Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Tupakinpolton lopetus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  (Luettu 1707 kertaa)

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia

Tuo hypnoosi ehkä kuulostaa aika omituiselta. Mutta sehän on vaan sitä, että itse on ensin sen asian itselleen selväksi tehnyt ja mielessään miettinyt. Minulla siihen meni noin kaksi vuotta. Minä sen työn tein.
Hypnoosi oli vain sen ajatuksen vahvistamista ja alleviivaamista. Siitä sain jotenkin sen viimeisen potkun ja uskon siihen, että onnistun.
Ei sitä kukaan hypnotisoija minun puolestani tehnyt. Minä tein sen päätöksen, kypsyttelin sitä ja kun olin valmis, hain viimeisen voitelun siltä taholta.
Mutta päätös on pitänyt. Vaikeatako oli? Olipa tietysti. Tupakkaa ei mieleni tehnyt koskaan. Mutta oli vaikeata keksiä tekemistä sen tilalle. Kun oli "tupakkatauon" paikka, niin piti aina miettiä, että mitä näillä käsillä nyt tekee, mihin menee istuksimaan ja rentoutumaan.... mutta kyllä se siitä.
Se on korvienvälihommaa. Mitä muutakaan se voisi olla. Jokaisen on itse se päätös tehtävä.
Kirjattu

Veke 12v.

  • Vieras

No just noita apukonstei miä enite pelkään. Niitten kaa voi ihan hyvi käydä silleesti ku yskänlääkkeenki kaa.
Hörppii yskänlääkettä ja onki hinkuyskä, mitä sekä sitte on, jos yskä lähtee, mut hinku jää?   :-O
Ihan sama, se on ton hypnoosin kaa, en aio hypnoosis loppuikääni käpsiä!   [:-DD]
Vaakaa pitää varmaa sitte kyl alkaa seuraamaa, ninkun Ullu tuumi, miäki 1.1. painoin 87 ja nytte 78.   :-))
Kirjattu

Liinu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 639

Olen edelleen sitä mieltä että omasta tahdonvoimasta siinä on kyse, ei millään lääkkeillä sitä lopetustaa saada aikaan. Piiput piiloon ja sillä selvä.

Tietysti on myös tahdon asia, mutta lääkkeillä voidaan saada vaikutus, että tulee niin huono olo että ei haluta samanaikaisesti polttaa.
En tiedä tehoavatko kaikkiin samalla lailla.
Yks puolituttuni lopetti käytyään hypnoosissa. Poltti aika paljon sitä ennen.
Kirjattu

Liinu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 639

Veke 12 avsi uuden ketjun "Tupakoinnin lopettajille", koska täällä rupesivat "tupakoimattomat melskaamaan." [:-)] [:-DD]
Nyt ei voi edes kannustaa, kun sille palstalle on pääsy kielletty tupakoimattomilta.  [:-I]
Voimia ja kannustusta sinne.  [:72] [:72].Toivotaan, että yritykset onnistuvat. Täytyy olla myös armollinen itselleen jos lipsumista tapahtuu.
Kirjattu

Anniina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 014

Lopetin vuonna 2001 tupakoinnin. Olin reilun vuoden polttamatta. Nyt taas ilman mitään lakkoja poltellut siitä lähtien.
Viimeksi lopetin puhtaalla tahdonvoimalla ja jenkillä. Sittemmin elämä ja elämäntilanteet muuttuneet. En tiiä onnistuuko enää pelkällä tahdonvoimalla. Vaikeinta oli tottua sellaisiin asioihin, joihin tupakoinnin liitti. Kahvinjuonti loppui samlla. Eipä tullut olutta otettua pariin kuukauteen. Pitkien matkojen ajaminen autolla oli outoa, kun ei kärynnyt tupakki huulessa. Tuolloinkin olin opiskelija, joten itselleni juuri raha oli houkute. Ei ollut rahaa ostaa uusia vaatteita, ei mitään. Töihin palatessa, alkoi myös polttaminen. Mutta yritetään saada ajatukset kulkemaan sellaiseen suuntaan, että Veken kanssa olisin lopettamassa  [:-)]
Kirjattu

emo

  • Vieras

Mun eräs tuttava laihdutti parikyt kiloa,lopetti siihen syssyyn tupakanpolton.
Selvisi alkuvaikeuksista hyvin,ei kuulemma tehnyt yhtään mieli.
Oli helpompi hengittää,haju ja maku aistit toimivat paremmin,ym
Meni puolivuotta,kilot tulivat takaisin.
Nyt hän aloitti tupakanpolton uudelleen,ihan vain laihtuakseen. [:-I]
Sen lakon syyksi hän laittoi koko takaisin lihomisensa.

