Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Lukusuosituksia...  (Luettu 14921 kertaa)

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 907
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Lukusuosituksia...
« Vastaus #120 : 25.02.09 - klo:21:51 »

Saattaisi elokuvatkin olla hyvä, harvoi tulee elokuvissa käytyä ja lähes aina kirja on parempi [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

pia58

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 529
    • Pian päiväkirja
Vs: Lukusuosituksia...
« Vastaus #121 : 25.02.09 - klo:22:00 »

Luulen että minulla se on lähinnä asennekysymys ( sotakirjallisuuteen). Olen joskus yrittänyt Anttalan teoksia lukea mutta en kertakaikkiaan pääse "sisään" teoksiin.
Tulipa mieleeni eräs sarja  Oscar Scott Card  Seitsemännen pojan seitsemäs poika oli ensimmäinen osa muita nimiä en muista. Tykkäsin kovasti kyseisestä sarjasta.
« Viimeksi muokattu: 25.02.09 - klo:22:04 kirjoittanut pia58 »
Kirjattu
Jos et elä tätä päivää, et voi elää huomistakaan.

pia58

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 529
    • Pian päiväkirja
Vs: Lukusuosituksia...
« Vastaus #122 : 25.02.09 - klo:22:03 »

Saattaisi elokuvatkin olla hyvä, harvoi tulee elokuvissa käytyä ja lähes aina kirja on parempi [:-)]

Kyllä, näin on. Yleensä tv-elokuvaversoit ovat huomattavan paljon parempia kuin "valkokankaalle" tehdyt. En tiedä miksi. Tuleeko toden tuntuisempia kun on pienempi budjetti  [:-I]
Kirjattu
Jos et elä tätä päivää, et voi elää huomistakaan.

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 907
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Lukusuosituksia...
« Vastaus #123 : 25.02.09 - klo:22:11 »

Reino Lehväslaihon kirjojakin voi suositella, wikipediakin mukaan ehkä tuotteliain Suomalainen sotakirjailija
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Lukusuosituksia...
« Vastaus #124 : 25.02.09 - klo:22:25 »

Reino Lehväslaihon kirjojakin voi suositella, wikipediakin mukaan ehkä tuotteliain Suomalainen sotakirjailija

Nekin on tuttuja!  [:-)]
Silloin ennen mulla oli tapana lukea kaikki vapaa-ajat. Ei ollut Pönttöä seurana. Enhän mä malttanut nukkuakaan!  [NUT]

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Lukusuosituksia...
« Vastaus #125 : 25.02.09 - klo:22:30 »

Kaikki on luettu, Anttalat, Lehväslaihot, Tikkaset...ja muut sotakirjailijat.
Saraspää onko tuttu, meni jo eräkirjoihin, mutta luontoihmisiä kai kiinnostaa. Saraspäältä ilmestyi pari vuotta sitten hieno eränkävijän päiväkirja, jossa on paljon kuvia ja mukavia juttuja. Bongasin sen jouluna alemyynnistä. Pakkohan se oli ostaa.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Lukusuosituksia...
« Vastaus #126 : 26.02.09 - klo:09:47 »

Mä tykkään elämänkerroista ja sen tapaisista kirjoista. Tällä hetkellä on menossa Kaius Niemen kirjoittama, Helena Rannasta ja hänen työstään kertova kirja, Ihmisen jälki. Erittäin mielenkiintoinen kirja, suurimmaksi osaksi käsittelee Helena Rannan työtä ruumiintunnistustehtävissä eri puolilla maailmaa.

Tämä kirja pitääkin lainata. Helena Ranta on ihmisenä hyvin mielenkiintoinen ja kunnioitan hänen työtään, jota hän pystyy tekemään. Upea nainen. Ja muuten harrastaa lintujakin! :-))
Minä tykkään myös omaelämäkerrallisista kirjoista. Täältä olen saanut hyviä vinkkejä.
Pari kolme vuotta sitten Viikissä tornien taistossa juttelin hetken Helena Rannan kanssa.....linnuistapa tietenkin  :-))

Juu, kirjassa Helena Ranta kertoo vapaa-ajan asunnostaan jonka yhden ikkunan eteen hän pystytti kaukoputken että voi seurata lintuja.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

jaTa69

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 438
Vs: Lukusuosituksia...
« Vastaus #127 : 26.02.09 - klo:19:58 »

Perhosista ja sarvijääristä kiinnostuneille:

Fjärilar: Dagfjärilar
Skalbaggar: Långhorningar

Molemmissa tosi hyviä kuvia, tekstistä en vielä sano mitään, voi suomentaminen kestää  [:-I]
Molemmat kirjat Nationalnyckeln - Till Sveriges flora & fauna -kirjasarjaa
Kirjattu

Jaska

  • Vieras
Vs: Lukusuosituksia...
« Vastaus #128 : 26.02.09 - klo:20:15 »

