Ihana taas seurata lintuja ruokinnalla
Minulla on käytössä uutukainen iso automaatti Kaitsulta. Siinä on väliseinä ja toiselle puolelle ollaan laitettu kauraa, toiselle auringonkukkaa.
Juu, mä yhdyn ensimmäiseen lauseeseen!
Aamukahvilla istutaan pihalla vaikka kuinka kauan seuraamassa lintuja.
Mä kävin tänään vihdoin hakemassa tuon samaisen väliseinällä varustetun automaatin. Kauraa ja auringonkukkaa siihenkin varmaan tulee. Kauraa meillä ei kyllä tällä hetkellä ole. Pitää ensin kysellä, josko siskon hevonen lähettäisi meille säkillisen edullista kauraa
Samoin, tähän on hyvä yhtyä. Se on aivan ihanaa. :))
Kylläkin myös oravia, joille meillä tarjotaan ruokailumahdollisuus, on ihanaa seurata. :)
(Vaikka tämä ei tähän kuulukaan.)Tänään lisäsin ruokinta-automaatin, sellaisen teräksisen tornin sekä laitoin rasvapötkön ja talipalloja telineeseen.
Nyt siis meillä kolme automaattia, Tirppa ja iso lintuvarusteesta ostettu putki-automaatti tuon ed.mainitun lisäksi.
Meillä on aina ollut paljon viherpeippoja ja nytkin jo noin 20 ja ne tykkäävät syödä tuosta teräksisestä automaatista. (jossain vanhemmissa ketjuissa on varmaan tuosta laittamiani kuvia olemassa.)
Käpytikat (ainakin 2k1n tällä hetkellä) tykkäävät käydä pähkinäautomaatissa, jonka tänä vuonna laitoin ensimmäiseksi ruokinnalle. Rasvoja varmaan alkavat syödä kunnolla heti, kun ilmat viilenevät. Tänään vasta yksi käpytikka kävi rasvatangolta syömässä.
Ostin 2 säkkiä 25kg auringonkukkasiemeniä, joissa hintaa oli jonkin verran yli 20 euron.
Pähkinöitä on 25 kg säkki ja ne olikin oikein hyvälaatuisia, Minimanista tuotuja. Hintaa en muista.