Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Remppa etenee  (Luettu 1131 kertaa)

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Remppa etenee
« Vastaus #30 : 15.10.08 - klo:11:09 »

Olen kyllä käsittänyt että lasku kierrätetään taloyhtiön kirjanpidon kautta  [:-DD]
Ja että vähennystä ei saa, hyvälle talolle  [KIPPIS]

Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #31 : 15.10.08 - klo:11:14 »

Hittolainen, olisi pitänyt yhtiökokouksessa tehdä päätös, että asukkaan vastuualueeseen kuuluva osa laskutetaan suoraan asukkaalta.
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #32 : 15.10.08 - klo:11:16 »

"....Asunto-osakeyhtiön osakas saa kotitalousvähennyksen niistä asunnon kunnossapito- ja perusparannustöistä, jotka lain tai yhtiöjärjestyksen mukaan kuuluvat osakkaalle ja joita yhtiökokouksen päätöksellä ei ole siirretty yhtiön vastuulle. Jos yhtiö muun korjaustyön yhteydessä yhtiökokouksen päätöksellä teettää osakkaan vastuulle muutoin kuuluvan korjaustyön ja perii kustannukset osakkailta yhtiövastikkeella, osakas ei voi vähentää kustannuksia.

Yhtiö ja osakkaat voivat sopia, että yhtiö teettämänsä kunnossapito- tai uudistustyön yhteydessä keskitetysti hoitaa osakkaiden puolesta osakkaan vastuualueelle kuuluvan kunnostustyön. Esimerkiksi putkiremontin yhteydessä yhtiö voi osakkaan niin halutessa teettää myös kylpyhuoneen kaakeloinnin. Osakas voi vähentää kaakeloinnista aiheutuneet kustannukset kotitalousvähennyksenä, jos kaakeloinnista aiheutuneita kustannuksia ei peritä osakkaalta yhtiövastikkeella...."

[:-)]

Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #33 : 15.10.08 - klo:17:52 »

Kiitos Hömis, nyt mä tiedän ketä vaivata näissä asioissa jatkossa  :-))
Jotenkin tuntuu, että meillä on hallituksen puheenjohtaja ja isännöitsijä melko hmmm taitamattomiako sanoisin kauniisti.
Aion mennä hallitukseen, sen olen päättänyt   [KIPPIS]
« Viimeksi muokattu: 06.11.08 - klo:11:37 kirjoittanut Varpunen »
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #34 : 15.10.08 - klo:18:00 »

Hienoa Varpunen! Onnea vaan hallitusurallesi! Se on mielenkiintoista työtä, mutta jos on paljon remontteja, niin myös aika kuluttavaa ja raskasta.
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #35 : 15.10.08 - klo:18:56 »

Joo mutta ainakin tietää mitä talossa tehdään!
Isännöitsijä ei ole vaivautunut vastaamaan viikko sitten lähettämäni sähköpostiin muuten kuin
"Käsittelemme asiaa hallituksen, valvojan ja urakoitsijan kanssa."
Minua näet edelleen närästää se, että rempan hinta nousi 2000 per asunto heti sen alettua.
Olisi kiva tietää oliko firmalla oikeus nostaa hintaa siksi että luvattu/sovittu työ ei siltä onnistunut.
Kirjattu

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #36 : 15.10.08 - klo:20:56 »

Luulis, ettei noinkin vanhan firman kannattais pitää tuommosia tunareita palkkalistoillaan... Ei varmaan tee hyvää firman maineelle. Jos niillä semmonen on. Hyvä siis... Vähä kyllä epäilyttää. Ei luulis pysyvän noin kauan pystyssä, jos hommat olis aina tehty noin huolimattomasti.  [:-I]
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #37 : 17.10.08 - klo:06:46 »

Luulis, ettei noinkin vanhan firman kannattais pitää tuommosia tunareita palkkalistoillaan... Ei varmaan tee hyvää firman maineelle. Jos niillä semmonen on. Hyvä siis... Vähä kyllä epäilyttää. Ei luulis pysyvän noin kauan pystyssä, jos hommat olis aina tehty noin huolimattomasti.  [:-I]

Sitä olen itsekin ihmetellyt ja eräs hallituksen jäsen soitti toimitusjohtajalle ja kertoi miten remppa sujuu,
mutta hän oli kiireinen ja tyytyväinen tekijään.
Soittaja oli nainen, oliko sillä sitten merkitystä.
Itse kysyin n. 2 viikkoa sitten aikataulusta sähköpostitse vaan ei ole vastausta kuulunut.
No puoli neliötä on laattoja purettu JO, että eiköhän se jussina jo valmis ole  [KIPPIS]
Lisäilen kuvia sitä mukaan kun työ edistyy.
Kirjattu

