Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Sunnuntai 7.9. 2008.  (Luettu 1325 kertaa)

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 591
Vs: Sunnuntai 7.9. 2008.
« Vastaus #30 : 07.09.08 - klo:11:13 »

Hei, meillä paistaa  [:45]. Taidan kanssa ottaa koiran ja kameran mukaan ja lähteä vähän kuvailemaan.
Laittaisin tännekin, ja olen monta kertaa koittanutkin, mutta minä en KÄSITÄ, mikä siinä kuvan pienentämisessä mättää. Saan sen kyllä vaikka kuinka pieneksi, mutta sitten se ei ole minkään näköinen täällä pöntöllä, ja jos koitan sellaista normaalikokoista, aina tulee tieto, että on liian iso. GRRRRRRRRRRRRRRRRR  [:-/]
Kirjattu

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Sunnuntai 7.9. 2008.
« Vastaus #31 : 07.09.08 - klo:11:17 »

Mesis mikä ohjelma sulla on kuville?

Keräsin pari säkillistä omenan raakkuja puiden alta ja nyt odottelen kuivenpaa ilmaa, ettäs keräisin keltasia kanelia laatikkoon.
Töihinkin voisi kerätä koriin omenoita tarjolle.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Sunnuntai 7.9. 2008.
« Vastaus #32 : 07.09.08 - klo:11:22 »

Joku viisaampi vois osata vastata tuohon Mesiksen kuvaongelmaan... [?] Voiko KAMERAN SÄÄDÖT aiheuttaa sen, että kuvissa on kauheesti niitä kilotavuja? Mesishän tallentaa kuvat jpg-muodossa, joten sehän on ihan okei, noin kilotavujen suhteen...

Joskus minäkin joudun kauheesti pienentämään, mutta suht harvoin. [:-I]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Sunnuntai 7.9. 2008.
« Vastaus #33 : 07.09.08 - klo:11:25 »

Leppoisaa sunnuntai-aamun (mulla on vielä aamu) rauhaa, kun eestipojat soittavat pihalla autoradiota... sieltä tuli "Käy muumilaaksoon" [:-DD] Maamama-maama-maamama-maamaa paapapa-paapa-... Yleensä mua ärsyttää tuo pihalla radion kaiuttaminen, mut nyt tulikin niin mukava laulu, että tulin hyvälle tuulelle ja rupesin heräämään.

Mulle kai pitäisi joka aamu soittaa muumilaulua. [:-I] [:-DD]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 591
Vs: Sunnuntai 7.9. 2008.
« Vastaus #34 : 07.09.08 - klo:11:30 »

Olen koittanut ensinnäkin oman koneen HP Image Zonen kautta, sitten Paint.net ohjelman kautta ja vielä kameran mukana tulleen Olympus Master 2:n kautta.
Kyselin tyttäreltänikin tätä ongelmaa, ja hänkin oli sitä mieltä, että kameran asetuksissa täytyy olla se juju. MUTTA miksi esim. se punkin kuva tuli pöntölle kun pikkasen pienensin, mutta taas toiset kuvat eivät tule millään, vaikka tekisin niistä "kirpun kokoisia" (en oo kyllä ihan noin paljon koittanut pienentää  :-)))
Kirjattu

Laura

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 050
  • Helsinki
Vs: Sunnuntai 7.9. 2008.
« Vastaus #35 : 07.09.08 - klo:11:44 »

Sunnuntaita!

Paksu pilviverho on piilottanut auringon, tyyntä ja kamalan kosteata eilisiltaisen sateen jäljiltä.
Käytiin kävelylenkillä ja ihmeteltiin lehtokotiloitten määrää. Niitä on valtavasti.
Nyt pikkuhiljaa ruokapuuhiin, kun jälkikasvu joukkoineen ilahduttaa meitä tulemalla syömään.  :-))
Kirjattu

KLETTERMUS

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 415
Vs: Sunnuntai 7.9. 2008.
« Vastaus #36 : 07.09.08 - klo:11:53 »

Pilvistä täällä päin suomea.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Sunnuntai 7.9. 2008.
« Vastaus #37 : 07.09.08 - klo:12:17 »

Kyselin tyttäreltänikin tätä ongelmaa, ja hänkin oli sitä mieltä, että kameran asetuksissa täytyy olla se juju. MUTTA miksi esim. se punkin kuva tuli pöntölle kun pikkasen pienensin, mutta taas toiset kuvat eivät tule millään, vaikka tekisin niistä "kirpun kokoisia" (en oo kyllä ihan noin paljon koittanut pienentää  :-)))

Sähän et laittanut sitä punkin kuvaa Pönttölän toiminnon kautta, vaan laitoit sen linkin sinne [ img ] -juttujen väliin. Siinä ei ole kokorajoitusta...

