Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Maanantai, 6.10.08  (Luettu 1451 kertaa)

inke

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 037
  • Pohjanmaa
Vs: Maanantai, 6.10.08
« Vastaus #30 : 06.10.08 - klo:10:31 »

Huomentapäivää.   [:-)]
Kovin on harmaata ja tuulee,mutta ei sada. Asteita +6,2.
Ei onneksi tänne asti yltänyt myrskyä kovin paljon. Puuskia oli yöllä jonkin verran.
Hömikselle tervetulotoivotukset!
Sus: keitä puuro,on paljon helpompaa.Vesi vain kattilaan ja ryynit sekaan.Suolan jätän pois,kun laitan marjoja sekaan.Se on siinä!
Tietysti puuro voi kuohua yli ja tuleehan siinä enemmän tiskiä.    [:-I]
Mukavaa maanantaita kaikille.    [:-)]
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 905
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Maanantai, 6.10.08
« Vastaus #31 : 06.10.08 - klo:10:33 »

137 tuntia äkkiä laskien Jaskalla jälki istuntoa, yllättävän vähän oikeastaan, olisin arvannut paljon enemmin. Omia istuntoja yläasteelta ei taida olla kuin pari tuntia.

Aurinko vilahtelee täälläkin, tuuli aika kovaa ja lämpöä 8,1
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Elina

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 145
Vs: Maanantai, 6.10.08
« Vastaus #32 : 06.10.08 - klo:10:44 »

Aamuisen kauhusään jälkeen aurinko paistaa siniseltä taivaalta [:-)]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Maanantai, 6.10.08
« Vastaus #33 : 06.10.08 - klo:10:47 »

Sus: keitä puuro,on paljon helpompaa.Vesi vain kattilaan ja ryynit sekaan.Suolan jätän pois,kun laitan marjoja sekaan.Se on siinä!

 [:67]
Mä en ole koko elämäni aikana pystynyt syömään puuroja. Tulee okse. Maha menee kertakaikkiaan nurinpäin. Tämä on äärimmäisen totta. En pysty. Edes äiti ei saanut mua ihan pikkulapsenakaan syömään puuroja. Olin purskuttanut puurot äitin naamalle, kun olin sylissä istunut ja hän (yhden kerran elämässään) yritti väkisin. Naamalle lensi. [:-DD] Äitini on lastenhoitaja ja oli ihan epätoivoinen, kun ainoa lapsi, jonka oli tavannut, joka ei syö puuroa eikä velliä, on OMA lapsi. [:-I] :-))

Halusin aina vaan hapanleipää ja suolakurkkua. [:-I] Oon tätä pohtinut, se on joku juttu mun elimistössä, eli yksilöllinen ominaisuus. Elimistö vaatii HAPANTA. Puurot ovat EMÄKSISIÄ ja ne kertakaikkiaan tulee multa ulos. Nytkin jo, tsortsit vaan, oksettaa jo pelkkä ajatus..... [:64]

Isälläni on täsmälleen sama juttu. Tää ompi geeneissä tämä.

Olen puhunut. :-))
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Maanantai, 6.10.08
« Vastaus #34 : 06.10.08 - klo:10:48 »

Huomenta Lahdesta! [:-)]

Viikonloppu takana ja ihan mukavaa oli vaikka vähän satelikin. Linturuokinta laitettiin pienimuotoisesti pystyyn, aika hiljaista oli vielä. Pari viherpeippoa kävi napsimassa auringonkukansiemeniä ja talitinttejä tuntuu olevan runsaasti.

Meille on tullut lehtopöllö pihapiiriin ja saatiin siitä niin näkö- kuin kuulohavainnotkin. Lauantaina kun oltiin pihasaunalla jo illan pimennyttyä, lehtopöllö tuli ihan lähelle ääntelemään, ei huhuillut vaan päästi kovaäänisiä kiekaisuja. Sunnuntaina Repe näki pyöräretkellä metson ja koppelon.

Mukavaa maanantaita! [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Maanantai, 6.10.08
« Vastaus #35 : 06.10.08 - klo:11:05 »

Ei varmaan viitsi valittaa, kun aurinko häikäisee?  [:-DD]
Aamusta parantunut keli 300% ainakin  :-))

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: Maanantai, 6.10.08
« Vastaus #36 : 06.10.08 - klo:11:07 »

Aamupäivää. [:-)]
Sade loppunut ja tuuli laantunut. Aurinkokin näyttäytyi, nyt kuitenkin taas melko pilvistä ja mittrissa lukema +8.
Siellä ne lehdet pihalla edelleen ovat, ei mokoma tuuli vienyt niitä minnekään.  [:-(]
Tammissa on vielä paljon lehtiä, kaksi tammea ihan vihreinäkin.

Tänään iltapäivällä on taas ohjelmassa vesijumppa. Kivaa. [:-)]

Hyvää alkanutta viikkoa jokaiselle pöntölle !
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 632
Vs: Maanantai, 6.10.08
« Vastaus #37 : 06.10.08 - klo:11:12 »

Huomenta kaikille tasapuolisesti.

Meillä paistaa aurinko. Koivujen latvat loistavat kullanhohtoisina tummanpuhuvaa taivasta vasten ja tuuli koivujen latvoja kaarruttaa. Värit ovat huikaisevat.