Sinisorsa

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #38 : 17.10.08 - klo:07:52 »

Ylimääräinen yhtiökokous heti koolle, jossa mitataan se, että nauttiiko isännöitsijä enää osakkaiden luottamusta. Remppayhtiön toimitusjohtaja kutsuttava myös kokoukseen selvittämään remontin viivästymistä ja ala-arvoista jälkeä.
Maksut sinne myös pysäytettävä heti!  Ja jos isännöitsijä ei enää nauti (mikä on hyvin ilmeistä), niin antakaa vielä kunnon potkut persuuksille, alimmalta ulko-oven rappuselta.  :-))

"Ylimääräinen yhtiökokous on pidettävä, kun hallitus tai yhtiökokous katsovat jonkin erityisen asian antavan siihen aihetta. Myös OSAKKAAT voivat saada koolle ylimääräisen yhtiökokouksen, kun tilintarkastaja tai osakkeenomistajat, jotka edustavat kymmenettä osaa koko osakepääomasta tai yhtiöjärjestyksen tässä kohdin ehkä säätämää vähempää määrää, sitä ilmoittamansa asian käsittelemistä varten hallitukselta vaativat. Kokouskutsu on toimitettava 14 päivän kuluessa vaatimuksen esittämisestä."

http://www.kiinteistoklubi.com/hallinto.asp?cat=19&dismode=article&apage=2&artid=235
Kirjattu

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #39 : 17.10.08 - klo:16:11 »

Ja on sitä pienemissäkin asioissa otettu yhteyttä kuluttajaneuvojaan, jolta saa kyllä hyviä ohjeita miten pitäisi toimia... otappa Varpunen yhteyttä häneen ja laita linkki tuohon blogiisi. Antaa ihan varmasti muutaman hyvän neuvon. Ei tuollainen työnjälki eikä työtahti ole missään nimessä hyväksyttävää!  [:-//]
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #40 : 19.10.08 - klo:22:33 »

17 viikko alkaa ja mä olen väsynyt koko remppaan, kunhan joskus häipyy mun kodista se on pääasia.
Kuluttajaneuvojaan olen ottanut yhteyttä, mutta eipä asukkaalla ole mitään kuluttajasuojaa, kun taloyhtiö teettää remppaa.
Isännöitsijä sähköpostissa sanoin  "Kuluttajaneuvonnan mielipide on kyllä kiinnostava."
Se että tapahtuuko jotain, on eri juttu.
Mielenkiinnolla tässä odotan miten korjaa nuo vikalistan viat + nipun uusia.
Helpottaa kun saa jurputtaa teille  [:-)]
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #41 : 23.10.08 - klo:10:02 »

Toisessa ketjussa puhuttiin kissavihasta, minä laitan tähän oman vihakuvani.

Riston kehoituksesta poistin kuvan, en kyllä ymmärrä miten hänen kunniaansa voisin loukata.
Itsehän se sen tekee  :-O
« Viimeksi muokattu: 23.10.08 - klo:10:38 kirjoittanut Varpunen »
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #42 : 23.10.08 - klo:10:09 »

Voi hyvät hyssykät, vakokin oikein näkyy. [:67] :-))

No, huumori sikseen. Ymmärrän kyllä että on varmaan kova paikka päästää tämä remppamies kerta toisensa jälkeen kotiisi huseeraamaan.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #43 : 23.10.08 - klo:10:24 »

Olen kavereille kertonut tuosta vaosta, kun enemmän tekee niin enemmänkin  näkyy.  :-O
Tuo on se normaali  [:-DD]
Ei ne ole uskoneet, siksi tänään otin kuvan, ilman salamaa eli salaa,
mutta kai sitä omaa kylppäriään saa kuvata  :-))
En uskaltanut laittaa kuvaa blogisivuilleni, pitää miettiä laitanko.

Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #44 : 23.10.08 - klo:10:39 »

Itse en laittaisi, vaikka rempparia ei kuvasta tunnistakaan. Tässä menee kyllä selvästi se raja. Omassa kansiossa ja yksityisesti kyllä voit esittää mutta ei julkisesti [:-)] Julkaistu kuva ei saa olla ihmistä halventava, jotenkin noin se laissa määritellään.

Kirjattu

Sivu luotiin 0.456 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.