Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Tunnistusapua kaivataan  (Luettu 211 kertaa)

Sus

• Vieras
Tunnistusapua kaivataan
« : 07.10.08 - klo:18:00 »

Mikähän tämä lintu on? Oli kovin kovin kaakana.

(jahas tuli sama kuva tuplana) Lisää löytyy kuvia jos tuosta ei saa selvää...
Kirjattu

Kaija

• Aluevalvoja
  • Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Tunnistusapua kaivataan
« Vastaus #1 : 07.10.08 - klo:18:13 »

Valkoinen juova silmän päällä tuo mieleen punakylkirastaan?

Sus

• Vieras
« Vastaus #2 : 07.10.08 - klo:18:22 »

Jotain rastaan kokoluokkaa ne varmaan oli. Kauheen korkeen puun latvassa viihtyivät ihan älyttömän kauan ja lähes hievahtamatta samassa asennossa. Ihan kuin oisvat nukahtaneet sinne.  :-)) Yli puoli tuntia paikoillaan siellä. Niitä oli neljä.
Kirjattu

Parus Major

• Aluevalvoja
  • Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pori
« Vastaus #3 : 07.10.08 - klo:18:27 »

Punakylkirastaita [:-)]  Rastaita on mielettömästi liikkeellä. Kotimatkalla niitä näkyi oikeastaan koko ajan pieninä parvina. Muutto käynnissä.
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Sus

• Vieras
« Vastaus #4 : 07.10.08 - klo:18:37 »

Kiva, kiitos.

En oo meinaan koskaan nähnyt punakylkirastasta. Vain räkättejä mun pihassa joskus käväissyt.

Ei nuokaan mun pihassa olleet vaan tuolla kaakana metsänreunassa. Aattelinkin oisko muutto menossa ja levähtivät tuossa, kun tosiaan viipyivät niin pitkään ja samassa asennossa hievahtamatta. Sen huomasi kuvatessa, kun ootin että vaihtakaa nyt asentoa, että sais toisestakin kulmasta kuvia :-)) vaan ei. Yks oli pahasti oksien takana ja se jota pystyi kuvaamaan, ei hievahtanutkaan. Selkeesti lepäsi [:-)]

Kiitos tunnistuksesta!
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #5 : 07.10.08 - klo:18:41 »

Punakylkirastaita [:-)]  Rastaita on mielettömästi liikkeellä. Kotimatkalla niitä näkyi oikeastaan koko ajan pieninä parvina. Muutto käynnissä.

No tästäkin on pitkin päivää lennellyt pieniä "tunnistamattomia" parvia, oon oikein ihmetellyt, että koko ajan menee jotakin, jota en tunnista. Varmaan olleet rastaita kaikki. Sitä kokoluokkaa ainakin suunnilleen ovat olleet. [:-)]
Kirjattu

talitintti

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #6 : 08.10.08 - klo:09:38 »

Täälläkin pihalla rastaat pyörii jo isoissa parveissa ja varmaan kohta ne sitten lähtee. Marjat on ainain syöty!  [:-)]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #7 : 08.10.08 - klo:09:45 »

Mustarastaita on myös lennellyt mun ilmatilassa jo monta päivää, koko ajan viuhahtelee niitä silmissä. Tuohon mun miniruokinnalle ei kuitenkaan ole eksynyt yksikään. Kumma ettei rastaat syö mun marjapensaita tyhjiks. Tarjolla olis, mut ei niihin koske kukaan. [:-I]

Mustarastaita näen ainoastaan keväisin kun ne tulevat ja syksyisin kun ne lähtevät. YKSI vakituinen jää talveksi, se miun rakas Kökö. :-)) Sen kyllä tunnistaa, hyvin rauhallinen yksilö (toisin kuin nämä muuttavat rastaat, joilla on hirmu vauhti päällä kaiken aikaa), kököttelee vaan aidalla ja filosofoi, välillä käy syömässä ja sielläkin maassa kököttelee ja kattelee rauhakseen ja välillä syö. Toivottavasti tulee taas tulevana talvena. [:-)] Juu ja yksi naarasmustis myös käy talvella ruokinnalla, mutta hyvin harvakseen.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.226 sekunnissa. 27 kyselyä tietokannasta.