Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Maanantai 13.10.2008  (Luettu 1892 kertaa)

Anniina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 014
Vs: Maanantai 13.10.2008
« Vastaus #45 : 13.10.08 - klo:12:52 »

Öh, jäi lattia luuttuamatta, kun jumituin tänne pöntölle  [:-DD]

No, illalla sitten. Nyt pitää lähteä. Mukavaa päivän jatkoa  [:-)]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Maanantai 13.10.2008
« Vastaus #46 : 13.10.08 - klo:13:05 »

Pitäis vissiin kohta lähtee valumaan yliopistolle,

Aah-hah-haaa! Nyt mua naurattaa kyllä aivan älyttömästi. Yliopistolle nimittäin todellakin VALUTAAN. [:-DD] [:-DDD] Nimim. "Kokemusta on." Valumisesta. [:-DD]

Optikkokouluun sen sijaan käveltiin rivakasti. Siellä kun oli läsnäolopakko (yök!), jota yliopistolla ei ole (muuta kuin joissain tietyissä jutskissa tietenki, semmosissa käytännön jutskissa). Luentojen muistiinpanothan voi aina valokopioida läsnäolleitten papereista ja kirjoituksista!  :-)) Ja kyllä olikin kopiokoneella aina pitkä jono! Kopiot maksoi 20 penniä kipale. Pankista piti aina hakea niitä paperiin käärittyjä kolikkopötköjä ja kyllähän niitä haettiinkin! Joskus sitä jaksoi "valua" ihan luentosaliin saakkakin. Aapuva kun tulikin vanhat muistot mieleen. Vajaat kaks vuotta jaksoi meikä harrastaa tätä valuskelua. [:-DD]
Kirjattu

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: Maanantai 13.10.2008
« Vastaus #47 : 13.10.08 - klo:14:22 »

Minä puhastelin ulkosalla jonkun aikaa. Nyt lähden jumppoomaan veteen. :-))
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Maanantai 13.10.2008
« Vastaus #48 : 13.10.08 - klo:14:24 »

Hyvää päivää.  Fantastinen ilma.  Ainut mikä pilas ulkoiluni lopputunnelman, oli kun amppari alkoi jahtaamaan mua. Ei yhtään kunnioittanut mua, vaan päälle kävi ja mä hätistin ja jopa sanoin tuhmia sanojakin, kun ei totellut. [:-/]

Tahtoo kahvia. [:26]

Rattoisaa maanantaita kaikille.  [KIPPIS]
Kirjattu

Evis

  • Vieras
Vs: Maanantai 13.10.2008
« Vastaus #49 : 13.10.08 - klo:14:46 »

Iltapäivää!
Aivan mahtava syysssää ollut tänäänkin. Paljon on taas pudonnut ja minä ajelin taas kertaalleen ne pikku silpuksi.
Sitten olisikin vuorossa muutama motti pollopuiden ajoa liiteriin..jospa niitä ajelisi vielä muutaman kuorma. [:-I] [:-)]  ..
Päivän jatkoa..
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 653
Vs: Maanantai 13.10.2008
« Vastaus #50 : 13.10.08 - klo:15:12 »

Pollopuiden?  :-O  :-)) Taas tuli sellainen sana, jota en ole ennen kuullut.

Kaarin, ampparit ovat tosi päällekäyviä näin syksyllä  [:-/]

Tuosta kieliopista, niin nuo genetiivit, ym. ovat aina olleet minulle hebreaa, ja ovat vieläkin. Siis en osaa niitä yhtään, enkä koskaan oppinut.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Maanantai 13.10.2008
« Vastaus #51 : 13.10.08 - klo:15:15 »

Pollopuut on mullekin aivan "puuta heinää", tai siis hebreaa.  :-)) Mitähän se mahtaa tarkoittaa?
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 653
Vs: Maanantai 13.10.2008
« Vastaus #52 : 13.10.08 - klo:15:26 »

Nyt pitäisi lähteä koiran kanssa ulos, mutta ei millään jaksaisi, kun tuli syötyä niin paljon pannaria ja omppuhilloa, että on ihan paha olla. Muutama lihapyörykkäkin siinä meni eturuokana.
Ei auta, lähdettävä on. Heips  [:59]
Kirjattu

