Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Persoonallisuustesti  (Luettu 482 kertaa)

Motteri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 897
Kirjattu

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 778
  • Itä-Uusimaa
Vs: Persoonallisuustesti
« Vastaus #1 : 08.10.08 - klo:09:35 »

Olet hiljainen, käytännöllinen, herkkä ja spontaani. Kaltaisesi ihmiset ovat hieman ujoja ja syrjään vetäytyviä, ja etsiytyvät ammatteihin joissa on mahdollisuus yksinäisyyteen ja samalla pitää sormensa elämän pulssilla. Metsänhoito, maatalous, puutarhanhoito, sukeltaminen, kaivostyö ja rakentaminen ovat sinulle soveltuvia ammatteja, samoin kuin käsityöammatit ja taide. Ihmistyyppisi ovat myös usein ammattiurheilijoita, muusikkoja tai esiintyviä taiteilijoita. Osaat nauttia aisteistasi, ja viihdyt ulkoilmassa ja luonnossa. Arvostat itsenäisyyttä ja riippumattomuutta, ja vetäydyt mielelläsi syrjään liian epämiellyttävistä tai vaativista tilanteista. Vapaa mielenlaatusi on usein vastakkainen liikeyritysten tavoitteille, joten sinua ei helposti löydetä ”uraputkesta” tai ainakaan suuryrityksen johtoportaasta.

Itseasiassa, aikasten paljon löytyy mua, tosta textistä  [:-I]

Tosin kaivokseen en kyllä menis töihin  :-))
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 639
Vs: Persoonallisuustesti
« Vastaus #2 : 08.10.08 - klo:09:41 »

Tää oli hyvä, ja piti paikkansa niin minulle kuin miehellenikin.
Kirjattu

Motteri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 897
Vs: Persoonallisuustesti
« Vastaus #3 : 08.10.08 - klo:09:42 »

Olet mieleltäsi avoin, sinulla on mielikuvitusta, olet huolehtiva ja ulospäin suuntautunut. Ihmistyyppisi nauttii elämän suuren näytelmän seuraamisesta, ja pohtii mielellään ihmisten motiiveja ja tarkoituksia. Kaltaisellesi ihmiselle mikään asia elämässä ei ole merkityksetön. Siksi toisten ihmisten mielestä saatat toisinaan olla liian varuillasi, herkkä tai epäluuloinen. Olet valloittava, karismaattinen ja nerokas supliikki-ihminen. Olet lahjakas moniosaaja, ja voitkin menestyä useilla alueilla elämässäsi. Sinua stressaavat ammatit, joissa on selvät säännöt ja toimintaohjeet ”tee tämä tällä tavalla.” tai joissa vaaditaan logiikkaa, faktoja ja yksityiskohtia. Ihmistyyppisi ei jaksa keskittyä kauaa samaan asiaan, ja monet mielenkiinnon kohteet saattavatkin vahingoittaa menestystäsi pitkäjänteisyyttä vaativassa työssä. Parhaiten sinulle soveltuvat ammatit, joissa voit aloittaa projekteja ja sitten innostaa toisia saattamaan ne päätökseen.

Kirjattu

jatta

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 021
Vs: Persoonallisuustesti
« Vastaus #4 : 08.10.08 - klo:09:45 »

Heh,  :-))
Sinulla on taipumus vastustaa tarpeettomia muutoksia, ja useimmat uudet ideat ovat sinulle häiritseviä.
 
Kuten tarpeetonta työhuoneen vaihtoa huonompaan. Jes kyllä vastustan.


Kirjattu

Evis

  • Vieras
Vs: Persoonallisuustesti
« Vastaus #5 : 08.10.08 - klo:09:52 »


Olet intuitiolla varustettu, ihmisistä ja asioista huolta pitävä, rauhallinen ja rauhaa rakastava, syvällinen ja monisyinen ihminen. Osaat yhtä luontevasti kohdata elämän henkilökohtaisia ja analyyttisiä tilanteita. Ihmistyyppisi on yleensä sopivimmillaan sisäisten asioiden ja näkymien kanssa, mutta tarvitsee jossakin määrin myös ihmiskontakteja. Tämä vastakkainasettelu aiheuttaakin toisinaan ongelmia. Olet sanavalmis, empaattinen ja idealistinen. Yleensä kaltaisesi ihminen sanoo vain tietävänsä asiat suoralta kädeltä, mutta ei välttämättä osaa selittää asioita toisille. Tunnet vahvasti toisten ihmisten tunteiden mukana, ja osaat tunnistaa hyvän ja pahan eri asioista ja tilanteista. Tästä syystä sovellut ammatteihin, joissa ollaan tekemisissä ihmisten kanssa. Nautit siitä, että voit olla avuksi toisille. Kun olet tehnyt jostakin asiasta päätöksen ja asettanut tavoitteesi, mitkään järkisyyt eivät saa päätäsi kääntymään. Se, osaatko kääntää tämän ominaisuuden sinnikkyydeksi, vai oletko pelkästään jääräpäinen, määrääkin helposti koko elämäsi suunnan ja menestyksen.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Persoonallisuustesti
« Vastaus #6 : 08.10.08 - klo:10:05 »

Olet rauhallinen, luova ja huomaavainen henkilö. Saatat usein vaikuttaa ujolta, varautuneelta tai viileältä. Sinulla on harvinainen kyky omistautua syvästi sekä ihmisille että asioille. Ihmistyyppisi ohjaa käyttäytymistään vahvoilla sisäisillä arvoilla, eikä niinkään logiikalla tai järkisyillä. Jos sinut pakotetaan toimimaan faktojen ja logiikan tasolla, sinusta syntyy vaikutelma toiselta planeetalta tulleesta olennosta. Sovellut ammatteihin, joissa voi ihmisten kanssa soveltaa empatiaa ja keskustelua. Kaltaisesi ihmiset ovat usein uskonnollisia, hengellisiä tai filosofisia, ja näkevätkin oman elämänsä matkana tai tehtävänä. Järkeilyyn taipuvaiset ihmiset saattavat pitää sinua mystikkona tai haihattelijana. Ihmistyyppisi elämää leimaa usein puolison, ”sielunkumppanin” etsintä. Etsit kaiken aikaa tasapainoa, koska kaipaat yhtä aikaa rauhaa ja yksityisyyttä, sekä kontaktia toisiin ihmisiin. Tästä syystä sinulla on taipumus vaipua alakuloisuuteen.


