessäni ilkeännäköistä punoitusta ja turvotusta.
No, minä sitten selittelin että eihän se ole kuin pikkukissan lutkuttelujälkiä. No niitä jälkiähän ne ovat, mutta ovat aiheuttaneet jonkinlaisen tulehduksen!
Ei muuta kuin lääkkeitä naamaan ja voidetta ihottumaan. Mutta kuinkas tässä nyt käypi Pikku-Toivo LutkuLätkyn?
En voi häntä vierottaa - ei tule kuuloonkaan! Täytyy kehitellä jokin suoja tuohon käteen, että ei pääse ihoa rikkomaan.
Mutta kaikesta huolimatta rakasta näitä aivan tulisesti. Kaikkia minun poikiani! [:31] [:31]

Niin, onneksi Toivo lutkuttaa käsivartta - että esim. rintaa!!!! [:-DD] [:-DD]
Kirjattu

Luppakorva

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Nettimaskotti
    • kennel Goldbird´s
« Vastaus #693 : 11.03.09 - klo:15:16 »

Tiedän ton tunteen, mitä et tekisi kissojesi/koiriesi eteen, kun niitä rakastat sydänjuuria myöten.
Kyllä kissoilla on mahtava koti sinun luonasi.
Kyllä pienet tulehdukset paranee, rakkaat eläimet pitävät mielen hyvänä ja
paikkaavat yksinäisyyden
Kirjattu
Entinen Mercinikka
Koirat eivät ehkä lisää vuosia elämääni,mutta varmasti lisäävät elämää vuosiini.

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #694 : 11.03.09 - klo:18:32 »

. Mutta kuinkas tässä nyt käypi Pikku-Toivo LutkuLätkyn?
En voi häntä vierottaa - ei tule kuuloonkaan!

Niin, onneksi Toivo lutkuttaa käsivartta - että esim. rintaa!!!! [:-DD] [:-DD]

[:-DD] [:-DD]

Hei osta Pikku-Toivo LutkuLätkylle pieni tuttipullo, jospa hän vaikka lutkuttaisi sitä.  :-))
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #695 : 11.03.09 - klo:18:37 »

Tuttipulloa on mietitty ankarasti. Mutta siinä on se vika, että Toivolla törsköttää hampaita koko kalusto suussa. Hän saa tutin rikki hetkessä. Ja siitä voi jotain joutua pikkuiseen massuun ja se ei ole sitten kivaa. Hän kaipaa selvästi toisen läheisyyttä ja lämpöä.
Ei tällainen tulehdustila ole tietenkään terveellistä minullekaan, vaikka tekisin heidän takiaan ihan mitä vaan.
Koetan kehitellä jotain tuohon käteen, että Toivo voisi lutkuttaa rikkomatta ihoa.
 [:-)]
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #696 : 11.03.09 - klo:18:41 »

Toinen käsi käyttöön...
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #697 : 11.03.09 - klo:18:43 »

Jarmo kiltti! Toinen käsi ei kelpaa Toivolle! [:-DD]
Kissat ovat jotenkin erittäin tapoihinsa tottuneita ja tapojensa orjia.
Minun on maattava aina vaan vasemmalla kyljellä ja ainoastaan vasen käsivarsi kelpaa. Olen koettanut toisin päin, mutta ei käy. Toivo juttelee minulle kovasti ja menee vasemmalle puolelle odottamaan sitä kättä!
Tämä on vaikeata! [:-DD]
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #698 : 11.03.09 - klo:18:50 »

jos vaihdetaan tyyny toiseen päähän sänkyä ja uusi yritys saattaisi P-T hämääntyä [:-I]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #699 : 11.03.09 - klo:18:57 »

Jarmo! [:-DDD] [:-DDD] [:-DDD]

Nyt kuolen nauruun! Mutta jos tästä selviän, lupaan yrittää. Sitten kun olen vaihtanut lakanat! [:-)]
Kirjattu

tahmatassu3

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylivieska
« Vastaus #700 : 11.03.09 - klo:19:32 »

Täällä kun nyt kissoista keskustellaan, niin minunkin pitää kertoa yks juttu  tähän väliin mikä tapahtu tänään kun tulin kaupasta kotia päin.

