Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Facebook  (Luettu 14347 kertaa)

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
Vs: Facebook
« Vastaus #405 : 30.04.10 - klo:18:54 »

Eilinen sekoilu kuulemma ainakin osittain johtui päivityksestä.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #406 : 30.04.10 - klo:19:36 »

Feissariin EI tarvitse antaa syntymäaikaansa eikä esim. tarkkoja henkilötietojansa, ei asuinpaikkaa, ei mitään. Ei myöskään omaa nimeään.  Kuten ei millekään muullekaan  nettisivulle. Tai jos tarvitsee, älkää antako. Älkää antako puhelinnumeroa yms. Jos joku tieto on *pakollinen, sen voi väistää laittamalla jotakin, mutta ei välttämättä totta. Sukupuolenkin voi vaihtaa (lue: valehdella).

Eihän Pöntöllekään tarvitse. Sähköpostiosoite tarvitaan, niitäkin voi luoda itselleen näitä tarkoituksia varten vaikka tuhat.

Salasanan voi vaihtaa koska vaan, jos jotakin epäilee.

Samaa pätee kaikkialla netissä. Turha facebookista on tehdä joku kaikkein suurin mörkö. Oon luullut, että kaikki tietävät tämän.
Kirjattu

Titti

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Jyväskylä
« Vastaus #407 : 30.04.10 - klo:22:37 »

Oon kyllä Sus'n kanssa samaa mieltä tosta turvallisuudesta netissä ja tietojensa jakamisesta julkiseen levitykseen. Täytyy kyllä olla vähän urpo oikeesti, että laittaisi sinne todella oikeita ja tärkeitä tietoja itsestään  [NUT]

Kirjattu
-Hyvät kuolevat nuorena, ihan hävettää olla hengissä -

pia58

• Konkari
  • Poissa Poissa
    • Pian päiväkirja
« Vastaus #408 : 30.04.10 - klo:22:42 »

Luulen että suurin osa ihmisistä valehteleekin joka paikkaan tietojaan  :-)) Luin tuolta naamasta että jossain kuokkalassa esim. pikkupenskat kaivaa lehtiroskiksista ilmisten tilauslappuja esim. ellos, yves rocher. ym ym ja laittavat sitten tilauksen ilman että asianomaisella on mitää hajuakaan ennen postin ilmoitusta. Että näin herttaisia ovat n. 10v lapsukaiset.
Kirjattu
Jos et elä tätä päivää, et voi elää huomistakaan.

ullu

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #409 : 13.05.10 - klo:15:49 »

Mulle tulee feissariin aika ajoin kaveripyyntöjä ihmisiltä, joita en osaa yhdistää nimen tai nimimerkin avulla pönttölään tai harrastuksiin tai muualla tapaamiini ihmisiin.

Mulla on ollut sellainen tapa, että haluan tuntea jokaisen FB-kaverin edes jollain lailla livenä tai netissä. Eli jos pyydätte minua kaveriksi, niin laittakaa viestiä mukaan, että kuka olette ja mistä minut tunnette.

Vaikka ihan kaikkia synkimpiä salaisuuksiani en sinnekään vuodata, niin on se silti sellainen mukava rupattelupaikka kavereiden ja tuttujen kesken, että haluan ainakin jollain tavalla tietää kuka niitä juttuja lukee  [8-)]
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #410 : 13.05.10 - klo:15:51 »

Mulle tulee feissariin aika ajoin kaveripyyntöjä ihmisiltä, joita en osaa yhdistää nimen tai nimimerkin avulla pönttölään tai harrastuksiin tai muualla tapaamiini ihmisiin.

Mulla on ollut sellainen tapa, että haluan tuntea jokaisen FB-kaverin edes jollain lailla livenä tai netissä. Eli jos pyydätte minua kaveriksi, niin laittakaa viestiä mukaan, että kuka olette ja mistä minut tunnette.

Vaikka ihan kaikkia synkimpiä salaisuuksiani en sinnekään vuodata, niin on se silti sellainen mukava rupattelupaikka kavereiden ja tuttujen kesken, että haluan ainakin jollain tavalla tietää kuka niitä juttuja lukee  [8-)]
Ajattelen samoin, pikkusen kyselyjä joutuu suorittamaan, että kukas se tällainen mahtaisi olla.
Kirjattu

Titti

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Jyväskylä
« Vastaus #411 : 16.05.10 - klo:20:14 »

Jep, pönttöläisena huomasin, että kannattaa myös laittaa se nimimerkki mukaan tai saa "rukkaset"  :-))
Kirjattu
-Hyvät kuolevat nuorena, ihan hävettää olla hengissä -

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #412 : 16.05.10 - klo:20:15 »

[:17]

:-))
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Matkijalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #414 : 19.05.10 - klo:20:39 »

Olen kyllä ihan oikealla nimellä facebookissa. Sinne en töistä kirjoittele, niin ei ole niin tarkkaa. Eikä siellä ole kuin perhejuttuja ja kuvia. Radikaalit mielipiteet säästän muille foorumeille.

Vieraskirja on hyvä tapa pitää kontakteja, sinne voi kuka vaan kirjoitella. Poistelen joskus spämmit.
http://www.ultraguest.com/view/1155252676
« Viimeksi muokattu: 19.05.10 - klo:20:42 kirjoittanut Matkijalintu »
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #415 : 20.05.10 - klo:15:18 »

Mä taisin aamulla bongata Vilukon Facebookista!  :-))

KLETTERMUS

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #416 : 07.06.10 - klo:06:58 »

Minua voisi myös helposti bongata facebookista esinnyn siellä ihan omalla nimellä ja kuvalla.

