Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Tupakinpolton lopetus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  (Luettu 1705 kertaa)

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei

Ansku hei, se on totta, että jotkut tuoksut eli hajut on hyviä.Esmes joku Caravelle-piipputupakka tuoksuu mun nokkaan ihan jees,mut esmes Aroma ei. Mä en kyllä oikein ymmärrä noita kieltoja noissa kapakoissa, mun mielestä on lähinnä naurettavaa, että pitää mennä jonnekin karsinaan polttamaan jos haluu röökii. Jotain vapautta,pliis. Ite en polta, mutta kyllä se kapakkakulttuuriin kuuluu, että sauhutellaan ja siemaillaan. [:-)]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa

Mä en kyllä oikein ymmärrä noita kieltoja noissa kapakoissa, mun mielestä on lähinnä naurettavaa, että pitää mennä jonnekin karsinaan polttamaan jos haluu röökii. Jotain vapautta,pliis. Ite en polta, mutta kyllä se kapakkakulttuuriin kuuluu, että sauhutellaan ja siemaillaan. [:-)]

Tupakoitsijan mielipide: on ihanaa löytää nykyään jostain kuppila, jossa saa polttaa sisällä.  :-))
MUTTA se haju, joka tarttuu vaatteisiin ja ihoon on aivan kamala!  [:18]

Eli ihan hyvä, että polttamista kuppiloissa on rajoitettu! Ihan henkilökunnankin kannalta. Fiksuissa paikoissa on pystytty tekeen terassit, joihin pääsee talvikaudellakin näppärästi suoraan siältä ja joissa on tuulensuoja.

Ja mä voin vaan kuvitella, millaista on ollut aikaisemmin, kun työpaikoilla ja busseissa ja joka paikassa on vedetty tupakkaa. Yök!  [:-I]

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei

Joo se haju mikä kapakassa vaatteisiin tarttuu on karmee. Mutta sieltä nyt tarttuu  pahempaakin kuin tupakanlöyhkä. Kyllä yhen kapakkaillan kestää ihan tupakoineen päivineen, mutta kyllä kai se henkilökunnalle on tukalaa, jos ei oo ite nikotinisti. Mut esim kotona, kun kaikki verhot ja kaikki kuteet haisis tupakalle, niin no thanks. Ja hiuksiin se haju tarttuu tosi ikävästi.
Kirjattu

Parus Major

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 675
  • Pori

Tsemppiä kaikille tupakanpolttoa lopettaville tai tupakanpolton määrää vähentäville [:-)] Viisas päätös!

Ja aivan kiistatta ja väistämättä terveydellisistä syistä!
Läheltä olen nähnyt miten runsas tupakointi voi viedä terveyden ja elämän.. [:´((]

Olen kiitollinen, kun kapakat ovat raikastuneet. Oma nuoriso ei haise tupakalle, kun käy viihteellä. Oma pääkin ja ylähengitystiet kestää kapakkaviihteen paremmin. Jo nuorena tupakansavu vei nenän tukkoon, teki pään kipeäksi ja vei äänen käheäksi.
Tupakanhaju sisätiloissa on kaamea. Esim päivähoidossa erottaa hyvin kenen kotona tupakoidaan sisällä...Onneksi sitä ei enää juurikaan tapahdu.

En paheksu kenenkään polttamista, tahi syyllistä, mutta isona terveysriskinä sen näen. Jokainen sen päätöksen tekee itse viimekädessä ja sen mitä elämälleen tekee.  Kannustan kuitenkin jokaista, joka pystyy jotain tekemään tupakoinnin vähentämiseksi tai lopettamiseksi!

Niin ja mainittakoon, että Driverin tupakkalakko on pitänyt vuodesta 85, silloin kun sen päätti. [;-)]

Hyviä ja rakentavia kirjoituksia tässä ketjussa, vähän joka näkökulmasta! [:-)]
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Motteri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 897

Yksi syy mun lakkoon ja oli juuri haju, ärsytti itseä todella paljon.

Kannattaa säästää rahat jotka jää polttamatta,
olen ostanut nuorena maton niillä rahoilla ja myöhemmin mm. kameran, kännykän ja kaulakorun.
Ihan kiva juttu katsoa jotain ja miettiä että tuokin saattaisi olla hajuna vaatteissa ja hiuksissa  [:-DD]
Niin ja nuo ostot on ekan vuoden rahoilla  [:-)] sitten lopetin säästämisen.

