Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Tupakinpolton lopetus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  (Luettu 1713 kertaa)

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa

Työkaveri pääsi tupakasta eroon sen Champixin (?) avulla. Jo toista vuotta ilman ja hyvin menee.  [:-)]
Edellinen yritys sillä päättyi noin 3 kk jälkeen. Mä luulen, että just toi 2-3kk on paha vaihe. Hurjan monella lakko loppuu siinä vaiheessa.

Mä olen tän 8 vuoden aikana elänyt 3 kertaa sen hetken, kun Pasi on lopettanut  [:67]
Ei ole hauskaa elää kireän, riitaa haastavan hemmon kanssa  [:-/] Siinä on aina pari ekaa viikkoa ollut aika rankkaa  :-O

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 867
  • Säkylä ** älykäS

Eputkin taisivat laulaa "tupakki on myrkkyä" ja Juicellakin on yksi laulu joku sopii savuttamiseen...
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

jaTa69

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 434

Eputkin taisivat laulaa "tupakki on myrkkyä" ja Juicellakin on yksi laulu joku sopii savuttamiseen...

Eput - Myrkkyä : http://www.youtube.com/watch?v=Fmtv9LqUicA
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298

Eihän siihen toki kaikki sairastu mutta yksi tuttuni sanoi että ei ole kivaa elää keuhkosyöpään sairastuneen puolisonsa kanssa. Kamalaa katsottavaa mitä keuhkoista irtoaa kun vierellä apua tarvitsi eikä ollut kiva kuunnellakaan sitä raastavaa oksennuttavaa yskintää. Mies ei sitten elänyt kauaa [:-(] Surullista, kuoli suht nuorena.
Kirjattu

KLETTERMUS

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 415

Minä poltin 30 vuotta ja lopetin 4 vuotta sitten.
Olin ilman röökiä vuoden mutta hermot olivat aina pinnalla ja kireällä.
Nykyisin jynssään nikotiini purkkaa ja siitäkin pitäisi kohta puolin päästävä.
Saa nähdä onnistuuko.
Kirjattu

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913

Onnittelut AnnMC:lle tupakanpolton lopettamisesta ja tsemppiä nikotiinipurkan lopettamiseen. Varmasti parempi vaihtoehto kuitenkin sekin kuin tupakka!
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt


Tai jos ne menee syötäviin herkkuihin, rasvaisiin ja suolaisiin ja lihottaviin, niin tulee sydän- ja verisuonisairaus [:-I]

Margariinipaketeissa pitäis lukea: "Margariini tappaa" Samoin lenkkimakkaroissa yms. Viinereissä... [:-I]

Mikään normaali ruoka tai juoma ei sinällään vahingoita ihmistä, kun sitä sopivasti käyttää, eikä sellaisenaan vaaranna ihmisen terveyttä. Toisin on tupakka,  se ei ole ihmiselle tarpeellista eikä mitenkään hyödyllistä, ei ihmisen keuhkot ole uuni, eikä henkitorvi ole savupiippu.
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."

Nikotiinipurkkaan ei ehkä pitäis kenenkään sortua...samaa nikotiinia siinäkin on. Yks kaveri on jauhanut jo kolmatta vuotta... itse kokeilin tasan tarkkaan yhen purkan verran, ei ollut minun juttu. Pää ja leukanivelet vaan meni kipeeksi.
No joo...en ehkä ole paras neuvoja. [:-I]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

KLETTERMUS

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 415

Nikotiinipurkkaan ei ehkä pitäis kenenkään sortua...samaa nikotiinia siinäkin on. Yks kaveri on jauhanut jo kolmatta vuotta... itse kokeilin tasan tarkkaan yhen purkan verran, ei ollut minun juttu. Pää ja leukanivelet vaan meni kipeeksi.
No joo...en ehkä ole paras neuvoja. [:-I]

Juu kyllä siinä on nikotiinia mutta siinä on kylläkin paljon vähemmän myrkkyä kuin tupakassa on.

Tupakassa on tervaa joka aiheuttaa syöpää keuhkoihin.
Kirjattu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532

Hampaat voi paikata eikä sydän ja verisuonet näytä ihan tältä  Toi musta on sitä tervaa.  Kurkatkoon ken uskaltaa [8-)]

Shokkiterapiaa.  [:67]
Kirjattu

Liinu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 639

Työkaveri pääsi tupakasta eroon sen Champixin (?) avulla. Jo toista vuotta ilman ja hyvin menee.  [:-)]

Eräs henkilö kertoi että hänen pelastuksensa oli jokin uusi (aikaa siitä noin 3 vuotta) todella auttava lääke. Henkilö oli ollut todella halukas lopettamaan tupakoinnin mutta ei kertakaikkiaan pystynyt muuten kuin tuon lääkkeen avulla. Kaikki konstit oli jo kokeillut, sitten löytyi apu. En tiedä lääkkeen nimeä ja voi tietysti olla, että valmisteita on nykyisin useampiakin.
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa

Joku näistä lääkkeistä oli alunperin kehitetty masennuslääkkeeksi. Mutta tuotekehitys oli mennyt pieleen: tupakointi loppui, mutta masennus jäi!  [:-I] Siitä sitten vaan kehittämään lääkettä edelleen uudelle kohderyhmälle.

Tän työkaverin käyttämän lääkkeen aloituksen aikana PITÄÄ POLTTAA, ja pikkuhiljaa vähentää polttamista. Lopulta tupakkaa ei edes tee mieli. Lääkettä käytetään muistaakseni noin 3 kk?

Liinu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 639

Tuohon en osaa sanoa mitään, en tiedä. En myöskään tiedä mahdollisista sivuvaikutuksista.  [:-I]
Monia asioita on keksitty maailmassa aivan vahingossa, jonkun "jutun" sivutuotteena.  [:-)]
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."

Olen edelleen sitä mieltä että omasta tahdonvoimasta siinä on kyse, ei millään lääkkeillä sitä lopetustaa saada aikaan. Piiput piiloon ja sillä selvä.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913

Minusta tupakanpoltto ja laihdutus ovat tavallaan vähän samantapaisia juttuja. Tahdonvoimasta kiinni tavallaan kumpikin, ei helppoja kumpikaan ja molemmissa päätyy helposti "jojottamaan". Minusta tuo jojotus on huono juttu molemmissa. Jos haluaa lopettaa tupakanpolton tai laihtua, niin parempi olisi löytää pysyvä ratkaisu kuin retkahdella ja ryhdistäytyä alvariinsa uudelleen ja uudelleen. Johan siihen väsyy lopulta varmaan jokainen. Itselläni ei ainakaan kumpaankaan edellä mainittuun toimi mitkään äkkipikatehokuurit. Tarvitaan aikaa ja rauhallista sinnikkyyttä opetella uusi elämäntapa, vähän kerrallaan. Jollekin siihen pysyvään elämäntapamuutokseen tarvitaan jotain muuta, lääkettä, hypnoosia tai muuta. Ihan sama mikä, mutta pääasia kai olisi että jokainen joka haluaa, myös löytäisi omansa.

(En siis itse koe olevani kummassakaan edellä mainitusta mitenkään tavoitteessa. Matkaa tehdään kuitenkin, molemmissa....)


(EDIT: kävin lisäämässä taas parit selventävät sanat)
« Viimeksi muokattu: 31.08.08 - klo:18:48 kirjoittanut ullu »
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.
 

Sivu luotiin 0.313 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.