Minulla on huikaiseva nälkä. Kahvit on hörpitty vaan voileivät odottavat tekemättöminä kaapeissa. Voi kuinka pieninä palasina onkaan mun leipäni kaapeissansa. Miksei kukaan kokoa sitä palapeliä...? [:-I] Ota nyt leipä yhestä kaapista, sitte majoneesipurkki toisesta, ota tomaatti pöydältä ja juusto jääkaapista. Avaa majoneesipurkki, leikkaa tomaattisiivuja, leikkaa juustosta siivuja, rakenna leipäpalasen päälle niistä rakennelma joka pysyy kasassa! Ota vielä purjo! Leikkaa  siitäkin pari siivusta! Laita ne leivän päällimmäisiksi keikkumaan niin, että ne pysyvät siinä eivätkä ihan heti ole lattialla!!! Joskus liimaan ne leipään kiinni sinapilla, pysyy paremmin. Ja vielä aromisuola! Avaa purkki ja ripottele! Huh, mikä homma on voileivän teko!!!

Siinä syy miksi minä en vielä ole tehnyt voileipää ja minulla on karmaiseva nälkä.

TOTT

 :-))

Hmm, söiskö sen sijaan juustonaksuja............ [:-I]


Lukiessani Susun viestiä, minulle selvisi se, miksi en koskaan kotona syödessä laita leivän päälle kuin kevytlevitettä  :-)) . Töihin on jotain laitettava, etteivät rupea ihmettelemään  [:-I]

Talitintille ja muillekin sairastaville paranemista.
Kirjattu

Anniina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 014
Vs: Maanantai, 6.10.08
« Vastaus #38 : 06.10.08 - klo:11:14 »

Heippa,

Pitkästä aikaa. Kuukaudessa on tapahtunut niiiiiiiin paljon, ettei tahdo itse perässä pysyä.
Sanotaan vaan nyt niin, että osoite vaihtui Lemille. Käväistiin toissa viikolla Vienanmerellä muuttoa seuraamassa.
Laittelen tuonne lintupuolelle matkakertomusta varmaankin vielä tällä viikolla. Oli kyllä huikea reissu, vaikkei muutto
parhaassa mahdollisessa vauhdissa ollutkaan.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille ja lupaan nyt, kun oman elämäni olen taas järjestykseen saanut, pönttöillä päivittäin  :-))
« Viimeksi muokattu: 06.10.08 - klo:11:17 kirjoittanut Anniina »
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Maanantai, 6.10.08
« Vastaus #39 : 06.10.08 - klo:11:14 »

TÄÄLLÄ VETÄSI ÄSKETTÄIN IHAN PIMEÄKSI JA ROPSAUTTI PIKKASEN VETTÄ, SIIS IHAN VÄHÄN, JA NYT PAISTAA TAAS AURINKO. AIKAS VAIHTELEVAA SÄÄTÄ TÄNÄÄN. HUOMISEKSI SÄÄENNUSTUS NÄYTTI PELKKÄÄ AURINKOA.

Äh Caps Lock jäi päälle, en kyllä jaksa korjata, sorry, tarkoitus ei ollut huutaa.

Niin, että huomiseksi pelkkää aurinkoa. :-O Ei pilvenhattaraa näkynyt sääkartalla. Piha ja nurmikko on niin täynnä havunneulasia, että en ennen muista nähneeni. Niitä oli jo eilen, elikkäs ennen tätä myrskyä. Mutta pihallanihan onkin kymmenen mäntyä. :-)) Mikähän sulkasato niillä nyt on... [:-I]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 632
Vs: Maanantai, 6.10.08
« Vastaus #40 : 06.10.08 - klo:11:19 »

23.9. mänty oli tämän näköinen. Kai nyt ovat rungot paljaat.
Kirjattu

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: Maanantai, 6.10.08
« Vastaus #41 : 06.10.08 - klo:11:21 »

Onhan Mesiksen männyssä yllättävän paljon kellastuneita neulasia.  [:-I]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 632
Vs: Maanantai, 6.10.08
« Vastaus #42 : 06.10.08 - klo:11:23 »

Onneksi tuo mänty ei ole ihan pihapiiristä, vaan vähän kauempaa. Ihmettelin kyllä silloin, että onkohan niissä jokin tauti, kun noita oli paljon.

Ja se oli nuorta taimikkoa. Kaikki tuon näköisiä.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Maanantai, 6.10.08
« Vastaus #43 : 06.10.08 - klo:11:25 »

Outoa, että männynneulaset noin kellastuvat. :-O [?] Eikä luulis tänä kesänä olleen kuivuudestakaan kysymys. Joku tauti tai ravinteenpuutos lienee... Millainen kasvupaikka? Hitsi kun muistais mun metsäopinnoista jotakin... Kyllähän siellä kaikki taudit opiskeltiin, enkä muista pätkääkään. [:-(]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 632
Vs: Maanantai, 6.10.08
« Vastaus #44 : 06.10.08 - klo:11:27 »

En oikein osaa määritellä kasvupaikkaa. Mäkeä alas tultiin ja siinä oli tämä männikköalue.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.339 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.