Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Lukusuosituksia...  (Luettu 14913 kertaa)

KLETTERMUS

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 415
Vs: Lukusuosituksia...
« Vastaus #105 : 21.02.09 - klo:00:49 »

Pat Barr: Kenjuro.
Peter Englund: Stridens enheter och sorg.
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Lukusuosituksia...
« Vastaus #106 : 25.02.09 - klo:08:43 »

Lauantai-illan tsätin innoittamana  :-)) mä päätin kokeilla, josko Kalle Päätalon Iijoki-sarja uppoaisi. Maanantaina etsin Järvenpään kirjaston ja hain sarjan ensimmäisen osan "Huonemiehen poika". Mä luulin, että Päätalo olisi aika raskasta luettavaa, mutta yllätys yllätys, ei sinne päinkään! Aikaa lukemiseen ei paljoa ole, mutta reilut sata sivua on mennyt ihan kepoisesti!  [:-)]

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Lukusuosituksia...
« Vastaus #107 : 25.02.09 - klo:10:02 »

Mä tykkään elämänkerroista ja sen tapaisista kirjoista. Tällä hetkellä on menossa Kaius Niemen kirjoittama, Helena Rannasta ja hänen työstään kertova kirja, Ihmisen jälki. Erittäin mielenkiintoinen kirja, suurimmaksi osaksi käsittelee Helena Rannan työtä ruumiintunnistustehtävissä eri puolilla maailmaa.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Lukusuosituksia...
« Vastaus #108 : 25.02.09 - klo:10:43 »

Menossa Helene Herr´in päiväkirja
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

KLETTERMUS

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 415
Vs: Lukusuosituksia...
« Vastaus #109 : 25.02.09 - klo:14:45 »

Kirsi Ilves: Stadi ja sen nuoret.
Kirjattu

Ikka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 597
Vs: Lukusuosituksia...
« Vastaus #110 : 25.02.09 - klo:18:30 »

Sain luettua kokonaan  Barack Obaman UNELMIA ISÄLTÄNI.  Kirja on n. 500 sivuinen tositarina. Uskomattoman hienoa kerrontaa , varsinkin siinä vaiheessa ,kun Obama kertoo afrikkalaisesta perinnöstä. Siis omasta sukuperinnöstään. Terävää psykologista näkemystä ja syvällistä pohdintaa.Omaelämäkerrallinen.
Kirjattu

Parus Major

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 675
  • Pori
Vs: Lukusuosituksia...
« Vastaus #111 : 25.02.09 - klo:18:34 »

Mä tykkään elämänkerroista ja sen tapaisista kirjoista. Tällä hetkellä on menossa Kaius Niemen kirjoittama, Helena Rannasta ja hänen työstään kertova kirja, Ihmisen jälki. Erittäin mielenkiintoinen kirja, suurimmaksi osaksi käsittelee Helena Rannan työtä ruumiintunnistustehtävissä eri puolilla maailmaa.

Tämä kirja pitääkin lainata. Helena Ranta on ihmisenä hyvin mielenkiintoinen ja kunnioitan hänen työtään, jota hän pystyy tekemään. Upea nainen. Ja muuten harrastaa lintujakin! :-))
Minä tykkään myös omaelämäkerrallisista kirjoista. Täältä olen saanut hyviä vinkkejä.
Kirjattu
- tartu hetkeen -

KLETTERMUS

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 415
Vs: Lukusuosituksia...
« Vastaus #112 : 25.02.09 - klo:19:14 »

Helvi Hämäläinen: Raakileet.
Kirjattu

Punarinta(Pettirosso)

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 619
Vs: Lukusuosituksia...
« Vastaus #113 : 25.02.09 - klo:19:25 »

Pari kolme vuotta sitten Viikissä tornien taistossa juttelin hetken Helena Rannan kanssa.....linnuistapa tietenkin  :-))
Kirjattu

Jaska

  • Vieras
Vs: Lukusuosituksia...
« Vastaus #114 : 25.02.09 - klo:19:34 »

Oscar-humun innoittamana luin "Revolutionary Roadin", aika ankeaa 50-luvun kuvausta.
Nyt aloittelen Slummien miljonäärin pohjana ollutta kirjaa "Tyhjentävä vastaus eli Kuka voittaa miljardin ?"
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: Lukusuosituksia...
« Vastaus #115 : 25.02.09 - klo:20:27 »

