Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Maanantai, 6.10.08  (Luettu 1438 kertaa)

Sus

  • Vieras
Vs: Maanantai, 6.10.08
« Vastaus #45 : 06.10.08 - klo:11:54 »

En oikein osaa määritellä kasvupaikkaa. Mäkeä alas tultiin ja siinä oli tämä männikköalue.

Epäilen että vika on maaperässä, esim. liian hapan tai liian emäksinen maa. (Ennemminkin hapan). Tai sitte maaperästä tosiaan puuttuu joku ravinne, jota mänty tarttee. [:-I] Ellei sitten liian vetinen maa... tiedä häntä.
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Maanantai, 6.10.08
« Vastaus #46 : 06.10.08 - klo:12:12 »

Autinkoista päivää.  Vettä on satanut aika rutkasti.  Aurinko sai hommia lätäköiden kuivattamisessa. :-))
KELAan ois suunnattava askeleet johonkin aikaa päivästä.  Siellähän se aika sit meneekin.

Hömikselle tervetuloa kotiin!  [:-)]  Matkakertomuksia ja kuvia uotellaan.

Rattoisaa eloa kaikille.  [:45] [:44] [:45]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Maanantai, 6.10.08
« Vastaus #47 : 06.10.08 - klo:12:13 »

Outoa, että männynneulaset noin kellastuvat. :-O [?] Eikä luulis tänä kesänä olleen kuivuudestakaan kysymys. Joku tauti tai ravinteenpuutos lienee... Millainen kasvupaikka?

Meidän männyistä suurin osa näyttää samalta  [:´((]
Puolet neulasista on kellastuneita. Ja kuivuudesta ei taida tänä vuonna olla kyse....

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 905
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Maanantai, 6.10.08
« Vastaus #48 : 06.10.08 - klo:12:21 »

Täällä sentään kaikki puut terveen näköisiä [:-)]
Nyt ulkovaatetta ja puoliaurinkoisessa säässä kohti kirjastoa [:-)]

Lukusuosituksena ei mikään kaunis kertomus mutta jäänitystä melko loppuun asti Simon Beckett - Kuoleman anatomia. <--tämä kirja tuli edellisyöllä luettua alusta loppuun asti

8,7 mittarissa asteita ja koneen vierellä nyt 20,1 eikä vieläkään lämmitystä aloitettu.

Äsken tuli ruokinnalle taas uuden näköinen orava, aika nuoren näköinen eikä ensi käynnillään vielä pärjännyt automaattien kanssa
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Sus

  • Vieras
Vs: Maanantai, 6.10.08
« Vastaus #49 : 06.10.08 - klo:12:53 »

Vein tinttaroille auringonkukansiemeniä ja laitoin mukaan kourallisen pähkinöitä. Heti tuli närhi ja haki ne. Pähkinät. [:-/] Nyt mua oikeesti alkaa jo suututtaa. [:´((] Mie en voi viedä tinttaroille pähkinää, kun närhi hakee ne HETI!

Olin mä nähnyt sen puussa jo norkoilemassa ja tarkistamassa että jokos ravintola on avattu. Nyt meni ravintola sulki taas. Onneks se jättää auringonkukansiemenet suht rauhaan, niin tinttaroille jää jotaki.

Eilen oli mukava seurata sen närhen touhuja ja ottaa niitä valokuvia, kun oli niin otollinen tilaisuus. Närhi ei nimittäin ole mun pihassa mikään kauheen tavallinen vieras. Riesaa ei oo ollut koskaan. Mut nyt näyttää olevan. [:-(] [:-I] Tajuukohan se ittekään milloin talvivarastot ois niinku täynnä? Vai veisköhän se vaikka säkillisen pähkinää jemmaan, jos antais? [:-I] Hmh.

Tää ois kuulunut kyl lintupuolelle, mut olkoon nyt tässä. En mä taida närhi-ketjua kuiteskaan aloittaa. [:-)]
Kirjattu

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: Maanantai, 6.10.08
« Vastaus #50 : 06.10.08 - klo:12:56 »

Ei täyty närhen varastot. [:-DD]
Kirjattu

pajunkissa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 406
Vs: Maanantai, 6.10.08
« Vastaus #51 : 06.10.08 - klo:13:04 »

Iltapäivää, niin myöhään heräsin, että voisin toivottaa huomentakin. No aamukahvit on juotu. Ihania nämä viikkovapaat vaikka harvassa. Linnut saapuivat oikein parvina pihaan: viherpeippoja, järripeippoja, hippiäisiä ja sitten jokapäiväiset asujat mustarastaat, punarinnat ja talitintit. Yksi pikkuvarpunenkin ehätti joukkoon. Sinitiaisia en ole aikoihin nähnyt, taisi pesinnät täälläkin epäonnistua vai mistä kato.
Ruokinta-automaatin oravakin katosi yllättäen, pikkuoravat eivät ole vielä hoksanneet avata kantta saadakseen pähkinöitä. Talitiainen käy usein ihmettelemässä kun on ruoka plexin takana.
Sade on lakannut, yöllä oli satanut 10 mm. Aurinko pilkistelee ja piilottelee vuoroin.
Leppoisaa päivää pönttöläiset!
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Maanantai, 6.10.08
« Vastaus #52 : 06.10.08 - klo:13:07 »

Tinttaroille pähkinät automaattiin niin ei pääse närhet rohmuamaan kaikkea ja tinteillekin on terveellisempää ottaa ruoka automaatista. [:-)] 
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 777
  • Itä-Uusimaa
Vs: Maanantai, 6.10.08
« Vastaus #53 : 06.10.08 - klo:13:12 »

Vein tinttaroille auringonkukansiemeniä ja laitoin mukaan kourallisen pähkinöitä. Heti tuli närhi ja haki ne. Pähkinät. [:-/] Nyt mua oikeesti alkaa jo suututtaa. [:´((] Mie en voi viedä tinttaroille pähkinää, kun närhi hakee ne HETI!

