Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Tylsääh...  (Luettu 805 kertaa)

kuukkeli

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 226
Tylsääh...
« : 13.09.08 - klo:21:37 »

Iltaa!

Mulla on tylsää. Kaikki vauvajärjestelyt on hoidettu, sairaalakassi pakattu, asunto siivottu tip top.
Odotan vaan että saisi sen vauvan, että saisi sitä alkaa hoitamaan ja saada tekemistä.
Kyllästyn ulos kallostani tällähetkellä. Ei voi tehdä muuta kuin odottaa, ja mitään ei tunnu tapahtuvan.
Massu on tiellä, kovin kauas ei jaksa lähteä ulos edes lenkille, eikä oikein muutakaan. Tänään oltiin kaupungilla pari tuntia, ja siitä vähästä olen sitten kärsinyt liitoskivuista koko illan.  [:-I] Eli sitä pitää vaan istua ja odottaa. Ja netissäkään ei tapahdu mitään.


Plääää-äääääh!

Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 610
Vs: Tylsääh...
« Vastaus #1 : 13.09.08 - klo:21:39 »

Joko pian olisi vauvan aika tulla?  [:-)]
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 884
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Tylsääh...
« Vastaus #2 : 13.09.08 - klo:21:39 »

Kyllä sitten tapahtuu varmasti kun pikkuinen tulee maailmaan  :-))
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Tylsääh...
« Vastaus #3 : 13.09.08 - klo:21:42 »

Eihän siihen päivään enää pitkästi ole, ellen väärin muista. Mutta tekevä ihminen tylsistyy, jos ei voi mitään puuhailla, paitsi odottaa...

Kestämistä vaan edelleenkin sinulle ja massullesi. Kun vauveli on syntynyt, ei varmaan ole enää tylsää... :-))
Kirjattu

terttukaarina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 374
  • Oulun lääni
Vs: Tylsääh...
« Vastaus #4 : 13.09.08 - klo:21:44 »

Nuku varastoon...... :-))
Kirjattu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Tylsääh...
« Vastaus #5 : 13.09.08 - klo:21:56 »

Nuku varastoon...... :-))

Varmasti hyvä ehdotus. Sen jälkeen ohjelmassa on aika paljon tällaista...



 :-))
Kirjattu

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: Tylsääh...
« Vastaus #6 : 13.09.08 - klo:22:03 »

Vuosikymmenten takaa muistan miten pitkältä aika tuntui juuri ennen h-hetkeä.
Lepää todellakin nyt, ja kerää voimia. [:37] [:45]

Kirjattu

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913
Vs: Tylsääh...
« Vastaus #7 : 13.09.08 - klo:22:08 »

Hieno masukuva!

Yksi juttu mihin minun mielestä kannattaa tossa vaiheessa panostaa olisi se, että imetysasioissa sairaalassa ei ole ihan vaan hoitohenkilökunnan varassa imetysasioissa. Voi toki käydä hyvä tuuri ja kohdalle osuu taitavia ja asiaan perehtyneitä ammattilaisia, mutta voi käydä niinkin että ei osu. Silloin on hyvä jos itse tietää mitä tekee. Paras tiedon lähde mulle oli http://imetystukilista.net/sivut/index.php Ei tosin ole tullut ko. sivuilla viime aikoina kovin paljoa viihdyttyä, mutta näkyy tuo toiminta olevan edelleen vilkasta. Itse olen todella paljosta kiitollinen imetystukihenkilöiltä saamaani apuun ja opastukseen.

Yksi mitä minä joskus viimeisilläni raskaana värkkäilin, oli kantoliinoihin tutustuminen. Vauvan puutteessa opettelin sitten sitomaan pitkää liinaa nallen kanssa. Oletko ajatellut liinailua vaihtoehtona vaunuille tai niiden ohella? Meillä on ainakin liinailu ollut kaikkien neljän kanssa ihan hurjan paljon arkea helpottanut juttu.

Tsemppiä viimeisiin päiviin ennen vauvan syntymää! Ja oikein hyvää synnytystä! Täällä ollaan hengessä mukana!
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

kuukkeli

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 226
Vs: Tylsääh...
« Vastaus #8 : 13.09.08 - klo:22:15 »

Kiitos Ullu  [:-)]

Vaan oon plarannu imetystukisivut läpikotaisin, ja ahminut kaikkea siihenliittyvää netistä ja vauvalehdistä. Mulla on yksi kaveri, joka sai kuukausi sitten toisen lapsensa, ja hän on imetystukihenkilö, jolta varmaan saan neuvoja kans sitten.
Todella haluan ja aion imettää ja siihen myös panostaa. Luulen, että osa imetyksestä on ihan omien korvien välissä, se että jaksaa opetella sen oikein, eikä heti ota luovuttaja asennetta. Maitoa tulee jo nyt jonkin verran, joten olen toiveikas siitä, että sitä riittäisi.

Ja nallet on varmaan jo ihan kyllästyneitä siihen, kun olen sitonut niitä kantoliinaani  :-)) Tän masun kanssa on sitä kyllä vähän hankala harjoitella, mut oon yrittäny.
Kirjattu

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913
Vs: Tylsääh...
« Vastaus #9 : 13.09.08 - klo:22:21 »

No voi pahus kun ei ollut noistakaan apua tylsyyteen. Sitä tosin pitikin tohon jo kirjoittaa, että varmaan noi on sulle jo läpikotaisin tuttuja juttuja.

Sinulla onkin sitten aivan huisin hyvä tilanne kun on imetystukihenkilö ihan lähipiirissä. Siellä teilläpäin on tuo imetystukitoiminta kaikin puolin muutenkin hyvällä mallilla.

Milläs mielellä olet menossa synnyttämään? (Jos et halua tässä julkisesti puida asiaa, niin ihan ok on jättää vastaamatta!... kunhan vain yritän jututtaa  :-)) )
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 884
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Tylsääh...
« Vastaus #10 : 13.09.08 - klo:22:24 »

Kyllä tylsyys kohta on loppu
ja joka paikkaan onkin hoppu

 [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913
Vs: Tylsääh...
« Vastaus #11 : 13.09.08 - klo:22:32 »

Tai jos on rauhallinen vauva, niin ei välttämättä ole sittenkään hoppu tai väsy tai mitään sen ihmeempää kuin mukavaa vauva-arkea uuteen tulokkaaseen tutustuen ja hellästi hoivaten  :-))
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 884
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Tylsääh...
« Vastaus #12 : 13.09.08 - klo:22:33 »

vauvat antaa aihetta liikkumiseen
ei jää aikaa keinussa kiikkumiseen
 [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

terttukaarina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 374
  • Oulun lääni
Vs: Tylsääh...
« Vastaus #13 : 13.09.08 - klo:22:35 »

Jarmolla runosuoni pulppuaa....
Kirjattu

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei
Vs: Tylsääh...
« Vastaus #14 : 13.09.08 - klo:22:41 »

Mutta kiikkua voi yhdessä vauvan kanssa  [:-)]. Meillä on vanha kiikkustuoli tuvassa ja siinä oon monet kerrat babyt uneen kiikuttanut.
Kuukkelille tsemppiä loppumetreille ja en kyllä yhtään ihmettele, että aika käy pitkäks. Mullakin oli loppuajat ihan vaan sitä, että voi että kun loppus tää odotus ja tapahtus jotain, mutta kuiteskin pelkäsin koko touhuu. Mutta H-hetkihän saattaa tulla nyt lopussa oikeestaan milloin vain.
Onnea ja iloa! [:-)]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.283 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.