Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Lukusuosituksia...  (Luettu 14920 kertaa)

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 757
  • Lahti
Vs: Lukusuosituksia...
« Vastaus #345 : 11.03.12 - klo:22:11 »

Luen parhaillaan UTO-syksy ja kevät ulkosaaristossa siis Juha Laaksosen kirjaa tai omahan se nyt on :-))
Hienoja kuvia ja kivaa kerrontaa.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Lukusuosituksia...
« Vastaus #346 : 12.03.12 - klo:08:40 »

Luen parhaillaan UTO-syksy ja kevät ulkosaaristossa siis Juha Laaksosen kirjaa tai omahan se nyt on :-))
Hienoja kuvia ja kivaa kerrontaa.

Minä lainasin kirjastosta tuon samaisen kirjan heti kun se oli ilmestynyt. Tosi ihana kirja, Laaksosen lapset on niin "luonnonlapsia" :-)). Kirjassa on sopivassa suhteessa lintuhavaintoja, luontohavaintoja ja mukavia tarinoita Laaksosten perhe-elämästä ja lapsista.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 777
  • Itä-Uusimaa
Vs: Lukusuosituksia...
« Vastaus #347 : 12.03.12 - klo:10:30 »

Mä olen viimeaikoina lueskellut "kirjavalioita" niitä missä on neljä lyhennelmää/kirja.
Just nyt on menossa "Laakson sydämessä" missä tapahtuu asioita linnun, rautiaisen,
näkökulmasta. Hassu kirja  :-)) pelkään vaan että loppuu onnettomasti.  [:-I]

Toiseksi "päähenkilöksi" ilmaantui käki. Loppu oli, sitten, mitä oli  [:-I]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Lukusuosituksia...
« Vastaus #348 : 28.06.12 - klo:09:44 »

Just luin tän http://www.atenakustannus.fi/component/ateena/kirja/486 ja voin suositella. Tosi ihana pikkukirja.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Lukusuosituksia...
« Vastaus #349 : 09.08.12 - klo:12:55 »

Minä sain kirjakerhosta viikon alussa Åsa Larssonin uusimman kirjan "Uhrilahja" .
Luin sen sitten runsaassa vuorokaudessa. Että oli koukuttava. Ihan kaipaamaan jäin.
Minulla on kaikki hänen kirjansa. Ja mielestäni hän on parantanut tyyliään matkan varrella.

Pitäisi kai mennä kirjastoon ja etsiä jotain näiden syyspäivien   :-O  ratoksi  [:-DD]
Kirjattu

Marleena

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 305
Vs: Lukusuosituksia...
« Vastaus #350 : 09.08.12 - klo:13:37 »

Lukasin (ja kahtelin kuvat) Taina Kinnarin

Ei menny niinku Strömsössä osa 2

Aika hauskoja juttuja, miten voi mm.
kokkaushommat mennä pieleen.  :-))

Lainasin Satunnaisen matkailijan, 2v.
sitten 72-v. edesmenneen Juhani Mäkelän
2 kirjaa. Noin seitsemänkymppisen
kirja ja Reiskan kanssa Ranskassa ja
sielunvaelluksella. Hällä on hauska tapa
kirjottaa.
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Lukusuosituksia...
« Vastaus #351 : 28.08.12 - klo:17:59 »

Minä sain kirjakerhosta viikon alussa Åsa Larssonin uusimman kirjan "Uhrilahja" .
Luin sen sitten runsaassa vuorokaudessa. Että oli koukuttava. Ihan kaipaamaan jäin.
Minulla on kaikki hänen kirjansa. Ja mielestäni hän on parantanut tyyliään matkan varrella.

Pitäisi kai mennä kirjastoon ja etsiä jotain näiden syyspäivien   :-O  ratoksi  [:-DD]

Mulla on just meneillään tämä kirja, suunnilleen puolessa välissä olen nyt. Oikeassa olet Muru, koukuttava on ja ihan koko ajan tosi mielenkiintoinen. Ihan jännittää kuinka tuo kaikki sitten yhteen nivoutuu.
Suurkiitos Muru vinkistä, ihan sen perusteella lainasin tän kirjastosta ja täytynee sitten nuo muutkin Åsa Lasrssonit lainata ja lukea syksyn mittaan.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Lukusuosituksia...
« Vastaus #352 : 28.08.12 - klo:21:03 »

Kiva Tiina että tykkäät. En edes muista kuka minulle sitä ekaa suositteli ja niin olenkin kaikki lukenut.
Tämä viimeinen on kyllä ehdottomasti paras. Ei ole lainkaan sellaista tylsää ylihypittävää.
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Lukusuosituksia...
« Vastaus #353 : 29.08.12 - klo:22:48 »

Meinas tänään jäädä tuon kirjan lukemisen takia ruokakin tekemättä! :-O [:-DD]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Lukusuosituksia...
« Vastaus #354 : 30.08.12 - klo:22:02 »

Meinas tänään jäädä tuon kirjan lukemisen takia ruokakin tekemättä! :-O [:-DD]

 [:-DDD]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Lukusuosituksia...
« Vastaus #355 : 17.11.12 - klo:13:28 »

Oho, olipas lukusuositukset pudonnut kauas vaikka syksyn luulis olevan sellaista aikaa, että ihmiset lukee paljon.