Luen paljon ja kaikenlaista. Suurinpiirtein kaikki muu paitsi sotakirjallisuus uppoaa minuun. Eikö kukaan ole lukennut Harry Potteria?? täällä ei ainakaan sitä mainita  :-)) Suosittelen jos tykkää fantasia kirjoista. Sitten on myös  Patricia Cornwell ja Scarpetta-sarja. Molemmat sarjat sellaisia että ahmin yhdeltä istumalta kun saan käsiini  [NUT].  Mankell jo mainittiinkin, lisäisin listaan vielä Sjövall ja Wahlöö. Sekä Wallanderit että Beckit ovat myös tv-elokuvaversioina erittäin loistavia. Ruotsalaiset ovat kyllä osanneet tehdä oikeutta molemmille kirjailijoille kuvan keinoin, kun kuulin että Wallanderia tehdään tv-versiona uusia osia olin aivan innoissani. Nyt on vain jaksetava odottaa milloin ne nähtäväksi tulee. Iloisia lukuhetkiä kaikille.

Kaikki Potterit olen lukenut alkukielellä, heti ilmestymisen jälkeen hankin ikiomiksi.
Ruotsalaiset dekkarit osittain kirjastosta, osittain omiksi ostettuina, Stieg Larsson viime kesän "löytö".
Kirjattu

puppu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 096
Vs: Lukusuosituksia...
« Vastaus #129 : 26.02.09 - klo:21:36 »

Mää vaan oon niin tylsä että paras kirjasarja mielestäni yhä on Taru sormusten herrasta  [:-I]
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 907
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Lukusuosituksia...
« Vastaus #130 : 26.02.09 - klo:21:39 »

Arne Dahl - Maan alla ...kesken parhaillaan työn teko häiritsee lukemista
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Lukusuosituksia...
« Vastaus #131 : 19.03.09 - klo:16:54 »

Onko kukaan lukenut Tapani Kiminkisen (tohtori Kiminkinen) kirjaa Henki ja elämä? Laitoin sen juuri varaukseen kirjastosta, vaikuttaa mielenkiintoiselta luettavalta.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: Lukusuosituksia...
« Vastaus #132 : 21.03.09 - klo:21:51 »

Luin äskettäin "Kirjastokissan". Upea tarina - uskomaton - henkeäsalpaava. Kun pääsin loppuun, itkin koko illan.
Ostin sen itselleni, koska täällä moni kertoi olevan erittäin vaikeata saada sitä kirjastosta.

Nyt olen lukenut  Teija Sopasen kirjoittaman kirjan "Pekka Vilpas - neljän presidentin hovimestari".
Mielenkiintoinen ja hillityn kauniisti kirjoitettu kirja. Jos haluaisi jotain suuria superpaljastuksia presidenttiemme yksityiselämästä - niitä ei tässä kirjassa ole. Luonnollisestikaan.
Mainio kirja niille, joita kiinnostaa etenkin ihanat ruokalistat ja kauniit kattaukset!
Tässä eräs pieni lainaus erikoisesta yksityiskohdasta:

"Alkuruoaksi oli kerran suunnitteilla tartar riekon rintapaloista.  Aikaisemmin, Tahvanainen huomauttaa, kuului sivistykseen, että riistaa syödessään tiesi varoa hauleja. Tartarmassa valmistettiin 400 riekonrinnasta ja oli oletettavissa, että jokunen hauli saattoi massaan jäädä. Massaa pantiin muovikulhoon ja se läpivalaistiin Linnan aulassa olevalla läpivalaisimella, jolla yleensä tarkistettiin posti. Läpivalaisimen ilmoittaessa metallista jaettiin massa ensin puoliksi ja sitten yhä pienempiin ja pienempiin eriin, kunnes kaikki mahdolliset haulit löytyivät ja saatiin poistetuiksi."

Jos joku haluaa lainata Kirjastokissaa, niin minulla se nyt on ihan ihkaomana!
 [:-)]
Kirjattu

luscinia

  • Vieras
Vs: Lukusuosituksia...
« Vastaus #133 : 22.03.09 - klo:10:27 »

Minun viimelukemisiani ovat Kirsi Pihan ""Medicien naapurissa" ja Eija Wagerin "Paluumuuttajan päiväkirja". Mukaansatempaavaa arkielämän ja myös juhlavaakin kuvausta elämästä Italiassa, anjalle vaan terkkuja!
Kirjattu

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei
Vs: Lukusuosituksia...
« Vastaus #134 : 22.03.09 - klo:10:35 »

Mä aloitin eilen kirjan,  Markus Zusak: Kirjavaras. Kannessa sanotaan " Kun kuolema haluaa kertoa tarinan, on paras pysähtyä kuuntelemaan."  Saas nähdä millainen tarina on.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.251 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.