Minäkin pidän elämäkerroista.
Lueskelen nyt Elina Karjalaisen  kirjaa: Villit vuodet. Siinä hän kertoo varsin mukavasti ja värikkäästi toimittajavuosistaan.
Eräs tarina täytyy lainata tähän:

"    Ajoimme Topin kanssa Suomea ristiin ja rastiin. Matkaaminen oli usein raskasta. Muistan, miten Topi käännettyään iltapimeässä autonsa Ämmänsaaren Kantakievarin pihaan huokaisi:
"Ämmänsaari, rakastettuni."
   Samaisessa kestikievarissa tilasimme ruokajuomaksi punaviiniä ja hämmästyimme suuresti, kun tarjoilijatyttö kaatoi lasin puolilleen punaviiniä ja kumosi päälle jäitä sanoen:
"Rokina, vai?"
   Oli tyttö haettu pystymetsästä tarjoilutöihin.   "

 [:-DD] [:-DD]
« Viimeksi muokattu: 25.02.09 - klo:20:41 kirjoittanut Rouva Hömötiainen »
Kirjattu

pia58

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 529
    • Pian päiväkirja
Vs: Lukusuosituksia...
« Vastaus #116 : 25.02.09 - klo:21:40 »

Luen paljon ja kaikenlaista. Suurinpiirtein kaikki muu paitsi sotakirjallisuus uppoaa minuun. Eikö kukaan ole lukennut Harry Potteria?? täällä ei ainakaan sitä mainita  :-)) Suosittelen jos tykkää fantasia kirjoista. Sitten on myös  Patricia Cornwell ja Scarpetta-sarja. Molemmat sarjat sellaisia että ahmin yhdeltä istumalta kun saan käsiini  [NUT].  Mankell jo mainittiinkin, lisäisin listaan vielä Sjövall ja Wahlöö. Sekä Wallanderit että Beckit ovat myös tv-elokuvaversioina erittäin loistavia. Ruotsalaiset ovat kyllä osanneet tehdä oikeutta molemmille kirjailijoille kuvan keinoin, kun kuulin että Wallanderia tehdään tv-versiona uusia osia olin aivan innoissani. Nyt on vain jaksetava odottaa milloin ne nähtäväksi tulee. Iloisia lukuhetkiä kaikille.
Kirjattu
Jos et elä tätä päivää, et voi elää huomistakaan.

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 907
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Lukusuosituksia...
« Vastaus #117 : 25.02.09 - klo:21:43 »

Patricia Cornwell ja Scarpetta-sarja luettu on  [:-)] ei heikkohermoisille ainakaan iltalukemiseksi
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Lukusuosituksia...
« Vastaus #118 : 25.02.09 - klo:21:49 »

Luen paljon ja kaikenlaista. Suurinpiirtein kaikki muu paitsi sotakirjallisuus uppoaa minuun.

Mä luin "vahingossa" Paasilinnan kirjan "Sotahevonen" joskus kauan sitten. Sen jälkeen innostuin lukemaan "oikeita" sotakirjoja. Tuntematon nyt oli tuttu jo yläasteelta, ja sen olen lukenut varmaan 10 kertaa. Mutta muuten mä tykkään kaukopartioromaaneista, jotka pohjautuvat tosi tapahtumiin. Esim. Esa Anttalan tuotanto!  [:5] Samaten Pentti H. Tikkasta ja Jukka L. Mäkelää, Taisto Huuskosta, Alpo Reinikaista, Palastetta ja Lauttamusta löytyy yksi jokaista ihan omasta, pienestä kirjavarastosta!  :-))

pia58

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 529
    • Pian päiväkirja
Vs: Lukusuosituksia...
« Vastaus #119 : 25.02.09 - klo:21:49 »

Patricia Cornwell ja Scarpetta-sarja luettu on  [:-)] ei heikkohermoisille ainakaan iltalukemiseksi

Eikö olisi mainiota jos joskus tekisivät elokuvaversion Scarpetasta  :-O  :-O luulen että voisi minulla tehdä tiukkaa katsoa ne, lukukokemus on jo niin karmaiseva  [:67]
Kirjattu
Jos et elä tätä päivää, et voi elää huomistakaan.
 

Sivu luotiin 0.307 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.