Mulla on meneillään ruotsalaisen Jan Guilloun kirja Sillanrakentajat. Suosittelen tätä lämpimästi, aivan ihana kirja.

http://www.bookplus.fi/kirjat/guillou,_jan/sillanrakentajat-18959762
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Laura

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 050
  • Helsinki
Vs: Lukusuosituksia...
« Vastaus #356 : 17.11.12 - klo:19:54 »

Sofi Oksasen Puhdistus oli matkalukemisena. Siis vasta nyt luin, kun olen aiemmin ajatellut, että se on ahdistava.
Tykkäsin kuitenkin kovasti, vaikka aikojen ankeus ei kivaa ollutkaan.
Valtavan rikas kuvakieli.
Kirjattu

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Lukusuosituksia...
« Vastaus #357 : 17.11.12 - klo:21:52 »

Minä pidin kovasti Puhdistus teoksesta. Nyt on sitten arpajaisvoittona saatu äänikirja Katoavista kyyhkyistä odottamassa milloin ehdin keskittymään soffalle silmät kiinni ja kuuntelemaan. Äänikirjoja minulla ei ole ollut kuin Mielensäpahoittaja. Ja se oli sellainen kirja joka ainakin sopi sellaiseksi. Antti Litja oli makee lukija. [:-)]

Pitääpä jossain vaiheessa katsastaa tuo Tiinankin suosittelema kirja. Ihan on outo kirjailija, mutta niinhän ne kaikki ensin  [:-)]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Lukusuosituksia...
« Vastaus #358 : 18.11.12 - klo:09:55 »

Pitääpä jossain vaiheessa katsastaa tuo Tiinankin suosittelema kirja. Ihan on outo kirjailija, mutta niinhän ne kaikki ensin  [:-)]

Sinua vähän Muru ajattelinkin kun suosittelin tätä kirjaa. [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Lukusuosituksia...
« Vastaus #359 : 25.11.12 - klo:15:46 »

Pitääpä jossain vaiheessa katsastaa tuo Tiinankin suosittelema kirja. Ihan on outo kirjailija, mutta niinhän ne kaikki ensin  [:-)]

Sinua vähän Muru ajattelinkin kun suosittelin tätä kirjaa. [:-)]
Yritin etsiä tuota kirjaa kirjakaupasta. Ei ollut. Myöskään kirjastosta en löytänyt. Enkä ehtinyt perjantaina kirjastohenkilöltä kysyä.
Elisa-kirjassa oli vain tuo ruotsinkielisenä. Esittelyjakson kyllä ymmärsin hyvin, mutta epäilen että koko kirjan lukeminen veisi kohtuuttomasti aikaa.
Täytyy palata kirjastoon vielä ajan kanssa.

Toissapäivänä "luin" loppuun tuon Oksasen uusimman. Alussa se on hieman yllättävä jos vertaa Puhdistukseen, mutta kiskaisee kyllä mukaansa. Ja puolenvälin paikkeilla ollaankin jo niipissä. Kirja vaatii lukijalta paljon enemmän keskittymistä kuin edellinen. Henkilöt vaihtavat nimiään ja henkilöllisyyttään riippuen siitä mikä hallitusmahti milloinkin on vallassa.
Ja ihan viimeisessä kappaleessa, muutamilla riveillä tulee se suuri RÄJÄHDYS !
Laittaa kyllä miettimään mikä karmea ajanjakso veljeskansallamme on ollut sodan aikana ja sittemmin Neuvostoliiton alemmanluokan kansana. Sofi on antanut ymmärtää että on haastatellut ihmisä ja myös oman suvun kautta saanut oikeaa tietoa. Jos sitä nyt yleensä on tuosta hirveästä ajasta saatavilla.
Tuon kirjan muuten varmaan jokainen kokee erilailla. Siinä nimittäin ei juuri asioista kerrota suoraan vaan annetaan jokaisen mielikuvitukselle ja päättelykyvylle tilaa.

Jos tuon luette, ÄLKÄÄ OIKEASTI KATSOKO SINNE KIRJAN LOPPUUN!  Siinä menisi pilalle koko kirja.

No, huhhh, tulipa sepustus  :-O  . Yhtään en siis ole vaikuttunut  [:-DD]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.174 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.