Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Äänestys

Osaatko ilmata vesikiertoisen lämpöpatterin?

Osaan teoriassa
- 5 (20.8%)
Osaan käytännössä
- 15 (62.5%)
En osaa
- 4 (16.7%)

Äänestäjiä yhteensä: 19

Äänestys päättynyt: 15.10.08 - klo:12:33

Kirjoittaja Aihe: Osaatko ilmata lämpöpatterin -gallup?  (Luettu 696 kertaa)

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
Osaatko ilmata lämpöpatterin -gallup?
« : 13.10.08 - klo:12:33 »

Elikkäs tällainen kysymys tänään  [:-)]
On itselle ajankohtainen, pitäisi yhden patterin kanssa käydä tappelemaan.
Itse osaan teoriassa, joten hyviä käytännönvinkkejä otetaan vastaan mielellään  :-))
Kirjattu

Sus

• Vieras
Vs: Osaatko ilmata lämpöpatterin -gallup?
« Vastaus #1 : 13.10.08 - klo:12:39 »

Ossaan. Ja oon monta kertaa ilmannutkin. Varsinkin aikoinaan mun opiskelija-asunnossa oli aina kauheen kylmä, ilmasin patteria tämän tästä ja se auttoi. [:-)] Aina sieltä tuli ilmaa. Oon mä jossain muissakin asunnoissa sitä muistaakseni tehnyt. Välillä ihan huvin vuoksi ja urheilun kannalta. [:-DD] Siis varmuuden vuoksi, ja patterin tehon kannalta.

Siinähän vaan sillä pikku "avaimella" väännetään se ilmausnappula auki, ilmaa alkaa pihistä ulos, annetaan pihistä niin kauan että siitä pienestä reiästä alkaa tulla vettä ja sitten vaan se nappula kiinni taas. Ei vaikeeta. [:-)] Sit on taas patteri täynnä vettä, eikä puolillaan ilmaa.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #2 : 13.10.08 - klo:12:40 »

Sen ilmaustarpeen kai (muistaakseni) tuntee siitä, että patterin yläosa on kylmä ja alaosa lämmin. Tai jos koko patteri on kylmä, niin silloin kai se on täynnä ilmaa. Korjatkaa, jos tää mun teoria meni jotenkin pieleen.

muoks. Samassa asunnossa mä myös irrotin patterin termostaatit, joku sanoi, että se auttaa ja auttoihan se. Se kuulemma oli myös kielletty teko. [:-DD]

Korjasin mä siellä lirisevän vessanpöntönkin, ku talkkari ei osannu. [:-DD] Se ku kävi sen "korjaamassa", niin päivän päästä se lirisi taas. Siis yöt päivät, hyvä kun sai nukuttua siltä lorinalta. Mut talkkari ei laittanutkaan sinne tyhjää filmirullakoteloa Saip-teipillä kiinni siihen pallukkaan joka siellä kelluu, nämä laitoin siis kelluntavoiman lisäämiseksi. Mun sisäinen insinööri keksi tällaisen ratkaisun, kun olin ensin tutkinut MIKSI se lirisee. :-)) Se tehosi, vessa ei lirissyt koko mun loppuasumisaikana, eli pariin vuoteen. Pois muuttaessa otin sen viritelmän sieltä pois ja heti alkoi taas liristä. [:-DD] Voi voi, ois pitäny kai jättää se sinne, seuraava asukas sai ittelleen sen saman riesan... [:-I]
« Viimeksi muokattu: 13.10.08 - klo:12:49 kirjoittanut Sus »
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #3 : 13.10.08 - klo:12:42 »

Huh, siitä saa äkkiä sotkua aikaiseksi. Kannattaa vetää verhot sivummalle ja varata käden ulottuville ämpäri tai vastaava ja rättejä!  [:-(]

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #4 : 13.10.08 - klo:12:44 »

Sen ilmaustarpeen kai (muistaakseni) tuntee siitä, että patterin yläosa on kylmä ja alaosa lämmin. Tai jos koko patteri on kylmä, niin silloin kai se on täynnä ilmaa. Korjatkaa, jos tää mun teoria meni jotenkin pieleen.

On just tuollein tuo miun patteri, että alaosa lämmin ja yläosa kylmä. Avain on odottamassa vaan operaatiota. Ensin pitää rapsuttaa siitä nappulasta vähän maalia pois, koska avain ei mahdu siihen muuteen. Kiitos Sus vinkeistä  [:-)]
Kirjattu

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #5 : 13.10.08 - klo:12:46 »

Huh, siitä saa äkkiä sotkua aikaiseksi. Kannattaa vetää verhot sivummalle ja varata käden ulottuville ämpäri tai vastaava ja rättejä!  [:-(]

Näin vähän epäilinkin  [;-)] No, verhot toiseen reunaan tankoa, niin jos ne vaikka säästyisi pesulta (vielä  [:-DD] ).
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #6 : 13.10.08 - klo:12:53 »

Näin vähän epäilinkin  [;-)] No, verhot toiseen reunaan tankoa, niin jos ne vaikka säästyisi pesulta (vielä  [:-DD] ).

Ei mulla oo koskaan mitään sotkua tullut! :-O ainakin niissä mun pattereissa se reikä on ollut niin pieni, että ihan ohuena liruna hyvä jos ruokalusikallinen tai kaks on ehtiny vettä tulla, kun sen ehtii jo kääntää takasin kiinni.

Tietty kannattaa verhot vetää kauemmaks ja varautua, jos vettä tuliskin enemmän, mut en kyl usko. tai mulla ei ainakaan oo tullut. [:-)]

p.s. muokkasin muutes mun aiempaan viestiin vähäsen lisätekstiä tuonne... (ja täysin aiheen sivusta [:-DD] )
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #7 : 13.10.08 - klo:13:39 »

muuten jees, mutta ei oo vesikiertopattereita. [:-)]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Evis

• Vieras
« Vastaus #8 : 13.10.08 - klo:14:53 »

Kyllä osaan ja pattereitakin löytyy muutama ... [:-I] [:-I] :-))
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #9 : 13.10.08 - klo:14:55 »

muuten jees, mutta ei oo vesikiertopattereita. [:-)]

Ei mullakaan tässä talossa oo, kun on sähkölämmitys.
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #10 : 13.10.08 - klo:14:58 »

En todellakaan osaa. Sormi menis suuhun.
Tai en tiedä nyt, kun Sus antoi hyvät neuvot  [:57]
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #11 : 13.10.08 - klo:16:27 »

osataan, mutta tarpeeton taito nykyään
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Jaska

• Vieras
« Vastaus #12 : 13.10.08 - klo:16:43 »

osataan, mutta tarpeeton taito nykyään

Ei tarvitse, sähköpattereita siis. Se on joko päällä tai pois päältä, lämpöä voi vähän säätää itse, jos ulottuu säätimeen, jossain se on hankalaa...
Kirjattu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #13 : 13.10.08 - klo:16:45 »

Osaan teoriassa  [:-I]      työpaikalla olen katsellut kun hanakat-miehet on pattereita ilmanneet ...  [:-I]  :-))
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #14 : 13.10.08 - klo:16:59 »

Toki osaan, jos oli jotain korjausta, niin sinnehän pääsi ilmaa.
Muuten ei minusta tarvitse ilmailla.

Helppo homma ja varaa vaikka vati alle mihin vesi menee jos liikaa päästät.
Pikkuhiljaa kun sitä vääntää auki, niin sehän vaan sihisee,
heti kun tulee vettä takas kii, eli periaatteessa pärjää rätillä.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.063 sekunnissa. 21 kyselyä tietokannasta.