Mielestäni koko hänen diettinsä oli ihan liian tiukka.
Ei sen kokoinen ihminen saa pysyvää painonpudotusta syömällä pelkkää salaattia.
kilot toki lähtee nopeasti,mutta tulevat nopeasti takaisinkin kun rupeaa syömään kunnon ruokaakin.

tuttavani tapauksessa uskon että vika oli enempi liian tiukassa dietissä jota ei voi pysyvästi pitää kuin tässä tupakanlopetuksessa.

Olo paranisi varmasti huomattavasti jos saisi hänkin painoansa pudotetuksi ja lopettaisi tupakan polton,mutta jokainen tekee omat ratkaisunsa itse.

Tsemppiä kaikille lopettaville [:5]
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia

Tupakanpolton lopettaminen on helpompaa kuin laihduttaminen.
Tupakkaa kun ei ihminen tarvitse eikä keho kaipaa. Eikä sen kummemmin huumeita ja muitakaan sensorttisia aineita.
Mutta ruokaa on syötävä että pysyis pystyssä.
Ja kun pitäisi sitten vielä syödä monipuolisesti ja maltilla. Kun ne aivotkin tarvitsevat sitä energiaa - että jaksais toimia!
Uskon kyllä niinkin, että liikakiloillakin elää terveellisemmin kuin tupakan voimalla, mutta mene ja tiedä!
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298

Hei mut.... Kuka terve ihminen työntää päänsä takkaan ja vetää henkeen savua jota palavat puut tuottavat?  Tupakointi on juuri sitä.

[:-P]

Kirjattu

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna

Juu on on, mut me immeiset tehdään kaikkee muutakin mikä on vaarallista, epäterveellistä ja typerää ja saadaan siitä nautinto.
Mulle on laihduttaminenkin helppoa kun sen pään otan, mutta mitä en vieläkään osaa, on tuo painon pitäminen kuosissa.
Mun polton lopettaminen oli helppoa, mutta tiedän että olen poikkeus.
« Viimeksi muokattu: 31.08.08 - klo:20:29 kirjoittanut iipa »
Kirjattu

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913

Ok, kai tässä ketjussa sitten saa noita syyllistäviäkin kommentteja heittää, kai niilläkin on paikkansa ja tarkoituksensa. Ainakin kirjoittajilleen. Minusta ne eivät oikein aja asiaansa tupakan polton lopettamisen kannustamisessa. Jätetäänhän se Veken lopettajille tarkoittama ketju ihan kokonaan rauhaan niiltä!!!
« Viimeksi muokattu: 31.08.08 - klo:21:05 kirjoittanut ullu »
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298

Sopii [:-)]
Kirjattu

Liinu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 639

Jep  [:-)]
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298

En mä syyllistä ketään, kerron vaan omasta mielestäni faktoja tupakasta [:-)]
Kirjattu

Ansku

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 478
  • Tält pualt jokke

Marle, mä olen sit varmaan kummallinen, kun tykkään puunsavun ja sikarin ja hyvän piipputupakan hajusta! Kun ei vaan tarttis hengitellä mitään niistä, ainakaan kovin paljoa kerrallaan... :-)) Ja mitään kamalampaa hajua kuin tavallinen kuiva tupakka mä en sitten pystykään keksimään ihan heti...  [:-P]

Mutta kullekin makunsa mukaan. Mä arvostan sellaisia tupakoitsijoita jotka polttaa vaan erikseen sovitulla alueella eikä esimerkiksi kulje väkijoukossa palava tupakka kädessä vapaasti heiluen.  :-O
Kirjattu

Veke 12v.

  • Vieras

Varmaa se on ninkin, ettenhä miäkä muute lopettamista suunnittelis, mutku siit sitte tulee kuulemma kipeeks ja voi kuollakki.
Vaik kyl miä luulen silti kuolevani. Kipeeks en kyl haluis.
Ja onha toi keljua, ku tää tietsikan näyttöki ain hiljollee muuttuu ihan ruskeeks ja tahmeeks.   [:-I]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.271 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.