Titti

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 137
  • Jyväskylä
Vs: Maanantai 13.10.2008
« Vastaus #53 : 13.10.08 - klo:15:31 »

....ja minä tulin just koiran kanssa lenkiltä  [:-)]
Mahtava ilma  [8-)] Pihassa nököttää kaksi rusokirsikkaa ja yksi mongolian/tataarinvaahtera vailla istuttamista  [:-)] Paikkoja mietitty kaksi päivää nyt alkaa hahmottumaan kokonaisuus n. 4 m kasvavien puiden sijainnista. Ongelmana oli, kun haluaisin nähdä puut joka ikkunasta.....se taas on mahdottomuus  [NUT] Lisäksi tavoitteena hommata vielä kaksi pilvikirsikkaa, jotta saan oman kirsikkapuiston  [;-)]
Kirjattu
-Hyvät kuolevat nuorena, ihan hävettää olla hengissä -

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Maanantai 13.10.2008
« Vastaus #54 : 13.10.08 - klo:15:39 »

Pollopuut on mullekin aivan "puuta heinää", tai siis hebreaa.  :-)) Mitähän se mahtaa tarkoittaa?

Eiks pollo ole espanjaa ja tarkoittaa kanaa tai broileria. Kyseessä on siis kanapuut tai broileripuut. :-))
Ps. Toivottavasti Evis ei suutu meille. [:-DD]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Liinu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 639
Vs: Maanantai 13.10.2008
« Vastaus #55 : 13.10.08 - klo:15:45 »

Pollopuut on mullekin aivan "puuta heinää", tai siis hebreaa.  :-)) Mitähän se mahtaa tarkoittaa?

Eiks pollo ole espanjaa ja tarkoittaa kanaa tai broileria. Kyseessä on siis kanapuut tai broileripuut. :-))
Ps. Toivottavasti Evis ei suutu meille. [:-DD]

Voi olla että Eviksen luona ei jatkossa polteta muita kuin pollopuita. [:-DD] [:-DD]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Maanantai 13.10.2008
« Vastaus #56 : 13.10.08 - klo:15:45 »

Määkin sain aikaiseksi pihalla hiukan syystöitä, pientä syyssiivousta. Hitsi kompostikin pitäisi kääntää, sitä ei oo käännetty koko kesänä... [:-I] Mutta ei tällä selällä. [:-I] Siellä on kolme kompostikasaa, kaikki eri ikäisiä... silleen se on pakko toimia sen kanssa. Tai siis nyt on yks tyhjä paikka, johon tää yks komposti pitäisi "siirtää", samalla se siis tulee käännetyksi. Sitten siihen tyhjäksi jäävään kehikkoon alan kerätä uutta seuraavaksi. Tää on kuulkaas taiteen laji. :-))

Kattelin pihalla samalla kukkivia kukkia. Kymmenkunta kukkivaa vielä löytyi puutarhakukista.

Luonnonkukista ainakin kissankello ja se, se... se minkä nimeä en koskaan muista, SE siis kukkii vielä. Tiedoksi. :-)) Se... oikein nätti vaaleankeltainen, jossa on monenmonta niinku pikkukukkaa samassa kasassa, se... sanokaa nyt! Pyörii kielen päällä...
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Maanantai 13.10.2008
« Vastaus #57 : 13.10.08 - klo:15:49 »

Mulle tulee siitä pollosta mieleen joku niinku "pölkky"... joka sitte kirveellä tahi jollaki laitteella halotaan haloiksi...
Haloo haloo :-))
Kuha täsä arvailen...
Kirjattu

Liinu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 639
Vs: Maanantai 13.10.2008
« Vastaus #58 : 13.10.08 - klo:15:53 »

Evis, Eeviiis, Eeeeviiis, tuu pelastamaan meidät. Tiedonjano on valtava.  :-)) :-)) [:-DD]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Maanantai 13.10.2008
« Vastaus #59 : 13.10.08 - klo:15:57 »

Ei löytynyt pollopuuta googlestakaan. :-O Mitähän se Evis nyt oikein hour... höpöttelee? [:-DD] [:-DD]

Vastaukseksi tuli ainoastaan linkkejä, joissa esiintyy sana PÖLLÖPUU. [:-DDD] alussa kysyttiin, mahdoinko tarkoittaa "pellopuu"... [:-I] En mahtanut. [:-DD]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.161 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.