Tässä pienellä kotikadun pätkällä kissat olivat lemmentouhissa keskellä tietä, siitä ei päässyt autolla kummaltakaan puolelta  ohi.
Eihän siinä muu auttanut kun odottaa että saavat toimensa tehtyä, vastapäätä tuli kans auto, eikä kissat ollu moksiskaan. Siinä ne
auton keulojen välissä toimittivat tärkeän tehtävänsa ja sen jälkeen kiireesti säntäsivät penkan taa.  [:-)]
(Jos tämä tuli aivan väärään paikkaan, saa siirtää tai vaikka poistaakin.)
Kirjattu
Kaikkea saa tehdä, kaikkea pitää tehdä, kaikkia ovia täytyy tempoa, kaikkia kuita kurkotella.
On vain yksi ehto, elinehto; Värisevää sielua ei saa tallata.
- Tommy Tabermann -

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #701 : 11.03.09 - klo:20:16 »

Tahmatassu!
Ei varmaan ollut väärässä ketjussa! Tämä ketju kertoo minun kokemuksistani kulkijakissan pelastamisesta ja sen pentujen vaiheista.
Mutta ei toki ollut väärä paikka kertoa tuota sinun tarinaasi!
Nythän on "kissojen kuukausi" elikkä maaliskuu. Noin juuri kissat käyttäytyvät ja hyvä, jos ihmiset ymmärsivät antaa heidän käyttäytyä lajilleen tyypillisesti! Pikkuisia kisumirrejä on kohta odotettavissa. Toivottavasti vaan saavat hyvät kodit.
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #702 : 12.03.09 - klo:21:21 »

Kyllä tämä nyt alkaa olla jo ihan hassua! [:10] [:10] [:10]

Menin tänään tuon tulehtuneen käden takia ultraääneen. Lääkäri tuli ja kyseli että mikäs vaivaa. Minä siinä sitten selittelin. että tuo käsivarsi on hiukan punottava ja aika muhkea pattikin siihen on tullut, kun tuo pikkuinen kissa lutkuttaa käsivartta. Siinä on vaarana, että se käsivarsi tulehtuu ja bakteereja joutuu kudoksiin.

Se lääkäri oli aivan ihastuttava!!!! Ehkä minun ikäiseni mies. Hän kertoi että hänen siskollaan on ollut myös sellainen kissa, joka imi jatkuvasti vanhan yöpaidan pitsiä.

Kun nähtiin tulos käsivarrestani, että ei mitään hätää, hän sanoi, että voin jatkaa "imettämistä" edelleen. Hän sanoi, että voisin ehkä tarjota Toivolle jotain muuta ruumiinosaa vaihteeksi! [:-DD]

Sanoin hänelle, että onneksi Toivo ei ilahtunut imemään rintaani - siinä minulla olisi ollut selittämistä tohtorille! Kuinka vanhan rouva rinta on noin tulehtunut ...... lutkuttelusta...... [:-DD]

Tohtori toivotteli minulle onnea jatkossa ja sanoi, että varmasti minulle syntyy hyvä suhde Toivon kanssa jatkossakin. Ja varmasti tuleekin hyvä suhde ja itseasiassa onkin jo. Rakastamme toisiamme tulisesti! Siis minä ja Toivo!

Kuvattiin sitten myös tuo kaularanka - sieltä voipi löytyä jotain pahempaakin - mutta se sitten joskus! [:-)]
Kirjattu

mummeli

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vantaa/varisto
« Vastaus #703 : 12.03.09 - klo:21:32 »

Jarmon vastaukselle.. [:-DDD] [:-DDD]Rva Hömikselle... :-)) [:-DD]..aivan ihanaa juttua "lutkuttajasta"...
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #704 : 12.03.09 - klo:21:32 »

Hömis [:-DD] Ihana lääkäri sulla oli. :-))

Mulla on ollut yksi lutkuttava kissa, mutta lutkutuksen kohde oli kainalo, johon aina työnsi nenänsä ja imi paidan kangasta. Sylissä ollessa. Nukkumaan tuli aina ihan mun kainaloon ja ojensi tassunsa kaulalle tai poskelle, painoi päänsäkin joskus poskelle. Vui että, ikävä tuli häntä!
Kirjattu

Sivu luotiin 0.116 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.