Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Tupakinpolton lopetus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  (Luettu 1721 kertaa)

Risto

  • Vieras

Veke 12v. tuolla toisella palstalla kirjoitti tupakinpolton lopetuksesta, niin minäkin ajattelin, että saadaankohan pönttöporukassa oikein kunnon tupakinpolton lopettajaiset.
Minä olen polttanut jo 50 vuotta ja kyllä se varmaankin on jo ihan tarpeeksi paljon minunkin osalta.

Minä ainakin lähen mukaan yrittämään tupakinpolton lopetusta.

Tässä alla Veken kirjoitus.

Veke 12v.
Konkari

Ku mullaki on aikomus lähiaikoin viä lopettaa. Ihan muutamaa lyhyttä lakkoo lukkuunottamati, olen ny 56 vuotta poltellu. Saa nähhä onnistuuko! 
Nytte vaa lähiaikoina, eli viimestää jouluna, olis sellanen hyvä syy ja senssi, et pitäs yrittää.
Alkaako joku, esmes jouluna mukaa!   

Anteeks, tuli poikettua aiheesta, (ei liity valokuvauksee) mut tarkotus on kumminki hyvä!
   
Kirjattu

Risto

  • Vieras

Minulla menee punaista norttia aski päivässä.
Senkun sais edes puolitettua, niin hyvä niinkin.  [:-I]
Kirjattu

Evis

  • Vieras

 Laitetaanpa harkintaan ihan tosissaan  tupakoinnin lopettaminen.
Hyvä idea  [:5] [:5]
Kirjattu

Veke 12v.

  • Vieras

Hyvä hyvä Risto!   [:5]

Mun kannalta olis joulu hyvä hetki lopettaa. Uusvuosi ei o ninkun tupakkalakkopäivä ollenkaa, sillon luvataa vaa kaikkee muuta hölmöö ja mukavaa.  [:-)]
Taas ennen joulua mulla on nimpal aikaa vaa poltella tupakkia, et epäilen, kui mun sillon käy, jos sitä täs hetikohta yrittäs.
Tiätty, voiha sitä sitkeemmät sissit yrittää vaik ennemminki, mut miä liittysin sitte jouluna köörii mukaa!  [:57]
Nytte olen jo jonkun aikaa poltellu vaa mentholia ja kuulin, et sen merkin valmistus lopetetaa kokonaa. Kauppojen hyllyst sit silti viä ainaki lähelle joulua riittää.  [:-I]
Mun kokemuksen mukaa se olis ton mentolin jälkee lopettamine, ninkun ihan eri, ku punasen nortin.   [:-I]
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 868
  • Säkylä ** älykäS

Lopettajille  [:5] [:5] [:5]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna

Tukea ja kannustusta täältä annetaan roppakaupalla lopettajille!

Tyttärellekin juuri eilen yritin idättää ajatusta. Olisin tietty toivonut ettei olisi alkanut polttamaan ollenkaan. Jos tupakan lopettaminen kävisi muiltakin yhtä helposti kuin multa, ei tarttittas laastareita ja muita. Mulla ei ollu tarkotus lopettaa, mutta mies väitti et oli luvannut alkoittaa lakon hänen kanssaan. No tein lakon ja pian himo polttajasta tuli lakkolainen ja se lakko on pitänyt. Vaikka en uskalla vieläkään edes laittaa tupakkia suuhun, mulla on tunne et voisin helposti aloittaa uudestaan. Voi sitä makuelämysten kokemusta, mikä alkoi muutamien viikkojen polton lopettamisen jälkeen.
Kirjattu

Henri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 10 832
  • Pirkanmaa

Tämä on hieno idea! [KIPPIS]

Lopettajille paljon tsemppiä! [:5] [:5] [:5] [:5]
Kirjattu

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo

Tsemppiä kaikille lopettajille!  [:5] [:5]
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."

 [:-I] [:-I] :-)) [:-I] [:-I].. josko minäkin taas. Lopullisesti nyt. Katsotaan. Sata päivää jo meni, menis varmaan toinenkin sata.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298

Hengessä mukana, jo yli 7300 päivää ilman tupakkaa [:-)], mitäs se muuten tekisi euroissa, hmmm... [:-I]  Aika kasa rahaa [:-DD]
Kirjattu

Ansku

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 478
  • Tält pualt jokke

Tsemppiä täältäkin!  [:72] [:5] Mitään niin turhaa ei voi tehdä kuin aloittaa tupakanpolton, eikä mitään niin hyödyllistä kuin lopettaa sen! Hyvä hyvä kaikille jotka meinaa lopettaa!
Kirjattu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532

Kaikille savuttelun lopettajille... [:5]
Kirjattu

Liinu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 639

Kannustusta kovasti. Lopettajat voisvat laittaa itselleen lippaan, johon laittavat joka päivä säästyneen tupakkarahan ja heikkoina hetkinä (tuleekohan sellaisia [;-)]) kurkistaa sitten siihen purkkiin.
Eräs tuttuni kertoi muinoin, että hänellä oli tapana ostaa joka päivä jokin iltalehti. Sitten hän rupesi laskemaan kuinka paljon siihenkin meni rahaa ihan turhan tähden ja lopetti homman kuin seinään.
Tupakkajuttu on kyllä varmasti paljon vaikeampi juttu, mutta oikein kannatettava idea.
Kirjattu

Sus

  • Vieras

Min en kehtaa tänne kirjottaa mitään... [:17] ei musta siihe oo ainakaan just nyt. Harkinnassahan se on kroonisesti aina...

On se yhtä vaikeeta, kuin jos kahvinjuojalle sanois, että lopeta heti. [:-I] Tai ehkä vaikeempaakin... en tiiä. Huoh.
Kirjattu

Liinu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 639

Min en kehtaa tänne kirjottaa mitään... [:17] ei musta siihe oo ainakaan just nyt. Harkinnassahan se on kroonisesti aina...

On se yhtä vaikeeta, kuin jos kahvinjuojalle sanois, että lopeta heti. [:-I] Tai ehkä vaikeempaakin... en tiiä. Huoh.

Ja höps. Kuinka se liittyy kirjoittamiseen?  [:-I]
Kirjoittamista et ainakaan saa lopettaa, niin monta hersyvän hyvää hetkeä annat teksteilläsi muille.
Minä en tiennyt että poltat, enkä tiedä monta muutakaan. Joidenkin polttamiset ovat käyneet ilmi. Loppujen lopuksi se on aina jokaisen oma asia, mutta kannustusta kaikille lopetusta haluaville.
Olen muuten itsekin monesti ajatellut tuota vertausta kahviin. Vaikeaa varmasti olisi.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.279 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.