Olette kaikki tervetulleita kaverikseni Fb:hen (melkein kaikki).
Kirjattu

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #417 : 07.06.10 - klo:10:21 »

Oon miettinyt viime aikoina omia kavereitani facebookissa.
Pönttöläisten lisäksi siellä on aikamoinen liuta entisiä ja nykyisiä opiskelukavereita
ja jonkin verran sukulaisia ja lintuharrastajia. Olen pistänyt silmälle, että lähes tulkoon aina ainoat, jotka
kommentoivat jotain asioistani on täältä pönttöfoorumilta  [:-)] Aika turhia nuo muut kaverit  :-))
No ei kai nyt sentään, mut olishan se aika tylsää, jos kukaan ei koskaan kommentoisi mitään.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #418 : 20.08.10 - klo:13:38 »

OIKEIN HYVÄ artikkeli, kannattaa lukea, varsinkin jos kokee jonkunlaista facebook-kammoa.

http://yle.fi/alueet/turku/2010/08/ajatuskupla_pelottava_facebook_1908321.html

AJATUSKUPLA: Pelottava Facebook
julkaistu ti klo 09:49

Eihän siihen Facebookiin uskalla liittyä. Sieltähän ne minun tietoni voivat joutua vaikka minne. Tätä kuulee usein. Jorma Tuominen kadehtii ihmisiä, joilla on näin paljon salattavaa.

Kun juhlapuheissa lässytellään tiedonvälityksen tehtävistä, kukaan ei koskaan sano, että toimittajien tärkein tehtävä on pelotella ihmiset pahanpäiväisesti. Mutta kun uutisvirtaa seuraa, on joskus vaikea uskoa, että sillä kaikella muuta tarkoitusta edes olisi.

Maailma on uutisten mukaan välittömästi romahtamassa, syynä ympäristö, sää, tulivuorenpurkaukset, maanjäristykset, tarttuvat taudit, ydinvoima, energian loppuminen ja liiallisuus, vieraat taivaankappaleet, terroristit, turvatoimet, pelottavat eläimet, eläinten joukkokuolemat, maailman vaarallisimmat hunnutetut naiset tai sitten rasistit, ateistit tai uskovat, sen tai tämän loppuminen tai liialllisuus, liian pitkä tai liian huonomuistinen pääministeri omassa tai vieraassa maassa, vaalirahoitus tai rahapula, valtion laina tai se, että valtiolle ei lainata, työttömyys tai työuupumus, aivan sama, kaikki on räjähtämässä käsiin aivan kohta - ja tarkemmin siitä seuraavassa lähetyksessä ja nettisivuillamme mainostajia unohtamatta.

Facebook on uutisissa jatkuvasti ja aina tarina on se sama: Facebook vaarantaa tavalla tai toisella käyttäjänsä yksityisyyden. Jankutus menee myös hyvin perille. Tunnen monia, jotka ovat facebookista aivan kauhuissaan, eivätkä ikinä uskaltaisi edes käydä facebookin nettisivuilla katsomassa, miltä tämä ihmisiä syövä molokin kita näyttää.

Voisiko joku mennä kertomaan Facebookista pelottelujuttujaan vääntäville, että Facebookiin ei mennä suojelemaan yksityisyyttä vaan jakamaan sitä. Se on Facebookin idea.

Mitä ihmeen tietoja vieraiden tai omankaan valtion salaiset poliisit ja julkiset yhtiöt Facebookin käyttäjältä saavat? Eivät mitään muuta kuin sitä, mitä käyttäjä antaa. Mitä tietoja facebookin joutuu antamaan? Paljon vähemmän kuin jos haluaa itsensä vaikka puhelinluetteloon. Nimen lisäksi useimmat antavat sinne jonkinlaisen kuvan, syntymäpäivän yleensä ilman vuotta, kotikaupungin, kaikki eivät edes näitä tietoja.

Maailma on täynnä hyvin yksinäisiä unohdettuja ihmisiä, joista kukaan ei ole kiinnostunut. Se on todellisuutta, josta tiedotusvälineissä ei puhuta koskaan. Koko ajan vain vängätään, miten se tai tämä taho vakoilee ja kalastelee tietoja ihmisistä, ikään kuin heistä oltaisiin aivan kamalan kiinnostuneita.

Facebookissa, kuten missä tahansa netissä, voi sekoilemalla ja mokailemalla tietysti levittää itsestään vaikka mitä haitallista tietoa. Mutta niinhän sitä voi mennä kauppatorillekin sekoilemaan ja mokailemaan.

En muista, että yhdessäkään tiedotusvälineessä olisi koskaan kerrottu sitä, miten kätevä yhteydenpitoväline vanhoihin tuttuihin Facebook on. Nyt kerrotaan. Facebook on aivan älyttömän kätevä yhteydenpitoväline etenkin vanhoihin tuttuihin, jotka eivät ole niin läheisiä että heille kehtaisi soitella tai meilailla jatkuvasti, ja joihin ei muuten tule törmäiltyä. Hyvinkin laajan tuttavapiirin saa pidettyä ajan tasalla omista kuulumisista minimaalisella vaivalla. Jos toimii facebookissa fiksusti, saa yleensä myös hyvää palautetta.

Monet ovat saaneet uutisoinnista sen kuvan, että Facebook on joku iso juttu. Sitä se ei ole, vaan pieni näppärä yhteydenpito-ohjelma.

Jorma Tuominen / YLE Turku
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #419 : 26.08.10 - klo:11:45 »

Enpä uskalla enää tänää facebookiin yrittää [:-/]. Kaksi kertaa olen tänään saanut siellä käydessäni koneeni ihan jumiin [:-/].
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sivu luotiin 0.205 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.