Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Tupakinpolton lopetus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  (Luettu 1724 kertaa)

Sus

  • Vieras

Juu en mie kirjoittamista aio lopettaa. :-)) Kiitos sanoistasi. [:-)]

Ei kun mie vaan tätä ketjuu tarkoitin, kun ei mulla oo lopettamispäätös vielä tarpeeks kypsynyt.  Ehkä jonakin päivänä vielä. Mulla on semmonen olo, että siihen pitää etukäteen "kerätä energiaa ja voimia". [:-)] Ja olla tietynlaisesti "kypsynyt" asiaan ja päätökseen... jotaki sellasta... [:-)]
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286

 [:72] Kaikille lopettajille.  [:-)]
Kirjattu

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 755
  • Itä-Uusimaa


Minä en tiennyt että poltat, enkä tiedä monta muutakaan. Joidenkin polttamiset ovat käyneet ilmi. Loppujen lopuksi se on aina jokaisen oma asia, mutta kannustusta kaikille lopetusta haluaville.


Täältä ketjusta meitä syntisiä paljastuu   [?-/]

http://www.ponttokamera.net/foorumi4/index.php?topic=10098.0;all
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Elina

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 145

Reilut neljä vuotta polttamatta. On kuulkaa hienoo, kun aamulla ei tarvi yskiä ja räkiä, kurkkua ei kutita, ylipäätään yskä on paljon harvemmin.Henki kulkee.
Nykyään tupakka suorastaan inhottaa.
Kirjattu

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913

Useimmille kai tuo joko-tai sopii. Se ei silti ole se ainoa vaihtoehto. Jos ei pysty tai halua lopettaa kokonaan, voi myös vähentää. Yksi tai kaksi tupakkaa päivässä on terveydelle kuitenkin ihan eri asia kuin yksi aski päivässä!
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298

Omakohtainen kokemus:   Vähentäminen ei onnaa..kokeiltu aikoinaan on. Muutama tupakka päivässä, ja ajatuu totuttuun määrään muutamassa viikossa  [:-(]
Kirjattu

Liinu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 639


Minä en tiennyt että poltat, enkä tiedä monta muutakaan. Joidenkin polttamiset ovat käyneet ilmi. Loppujen lopuksi se on aina jokaisen oma asia, mutta kannustusta kaikille lopetusta haluaville.


Täältä ketjusta meitä syntisiä paljastuu   [?-/]

http://www.ponttokamera.net/foorumi4/index.php?topic=10098.0;all

Yhdellä yhdet paheet, toisella toiset. Kyllä kai jokaiselta jotain löytyy. [:-)]
Kirjattu

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913

Omakohtainen kokemus:   Vähentäminen ei onnaa..kokeiltu aikoinaan on. Muutama tupakka päivässä, ja ajatuu totuttuun määrään muutamassa viikossa  [:-(]

Kaikille tuo ei tosiaan sovi, tiedän. Joillekin kuitenkin tuo toimii paremmin kuin sellainen ehdottomuus, että päätetään yhtäkkiä lopettaa kuin seinään, sitten ollaan viikko tai kaksi ilman ja sitten taas poltetaan se koko aski. (LISÄYS: Niin siis minulla ne äkkilopetusyritykset johtivat siihen, että ajattelin asiaa liikaa ja sorruin taas polttamaan kuten ennenkin. Vähitellen lopettaessa ei tavallan ollut sitä lopullisuuden tunnetta, joten asiaa ei niin tuntunut tarpeelliselta märehtiäkään omassa mielessä koko aikaa. Hattua nostan niille, joille tuo äkkilopetus on sopinut!)

Tuossa vähitellen lopettamisessa, jos kantti vaan kestää, niin pystyy opettamaan itseään vähän kerrallaan irti siitä tavasta, että joissain tilanteissa poltetaan. Tavallaan huijaa itseään positiivisella tavalla, että ei tarvitse tehdä isoa muutosta kerralla vaan voi ottaa haltuun aina yhden tilanteen kerrallaan. Monestihan on kyse siitä, että vaikka töissä kahvitauolla on ollut tapana polttaa tiettyjen ihmisten seurassa jne. Lopulta sitten joko lopettaa kokonaan tai jättää vaikka sen päivän viimeisen iltatupakan jäljelle. Oma valinta sekin.

