Huomenta täältäki.
Aurinkoinen paistelee ja viattomat oottelee piräs alkaa lähtee!
Niskat on jumissa, ei meinannut saada edes nukkua. Minkäänlaista tyynyä ei niskariepu kestä. Mikähän avuksi.
Meselle neuvosin tätä mun konstia, tohon nukkumisen helpottamisee.
Miä olen sängystä nostannu pääpuolen 10 senttii korkeemmalle. Se on mun kropalle sopivin korkeus. Sillon ei tarvitte tyynyä, eikä herättyää nuomaa olevansa jalkopäässä kippurassa. Meni monta yötä, ennenkun löysin sopivan korkeuden.
Sitte toinen konsti. Olen asentannu sängyn sivulautaan lämpöpatterin ja se on ny lämpösänky. Ei haittaa vaik unissaa myllää kui pal tahansa, ain pysyy lämpösenä ja luulen, et lämpö ei ainaskan o pahaks.
Kas, mulla on sellanen tapa, et miä näköjää ryömin nukkuessan ja toi 10 senttii vino sänky, pitää mut just sopivasti paikallaa. Sen mitä unissan ryömin, nin sänky valuttaa mut takas.
Sitte tohon hereilläolo jumppaan en tartte mitää apuvälinei, ei mitää keppei tai muita vempaimii, tai taikasauvoi.
Oman käsien paino riittää, ku laskee leuan rintaa kiini ja laittaa sormet ristii takaraivon päälle ja sitte hiljaksee pyörittää päätää ja ku ei pää enää enempää käänny, ni sitte viä käsillä vähä auttaa. Vuorotelle kumpaaki päi.
Sattuu muute esteks ihan julmetusti, mut sitte kohta kyl helpottaa.
Siltä OMT-terapeutilta vakoilin noit juttui. Se vaa laskutti joka käynnist satkun ja ehä mun persus semmosta merivettä kestä. Ny tulee halvaks ja ainaski mullen auttaa nopsaa. Eiku tsemppiä!