Tuttuni lopetti sillä uudella lääkkeellä, mutta hirveä sivuvaikutuslista oli pelottamassa.
Pikkuhiljaa pienensi määrää kunnes into loppui kokonaan lääkkeen ansiosta,
nyt on ns. kapakkatupakoija, eli pummaa illassa pari röökiä kavereilta.
Eikä ole tullut himoa ostaa omia  [:-)]

Minulle tuli vuoden aikana 20 kiloa lisää kun lopetin, toisen vuoden pysyi siinä ja kolmantena tippui itsestään puolet.
Parempi pieni ylipaino kuin rööki  [KIPPIS]



Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298

Marle, mä olen sit varmaan kummallinen, kun tykkään puunsavun ja sikarin ja hyvän piipputupakan hajusta! Kun ei vaan tarttis hengitellä mitään niistä, ainakaan kovin paljoa kerrallaan... :-)) Ja mitään kamalampaa hajua kuin tavallinen kuiva tupakka mä en sitten pystykään keksimään ihan heti...  [:-P]

Mutta kullekin makunsa mukaan. Mä arvostan sellaisia tupakoitsijoita jotka polttaa vaan erikseen sovitulla alueella eikä esimerkiksi kulje väkijoukossa palava tupakka kädessä vapaasti heiluen.  :-O

Mä inhoon nykyisin röökin hajua, sikarista puhumattakaan, piipusta (ei savupiippu) saattaa lähteä sisutasta riippuen "hyvää" hajua mutta nuotion savun hajua mä rakastan :-))
Kirjattu

Liinu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 639

Nuotion savun haju on ihanaa ja saunanlämmityksen haju myös. Se alkaa olla harvinaisempaa herkkua kuin nuotion  savun haju.
Lapsena, varsinkin kesälauantai-iltaisin tuo saunanlämmitystuoksu tuntui olevan kaiken maiseman yllä. Voisipa vieläkin istua pihakivellä jalat koukussa, ummistaa silmät ja aistia samaa.
Kirjattu

Marjuli

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 346
  • Nurmijärven mummo

Huh! Tähän juttuun on nyt pakko osallistua, kun kerran Vekekin ja Risto. *hikoilee*

Lähden mielelläni mukaan lopettamiseen joskus joulun tienoilla, niinkuin Vekekin. Olemme lähdössä taas Saksan matkalle parin päivän päästä ja silloin ei tule tupruteltua paljoa. Tantekin on mukana matkassa. Ei kehtaa paljon poltella. Didin velikin on tehnyt tupakkalakon vuodeksi ja Didin sisko ei enää polta.

Kerronpas vähän miksi sisko ja veli lopettivat:
Didin veljen vaimo lupasi maksaa matkan New Yorkiin jos hän on vuoden polttamatta. (Ei uskonut, että pystyy.) No kuinkas ollakaan, veli on kohta ollut sen vuoden polttamatta ja puhuu kovaäänisesti, että aloittaa taas polttamisen siellä New Yorkissa.
Didin sisko taas lopetti, kun eräs Lontoossa asuva säveltäjä, jonka kanssa hän tekee yhteistyötä näiden mandala-juttujen kanssa, sanoi hänelle: "Kuinka sinä voit polttaa? Sinä, joka teet niin kauniita mandaloita ja olet niin naisellinen ja spirituaalinen? Se ei sovi sinulle!" Sisko lopetti heti savuttelun. Heinäkuussa meillä vieraillessaan hän ei todellakaan polttanut, mutta näin että se oli vähän vaikeaa.

Sain tässä muutama päivä sitten pienen vinkin, jonka avulla on helpompi lopettaa. Tällainen kirja = www.terveydenhoitouutiset.fi/julk/carr kannattaisi lukaista. Ostan sen heti, kun olemme palanneet Suomeen.

Paljon tsemppiä kaikille, jotka ovat samassa veneessä ja haluavat lopettaa tupakoinnin! Se on hieno eko-teko!
Kirjattu
**** ei sitä koskaan tiedä mihin pystyy, ennenkuin yrittää ****

Veke 12v.

  • Vieras

Moi.  [:-)]

Hitsin vitsi, piti viä tänää ostaa toppa röökiä.
Olin kuvitellu, et ne entiset riittää siihin lopetuksen alottamisee asti, ku hiljollee vähentelen.
No nehä loppu jo aamul, enkä uskaltannu viä yöks ilman ruveta!   :-))
Mut kyl tää tästä. Ainaki on jo selvästi vähentynny!   :-))
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.263 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.