Joku vois osata neuvoa kameran kanssa... jos sinne on säädetty jotkut "täydet pikselit"... mie en näitä osaa oikein selittää.
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 591
Vs: Sunnuntai 7.9. 2008.
« Vastaus #38 : 07.09.08 - klo:12:25 »

Laitoinhan minä sen sinne testipuolelle pöntön toiminnon kautta.


Piti oikein itsekin käydä tarkistamassa, että en vallan puhu "läpiä päähäni", mutta kyllä se oli laitettu pöntön toiminnon kautta  :-))
« Viimeksi muokattu: 07.09.08 - klo:12:31 kirjoittanut Mesiangervo »
Kirjattu

Taina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 171
  • Kerava
Vs: Sunnuntai 7.9. 2008.
« Vastaus #39 : 07.09.08 - klo:12:34 »

Reipas tunnin tassuttelu käyty. Taavilla olen alkanut pitää valjaita, eikä se vedä
niissä ollenkaan. Eli meidän meno alkaa näyttää ihan sivistyneeltä  :-))
Jos heittäytyisi hetkeksi soffalle lukemaan ja sitten tallille
Kirjattu

Evis

  • Vieras
Vs: Sunnuntai 7.9. 2008.
« Vastaus #40 : 07.09.08 - klo:12:40 »

Keskipäivää!
Tihkusadetta, mutta aika lämmintä +14. Yöllä oli satanut oikein kunnolla 5 mm oli mittariin kertynyt. Eilen vietettiin siskon kanssa retkipäivää ja saaliiksi saatiin
 n.20 l mustiatorvisieniä ja rouskuja. Niitä on sitten urakalla aamu siivottu ja laitettu kuivumaan ja keitelty. 5 l oli sitten keitettyjä rouskuja, että alkaa omat talven suolasienet olla kaapissa  [:-)]
Kohta valmistautumaan taas iltamavuoroon töihin... [:-I] [:-)] [:-)]
Flunssailille ja toipumista ja kaikille hyvää sunnuntain jatkoa!!
 [:45] [:46] [:45]
Kirjattu

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: Sunnuntai 7.9. 2008.
« Vastaus #41 : 07.09.08 - klo:12:47 »

Se on nyt sitte syssy, närhet tuli pihalle  [:-I]

Voi ei [:67]. Meillä ei vielä ole tulleet, mutta varmasti pian täälläkin taas tammissa "räkättävät".

Meilläpä alkoi  [:45] paistamaan. [:-)]

Lähdemme veneelle laittamaan tavaroita poiskuljetettaviksi. Ensiviikolla vene palaa talviteloilleen tuohon pihaan. Melko turhaan se vesille vietiinkään, ei montaa kertaa veneilty kun säät eivät suosineet. No onneksi sentään hiukan.
Kirjattu

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Sunnuntai 7.9. 2008.
« Vastaus #42 : 07.09.08 - klo:12:47 »


Omppoja on!

Isäntä teki maukkaan kalakeiton ja nyt on masu täynnä.
Kiva ilma ulkosalla.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Sunnuntai 7.9. 2008.
« Vastaus #43 : 07.09.08 - klo:13:05 »

Laitoinhan minä sen sinne testipuolelle pöntön toiminnon kautta.


Ai juu testipuolelle, mie vaan päivän ketjua muistelin. [:-)] :-))
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Sunnuntai 7.9. 2008.
« Vastaus #44 : 07.09.08 - klo:13:06 »

Voi miten ihanan raikas ja värikäs omppukuva iipalta. [:-)]

Närhiä on täälläkin kaksin kappalein, ilmestyivät n. viitisen päivää sitten. Käyvät pöllimässä pähkinää miun pölliruokinnalta. [:-I] :-))
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.281 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.