Ja juu, puhun omasta kokemuksesta. Siitä on nyt noin 15 vuotta kun sitä tuli poltettua enempi. Sen jälkeen joko vähempi tai ei ollenkaan  [:-)]
« Viimeksi muokattu: 30.08.08 - klo:20:46 kirjoittanut ullu »
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia

Mielenkiintoinen aihe. Lopetin 20 vuotta sitten. Minulla se meni silleen, että eräs ystävä kertoi lopettaneensa ja hän oli tehnyt sen hypnoosin avulla.
Minä makustelin tuota asiaa noin kaksi vuotta. Kyselin häneltä ja mietin päivittäin mielessäni, olenko valmis ja mitä olen tekemässä. Listasin asioita mielessäni, mistä luovun, mitä tilalle, mitä menetän, mitä saavutan....
Poltin silloin noin 2 askia päivässä. Mentholsavukkeita, mutta aivan samaa kakkaa sekin.

Sitten tuli sellainen hetki, että töihin ajaessani minun oli auto pysäytettävä tien varteen, kun tuli niin kauhea yskänkohtaus, että en nähnyt enää eteeni.
Silloin kyllästyin ja päätin, että NYT!
Tilasin ajan hypnotisoijalta, menin ja kun sieltä ulos tulin, olin päättänyt lopettaa ja lopetin. Lopetin lopullisesti. En edes koskaan haaveillutkaan olevani vain lakossa, vaan olin päättänyt lopettaa ja sen teinkin.

Mieheni lupasi silloin, että jos minä pystyn, niin kyllä hänkin. Hän lopetti muutama vuosi sen jälkeen. Hän lopetti kuin seinään, sisullaan. Kumpikaan emme koskaan sen jälkeen polttaneet.

Minulla se ainakin oli aivan selvästi korvienvälihommaa. Kesti tosiaan noin pari vuotta kun tein työtä päivittäin itseni kanssa ja pohdin asiaa. Mutta kannatti!
Lisäkiloja on tullut sen jälkeen, mutta olisi niitä tullut muutenkin. Kun nyt vaan olen sitä tyyppiä. Ja kuitenkin jo 60 täysin tervettä vuotta takana. Ei ole paljon valittamista - näilläkään elintavoilla!
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298

Samma häär, loppui kuin seinään. Laskin plussat joita oli terveys, raha, yms... Mieli kyllä teki monesti, mutta kun olin tehnyt sen päätöksen niin päätin pitää sen [:-)] 20 vuotta täälläkin ilman on oltu ja ensi helmikuussa 21.
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."

Laske miten lasket, sama raha menee jonnekin muualle... ei tehnyt pesää sen 100 päivän aikana. Mulla on kausia, että tupakkaa menee aski päivässä ja sitten kaks tupakkaa päivässä...riippuu ihan tilanteesta. Mut nyt meen taas tupakalle  :-)).
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298

Laske miten lasket, sama raha menee jonnekin muualle... ei tehnyt pesää sen 100 päivän aikana. Mulla on kausia, että tupakkaa menee aski päivässä ja sitten kaks tupakkaa päivässä...riippuu ihan tilanteesta. Mut nyt meen taas tupakalle  :-)).

Menköön mihin menee kunhan ei mene keuhkojen ja terveyden tuhoamiseen [:5]
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."

Laske miten lasket, sama raha menee jonnekin muualle... ei tehnyt pesää sen 100 päivän aikana. Mulla on kausia, että tupakkaa menee aski päivässä ja sitten kaks tupakkaa päivässä...riippuu ihan tilanteesta. Mut nyt meen taas tupakalle  :-)).

Menköön mihin menee kunhan ei mene keuhkojen ja terveyden tuhoamiseen [:5]
Mut jos menee karkkiin...ni menee hampit. Mulla meni karkkiin, ja meni hammas...meni toinenkin. [:-)] (ei näy hampit)
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Sus

  • Vieras

Laske miten lasket, sama raha menee jonnekin muualle... ei tehnyt pesää sen 100 päivän aikana. Mulla on kausia, että tupakkaa menee aski päivässä ja sitten kaks tupakkaa päivässä...riippuu ihan tilanteesta. Mut nyt meen taas tupakalle  :-)).

Menköön mihin menee kunhan ei mene keuhkojen ja terveyden tuhoamiseen [:5]
Mut jos menee karkkiin...ni menee hampit. Mulla meni karkkiin, ja meni hammas...meni toinenkin. [:-)] (ei näy hampit)

Tai jos ne menee syötäviin herkkuihin, rasvaisiin ja suolaisiin ja lihottaviin, niin tulee sydän- ja verisuonisairaus [:-I]

Margariinipaketeissa pitäis lukea: "Margariini tappaa" Samoin lenkkimakkaroissa yms. Viinereissä... [:-I]
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298

Hampaat voi paikata eikä sydän ja verisuonet näytä ihan tältä  Toi musta on sitä tervaa.  Kurkatkoon ken uskaltaa [8-)]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.288 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.