Olin mä nähnyt sen puussa jo norkoilemassa ja tarkistamassa että jokos ravintola on avattu. Nyt meni ravintola sulki taas. Onneks se jättää auringonkukansiemenet suht rauhaan, niin tinttaroille jää jotaki.

Eilen oli mukava seurata sen närhen touhuja ja ottaa niitä valokuvia, kun oli niin otollinen tilaisuus. Närhi ei nimittäin ole mun pihassa mikään kauheen tavallinen vieras. Riesaa ei oo ollut koskaan. Mut nyt näyttää olevan. [:-(] [:-I] Tajuukohan se ittekään milloin talvivarastot ois niinku täynnä? Vai veisköhän se vaikka säkillisen pähkinää jemmaan, jos antais? [:-I] Hmh.

Tää ois kuulunut kyl lintupuolelle, mut olkoon nyt tässä. En mä taida närhi-ketjua kuiteskaan aloittaa. [:-)]

Vartuppas, kunhan se närhi kutsuu mukaan pitoihin sukulaisensa ja tuttavansa  [:-DD] Siinä ei kerkiä
pähkinäsäkki pahemmin homehtumaan. No ei ole hauskaa ei.....  [NUT] Tässä pihassa pyöri viimetalvena useampi
närhi, pähkinät katosi automaateista, alta aikayksikön. Ainoastaan toi kuvan vihreäpömpeli, osoittautui närhen
kestäväksi. Siihen laitan nyt ens talvenakin pähkinätarjoilun.  [:-)]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Maanantai, 6.10.08
« Vastaus #54 : 06.10.08 - klo:13:30 »

Huomenta Lapista!Sataa!
Olen tässä painiskellut hieman omituisen ongelman kanssa. Nokian kännykkä (6210 Navi) ei suostu ottamaan karttoja (MapLoaderilla) sisäänsä. Yöllä meni kahteen asti...huoh! Tais jäädä haaveeksi navi-kännykkä.
Olisit ostanut 6110 niin olisin osannut auttaa  :-))


Terttukaarinalla nätti avatar !

Hömikselle tervetulot kotiin taas  [:5]

Meidän männyt onneksi ihan terveet. Vaahteroissa sensijaan on se pahuksen mikälie
täplätauti  [:-(]

Satanut on meilläkin reilusti viime viikon aikana. Tänään tarkistin mittarin.
Peräti vähän vaille 35mml .

Nyt ei sada vaan paistaa   [:45]. Kohtalaisen kova tuuli riepoo puden lehtiä maahan.
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Maanantai, 6.10.08
« Vastaus #55 : 06.10.08 - klo:13:35 »

Huomenta Lapista!Sataa!
Olen tässä painiskellut hieman omituisen ongelman kanssa. Nokian kännykkä (6210 Navi) ei suostu ottamaan karttoja (MapLoaderilla) sisäänsä. Yöllä meni kahteen asti...huoh! Tais jäädä haaveeksi navi-kännykkä.
Olisit ostanut 6110 niin olisin osannut auttaa  :-))




Muoks. siinä onkin sama MapLoader... neuvo!
« Viimeksi muokattu: 06.10.08 - klo:13:39 kirjoittanut mese »
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Maanantai, 6.10.08
« Vastaus #56 : 06.10.08 - klo:13:38 »

Oiskohan täällä sopivaa tietoa männynneulasten kellastumiseen:
http://www.metla.fi/metinfo/metsienterveys/lajit_kansi/loconj-n.htm
 [:-I]


Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Maanantai, 6.10.08
« Vastaus #57 : 06.10.08 - klo:13:40 »

Huomenta Lapista!Sataa!
Olen tässä painiskellut hieman omituisen ongelman kanssa. Nokian kännykkä (6210 Navi) ei suostu ottamaan karttoja (MapLoaderilla) sisäänsä. Yöllä meni kahteen asti...huoh! Tais jäädä haaveeksi navi-kännykkä.
Olisit ostanut 6110 niin olisin osannut auttaa  :-))
Onko siinä Maploader 1.2 vai tää 2.0 siinä ero.

Löytyisköhän tuolta apua:
http://www.matkapuhelininfo.com/keskustelu/
 [:-)]


Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 754
  • Lahti
Vs: Maanantai, 6.10.08
« Vastaus #58 : 06.10.08 - klo:14:04 »

Mukavaa viikonalkua...aurinko paistaa..että totta se on..sateen jälkeen tulee puota.
Valtaisia tilhiparvia on liikkeellä..vaan pihlajanmarjat ovat hävinneet parempiin suihin..eli nokkiin [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 905
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Maanantai, 6.10.08
« Vastaus #59 : 06.10.08 - klo:14:15 »

Kotiuduttu kauppa ja kirjastokierrokselta [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     
 

Sivu luotiin 0.291 sekunnissa. 26 kyselyä tietokannasta.