Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Pakkasta, lauantai 16 syyskuuta  (Luettu 1468 kertaa)

puppu

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Pakkasta, lauantai 16 syyskuuta
« Vastaus #45 : 16.09.06 - klo:13:33 »

Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #46 : 16.09.06 - klo:13:35 »

Hei, kertokaa nyt heti mikä tuo possuämpäri on?
Onko se samaa kuin Jarmon salmiakkipossuämpäri?
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #47 : 16.09.06 - klo:13:54 »

Ihan selkee juttu: Jarmo duunaa possunlihaa ämpärissä tulella ja lirrauttaa sekaan salmiakkikossua= salmiakkipossuämpäri [:-P]
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #48 : 16.09.06 - klo:14:46 »

Salmiakkikossupossu... :-O [:-DD]
Kirjattu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #49 : 16.09.06 - klo:14:47 »

Aurinko paistaa kutsuvasti, lähdemme kohta taas elokuvakerhoon, tällä kertaa kaunista kuvaa Pariisista : "Rakkautta ennen auringonlaskua".  [:-)]
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #50 : 16.09.06 - klo:16:38 »

salmiakkipossuämpäri kuuluu samaan sarjaan kuin grillipossu ja grillihärkä-ämpärit; eli noin 1,5 kg hyvää grillattavaa ämpärissä.

Tuota salmiakki -k- possuakin voisi joskus kokeilla

Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #51 : 16.09.06 - klo:16:47 »

salmiakkipossuämpäri kuuluu samaan sarjaan kuin grillipossu ja grillihärkä-ämpärit; eli noin 1,5 kg hyvää grillattavaa ämpärissä.

Tuota salmiakki -k- possuakin voisi joskus kokeilla

Mutta Jarmo, Jarmo! Miksi ämpärissä? Minne se ämpäri sitten pannaan? Ja mitä ihmeen salmiakki.... Siis onko siinä mausteena oikeasti salmiakkia???? :-O
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #52 : 16.09.06 - klo:16:49 »

on siinä salmiakkia mausteena, mutta niin vähän että ei maistu juuri lainkaan. Miksi ämpärissä, en tiedä, ehkä erilainen pakkaus kiinnittää ostajan huomion...

Nyt hetkeksi vielä pihalle
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #53 : 16.09.06 - klo:17:10 »

Juuri tulin koirani kanssa lenkiltä.Taas ajoin autolla Päijänteen rantamaisemiin ja tietty kiikarit matkassa.Kyllähän siellä lintuja oli vaikka mitä;vesilinnuista pikkulintuihin.Ihan taas mukava akkujen lataus reissu...kauniissa auringonpaisteessa.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

puppu

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #54 : 16.09.06 - klo:17:12 »

Mää oon täällä ihan yksin  [?-/] kolme vierasta ja Minni ...
tai siis enhän mä tietenkään ole yksin, jos on kerran kolme vierasta  [:-DD]

Minäpä oon ihan yksin...siis kolmen koiran kanssa  [:-I]. Vaa sainpas kerättyä krassisiemenet ja ranskalaiset rakuunat. Ne ovat nyt kuivurissa  [:-)] siis rakuunat, ei krassinsiemenet
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #55 : 16.09.06 - klo:17:19 »

Puppu, mulla kasvaa venäläistä rakuunaa. Mikä ero noilla kahdella on? En ole sitä kuivattanut, kun on vielä niin vähän, vasta tänä kesänä Hellis toi sen tuonne pihamaalle.'
Kirjattu

Lisa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Jippijei
« Vastaus #56 : 16.09.06 - klo:17:33 »

Potut ON nostettu! Jippiaijee! Ihan hyvän näköistä perunaa tuli ja sipulia myös. Ihana ilma,laulujotsenia lensi ylitsemme ja joku haukkakin liiteli sinisellä taivaalla. Voi jee, että mä tykkään syksystä! Raikasta, värit kirkkaita, ääni kantaa (se tuli selväks, kun Elvari kilju) ja kaikki on niin raikasta! Ja nyt sit pikkuhiljaa illan viettoon! [:-)]
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #57 : 16.09.06 - klo:17:41 »

Minä myös rakastan syksyä. Sen värejä, sitä haikeutta, kaiken uneen vaipumista, kurkien lähtöä...
Minä aina niille vilkutan ja sanon, että keväällä taas tavataan! Niin tavataankin, pian on talvi ohitse ja uusi elämä alullaan
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #58 : 16.09.06 - klo:17:46 »

Mitä, pakkasta? Ja syksyä?  [:-DD]
No, en nyt viitsi valehdella, että olisin KÄYNYT UIMASSA, mutta menin portaita pitkin veteen ja laskin kädet irti 1,2 sekunniksi tai jotain sellaista... aika raikasta oli Tuusulanjärven vesi!  :-O
Mulla rajapäivät keväällä 6/5 ja syksyllä 1/10... mutta ensi talvena avannon kokeileminen taitaa olla edessä, sillä täällä Vanhankylänniemessä on avanto ja Karavaanari-sauna joka lauantai.... Pönttöläiset ovat tervetulleita meidän kanssa saunomaan, milloin täällä ollaan!  :-))

Laura

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Helsinki
« Vastaus #59 : 16.09.06 - klo:17:51 »

Kukapa ei tällaisia syyspäiviä rakastaisi!? Mutta entäs ne sateiset, tuuliset ja pimeät loka- marraskuun päivät jolloin ei kättänsä tahdo erottaa? Eikö jokainen silloin toivo syksyn loppua ja talven alkamista? Tai pohjoisessahan jo silloin onkin useimmiten lunta, mutta täällä pääkaupunkiseudulla.... yök! Kaikella rajansa, myös syksyllä!
Tämänkin olen varmaan jo kertonut, mutta Thaimaassa opiskeleva jälkikasvuni on sanonut kaipaavansa kotimaastaan eniten vuodenaikoja (siis neljää kunnollista!) ja tietysti saunaa.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.29 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.