Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Tämä ei ole mainos...  (Luettu 341 kertaa)

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Tämä ei ole mainos...
« : 30.09.08 - klo:18:07 »

...vaikka siltä ehkä vaikuttaakin. Eli hain imurin tänään postista ja noin 5 minuutin tulos n. 30 neliön alalta, ei ihan max-toiminto:

pölyt veden seassa imurin "pölypussissa"

 [:67] Tuli iso kökkökasa! YÖK!

Mä moppasin mikrokuidulla viime perjantaina lattian ja "mattomikolla" surrautin maton, sellainen pikasiivous.
No, tämäkin oli koepikasiivous.

Tuohon säiliöön laitetaan n. 5 dl vettä ja kannet kiinni, imuri käyntiin jne...  Ainoa miinus ensi tuntumalta on letku, voisi olla hiukkasen lötkömpi [:-)]


« Viimeksi muokattu: 01.10.08 - klo:13:03 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Tämä ei ole mainos...
« Vastaus #1 : 01.10.08 - klo:10:42 »

Köh, ei herkullisen näköistä, ekaksi luulin että se on oksennusta, niin paha teki, ettei kuvaa oikeen pysty katsoa.
Joku höyrypesin ilmeisesti.
 [:-)]

Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Tämä ei ole mainos...
« Vastaus #2 : 01.10.08 - klo:12:57 »

 :-))   Ei höyrypesin vaan pölynimuri, Ostos-TV:ssä mainostettu H2O...jne..Tuossa siis ei ole pölypussia vaan pöly yms. menee tuohon siniseen säiliöön ja vesi sitoo sen, ei pölise kun kaataa pyttyyn. Jos epäilee että seassa on esmes se kauan hävitetty korvarengas, niin mukana seurasi "seula" jonka läpi voi veden kaataa ja sitten tonkimaan kadotettua kamaa  [:-)]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Tämä ei ole mainos...
« Vastaus #3 : 01.10.08 - klo:13:48 »

Mä olen edelleen sitä mieltä että tota moskaa EI saa laittaa vessanpönttöön. [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Tämä ei ole mainos...
« Vastaus #4 : 01.10.08 - klo:14:29 »

Mä olen edelleen sitä mieltä että tota moskaa EI saa laittaa vessanpönttöön. [:-)]

Eihän tuo ole "moskaa" pölyä se vaan on [:-P]  Vaan voipahan "moskan" laittaa valumaan siihen mukana tulleeseen siivilään, vesi ulostautuu viemäriin ja "moska" viedään sekäjätteisiin [8-)]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Tämä ei ole mainos...
« Vastaus #5 : 01.10.08 - klo:14:38 »

Mä olen edelleen sitä mieltä että tota moskaa EI saa laittaa vessanpönttöön. [:-)]

Eihän tuo ole "moskaa" pölyä se vaan on [:-P]  Vaan voipahan "moskan" laittaa valumaan siihen mukana tulleeseen siivilään, vesi ulostautuu viemäriin ja "moska" viedään sekäjätteisiin [8-)]

No mä tarkoitin "moskalla" sitä kaikkea mitä lattioilta imuroitaessa tulee. Ainakin meillä se on pölyä, hiekkaa ja hiekotussepeliä sun muuta. Keittiöstä tulee eloperäistäkin kuten leivänmuruja ja muuta mitä kokatessa lattioille tippuu :-)) Samaten parvekkeelta tulee kukan terälehtiä ja sen sellaista. Tarkoitin siis vain että yleensä vessanpönttöön ei saisi laittaa mitään muuta kuin mitä sinne "kuuluukin" laittaa. [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Tämä ei ole mainos...
« Vastaus #6 : 01.10.08 - klo:14:55 »

Tänään viimeksi luutusin lattiaa mopilla ja enpä ainakaan minä erittele likavedestä pois kiinteitä jätteitä. Viemäriin menee ruuan murusia, nukkaa, kisunkarvaa, hiuksenpätkiä ja muuta pientä, mitä moppi nurkista ja sänkyjen alta löytää.
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Tämä ei ole mainos...
« Vastaus #7 : 01.10.08 - klo:15:51 »

Sama täällä. Kun lattiaa ottaa nihkeellä niin en mäkään kyllä mopin/mikrokuituliinan pesuvettä ulos vie, kyllä se viemäriin menee, kuten menee pyykinpesuvesikin. Lapsiperheissä tai remonttireiskaperheissä pyykkikin taitaa olla likaisempaa kuin meikän lattia [:-)] 
Kotiini ei tulla kengät jalassa vaan ne jätetään aina eteiseen, joten hiekkaa yms. ei olkkariin pitäisi kantautua [;-)] Ulko-ovella on sellainen kenkiä tuhoava laite johon pyyhkästään - varsinkin talvella - kengänpohjat, porraskäytävässä sitten tömistellään vielä kertaalleen mattoon.Pikkuruisen eteiseni yleensä lakaisen muutamalla harjanvedolla ja mattokin on sellainen kynnysmatto joka rapsautetaan parvekkeella parilla ravistuksella. Parvekkeella kukoistaa vuodesta toiseen samat tekokukat tiputtamatta lehtiä  [:-DD] 

Omakotitaloissa varmaan tilanne saattaa olla hiukkasen erilainen, vai  [:-I]
« Viimeksi muokattu: 01.10.08 - klo:16:05 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

Ruuti

  • Vieras
Vs: Tämä ei ole mainos...
« Vastaus #8 : 01.10.08 - klo:23:03 »

Mä olen edelleen sitä mieltä että tota moskaa EI saa laittaa vessanpönttöön. [:-)]

Eihän tuo ole "moskaa" pölyä se vaan on [:-P]  Vaan voipahan "moskan" laittaa valumaan siihen mukana tulleeseen siivilään, vesi ulostautuu viemäriin ja "moska" viedään sekäjätteisiin [8-)]

No mä tarkoitin "moskalla" sitä kaikkea mitä lattioilta imuroitaessa tulee. Ainakin meillä se on pölyä, hiekkaa ja hiekotussepeliä sun muuta. Keittiöstä tulee eloperäistäkin kuten leivänmuruja ja muuta mitä kokatessa lattioille tippuu :-)) Samaten parvekkeelta tulee kukan terälehtiä ja sen sellaista. Tarkoitin siis vain että yleensä vessanpönttöön ei saisi laittaa mitään muuta kuin mitä sinne "kuuluukin" laittaa. [:-)]

http://www.pontto.fi/movie.html
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Tämä ei ole mainos...
« Vastaus #9 : 02.10.08 - klo:12:48 »

pönttötesti pönttölään :-))  ja nappini meni: 1000 pojoa [:-DD]  Eli, kyllä osaan lajittelun tuon testin mukaan [8-)]
Tiedoksi, viemäreihin saa laittaa pesuvedet, esmes lattianpesuvedenkin [:-)]  Pitää täsmentää että imurin mukana siis tuli roskienkeruusihti joka kiinnitetään vesiastian reunaan kun se tyhjätään viemäriin, isommat roskat jää siihen ja siitä kipataan sekajätteisiin [:-)]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.195 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.