Heh, piti kyllä MELEKOISESTI paikkansa! Paitsi en ole rauhallinen enkä ujo, varautunut enkä viileä, mutta kaikki lopputeksti piti kyllä paikkansa.

Tää on totta ja myös nauratti: Ihmistyyppisi ohjaa käyttäytymistään vahvoilla sisäisillä arvoilla, eikä niinkään logiikalla tai järkisyillä. Jos sinut pakotetaan toimimaan faktojen ja logiikan tasolla, sinusta syntyy vaikutelma toiselta planeetalta tulleesta olennosta.

-toiselta planeetalta... mikäs vihreä ukko se tossa pomppii.... [:-DD]

Ja sitte tää: Järkeilyyn taipuvaiset ihmiset saattavat pitää sinua mystikkona tai haihattelijana.

- voi olla... mut semmonenha mä haluan ollakin! Kylhän mää vähä mystikko olen (enkä niin vähääkään) Paitsi en mä OLE haihattelija, mä vaan satun... ööö... tätä on vaikee selittää, mut se ei ole haihattelua oikeasti, jotkut vaan luulee niin...... [8-)] [8-)] [8-)] [:-)]
Kirjattu

Elina

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 145
Vs: Persoonallisuustesti
« Vastaus #7 : 08.10.08 - klo:10:10 »

Olet hiljainen, vakava, vastuuntuntoinen, kärsivällinen, konservatiivinen, lojaali ja vankkumaton. Pidät yllä yhteiskunnan järjestystä ja instituutioita. Olet vankkumaton kuin kallio, ja omaksut helposti isällisen tai äidillisen roolin, sekä perheessä että työpaikalla. Sinulle soveltuu ammatiksi poliisityö, yhteiskunnan virka, opetustyö sekä rahoitusala. Sovellut myös politiikkaan ja liike-elämään. Parhaiten olet kotonasi byrokraattisissa organisaatioissa, koska mielelläsi toimit sinulle kuuluvan roolin mukaisesti, olitpa sitten johtaja tai johdettava. Ihmistyyppisi toimii parhaiten töissä, jotka edellyttävät tarkkaa kirjanpitoa ja raportointia. Kaltaisesi ihmiset pitävät yhteiskunnan toiminnassa, ja vaalivat lakeja, aikatauluja ja toimitapoja, ja tuovat vakautta ympärilleen. Arvostat kovaa työtä, rehellisyyttä, kohteliaisuutta, täsmällisyyttä ja uskollisuutta perheelle, ystäville ja yhteiskunnalle. Sinulla on taipumus vastustaa tarpeettomia muutoksia, ja useimmat uudet ideat ovat sinulle häiritseviä.

HAH! Miten ihmeessä tästä tuli tämmönen vastaus, mä esim. nimenoman vastasin, että tykkään yllätyksistä, ideoista, muutokset ei ole paha asia jne.
Ihan ketuiksi meni!!!
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 639
Vs: Persoonallisuustesti
« Vastaus #8 : 08.10.08 - klo:10:26 »

Tuollainen teksti tuli minulle, minkä Elina kirjoitti, eikä voi sitten paremmin oikeaan osua minun kohdallani.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Persoonallisuustesti
« Vastaus #9 : 08.10.08 - klo:10:30 »

Tuollainen teksti tuli minulle, minkä Elina kirjoitti, eikä voi sitten paremmin oikeaan osua minun kohdallani.

Mesis, tuo teksti on kuin täydellinen kuvaus kauriin merkistä. [;-)] [:-)] [:-)]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 639
Vs: Persoonallisuustesti
« Vastaus #10 : 08.10.08 - klo:10:31 »

Ja minä olen ihan tyypillinen kauris.  [:-)]
Kirjattu

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: Persoonallisuustesti
« Vastaus #11 : 08.10.08 - klo:10:32 »

Mulle tuli sama kun Evikselle, muistaakseni meille on ennenkin tullut samoja  :-))

Kuvasi hyvin ainakin minua  [:-)]
Kirjattu

Evis

  • Vieras
Vs: Persoonallisuustesti
« Vastaus #12 : 08.10.08 - klo:10:33 »

Mulle tuli sama kun Evikselle, muistaakseni meille on ennenkin tullut samoja  :-))

Kuvasi hyvin ainakin minua  [:-)]
Niinpä on tainnut tulla ja aika hyvin kuvasi myös minua!  [:-)]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Persoonallisuustesti
« Vastaus #13 : 08.10.08 - klo:10:33 »

Ja minä olen ihan tyypillinen kauris.  [:-)]


 [:-)]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 639
Vs: Persoonallisuustesti
« Vastaus #14 : 08.10.08 - klo:10:37 »

Sus, et Sinä ole ollenkaan haihattelija. Siinähän oli, että järkeilyyn taipuvaiset ihmiset saattavat pitää Sinua sellaisena. Mutta et ole, ainakaan minun mielestäni  [:-)]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.231 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.