Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Torstai 16.10.2008  (Luettu 1119 kertaa)

Henri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 10 832
  • Pirkanmaa
Vs: Torstai 16.10.2008
« Vastaus #45 : 16.10.08 - klo:15:11 »

Hyvää Iltapäivää! [:-)] [:-)]

Ulkona tuulee, sataa ja on +9 astetta. Myrsky oikein. Rannalla tuuli lujaa ja aallokko oli hurja, vaahtopäät osui kiviin vauhdilla.

Sorsia oli 18 suojaisessa poukamassa ja variksia muutama. Linnut oli selvästi tuulta paossa jossakin, myös osa sorsista, joita eilen oli 30 kpl.
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 659
Vs: Torstai 16.10.2008
« Vastaus #46 : 16.10.08 - klo:15:29 »

Minulla on tänään HÖMÖTINTTIPÄIVÄ. Kun aamupäivällä menin viemään lintulaudalle ruokatäydennystä (lintulauta on pihlajan oksassa), niin siinä yksi "hömö" hyppeli oksalta oksalle kovasti piipittäen. Otin käteeni auringonkukansiemeniä ja sanoin, että tule ottamaan, jos noin kova nälkä kerran on, -ja sehän tuli, vieläpä kaksi kertaa.
Vaihdoin samalla talipallon uuteen, kun joku, varmaan närhi oli sisustan vienyt (aamulla laitoin) ja pelkkä verkko roikkui oksassa. Minulla oli siemenet siinä jalkojen juuressa ämpärissä. Siitä tintit kävivät hakemassa. Tuntuipa mukavalta. Vielä kun olin lähdössä pois, niin töyhtötiainen tuli ihan parin metrin päähän minusta. Ne ovat näin syksyllä kovin rohkeita. Eivät ole talvella enää.

Sitten ikävämpi juttu hömötintistä. Tuossa syödessäni kuulin kun ikkunaan lensi lintu, jo toinen kerta tänään. Menin katsomaan, niin pikkuinen hömötiainen makasi maassa mahallaan, siivet levällään. Otin sen käteeni ja vein katoksen alle sateen suojaan. siinä se makasi pää vatsan alle taitettuna ja hengitti taajaan. Katselin sitä hetken ja se nostikin päätään, mutta tämän tästä se meinasi kellahtaa kyljelleen. En voinut sitä siihen jättää, kun koira olisi ottanut sen oitis. Niinpä vein sen takapihan tarhaan ämpäriin, johon laitoin talouspaperia pehmikkeeksi. Siellä se nyt on. Käyn kohta katsomassa, onko se selvinnyt, vai - - - kuollut  [:-(].
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 931
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Torstai 16.10.2008
« Vastaus #47 : 16.10.08 - klo:15:44 »

koristeita, ristikoita ym ikkunaan kiireellä niin kolarit vähenee linnuilla [:-)]

sadetta edelleen ja lämpöä ulkona 8,2
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 659
Vs: Torstai 16.10.2008
« Vastaus #48 : 16.10.08 - klo:15:59 »

Siellä se kyyhötti äsken vielä ämpärissä.
Minulla oli pitkään sisäpuolella sellaisia roikkuvia ripustuksia, mutta otin ne silloin pois kun pesin ikkunoita, enkä laittanut enää takaisin  [:-(]. Täytyy varmaan alkaa taas askarteluhommiin.
Kirjattu

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: Torstai 16.10.2008
« Vastaus #49 : 16.10.08 - klo:16:02 »

Mä kävin vesijuoksemassa uudella vyöllä. Uimahalli poisti yleiset vyöt käytöstä joten piti ostaa ihan oma. Nyt on laiska olo...
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 931
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Torstai 16.10.2008
« Vastaus #50 : 16.10.08 - klo:16:10 »

Täällä vesipyöräilyä kun oli pakko hakea eräs paketti  [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 659
Vs: Torstai 16.10.2008
« Vastaus #51 : 16.10.08 - klo:16:45 »

Vesipyöräilyä  [:-DD] [:-DD]
Kirjattu

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: Torstai 16.10.2008
« Vastaus #52 : 16.10.08 - klo:16:47 »

Kotona taas  [:-)]  ja huomenna on jo perjantai.  [:-)] 
Tuulinen pisarointipäivä siitä näytti tänään sitten tulevan 9,5 lämpöä, jo aamusella kun töihin ajelin niin alkoi tiputtelemaan vettä ja 8mm tänään mittariin vettä kertynyt.
Muutama tintti sentään on liikkeellä  [:-)]  kaikki muut tipuset ja oravat on piilosilla.
Kirjattu

Jaska

  • Vieras
Vs: Torstai 16.10.2008
« Vastaus #53 : 16.10.08 - klo:16:58 »

Ei yhtään ulkoilua tänään, ei huvittanut,palelikin vähän.Kohta Ballykissangelia... [:-)]
Kirjattu

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 857
  • ***Keiju***
Vs: Torstai 16.10.2008
« Vastaus #54 : 16.10.08 - klo:17:00 »

Alkavaa iltaa kaikille! [:-)]
Täällä oli aamulla pilvistä ja tyyntä. Sitten iltapäivästä alkoi vetta sataa ja hieman tuulla.
Mittarilukemia, yön alin oli +0,5 ja päivän ylin +6,9 sekä nyt +5,1 astetta.

Ruuanlaitossa tässä ollaan.. [:-I] tai siis en nyt, kun kirjoitan tätä viestiä täällä, mutta ruoka on tulossa hellalla ja kohta valmista. [:25]   [:20] Ja sitten ei kun syömään.

Mesiangervo, mielestäni voisit yrittää tarjota sille hömötiaiselle vettä. [:-)]
Itse olen tehnyt niin, että laitan vettä teelusikkaan ja vien se linnun nokan eteen.. tai siihen nokan väliin ja niin saan ne juomaan.
Toivotaan, että lintu selviää!  [:72]

Siis tuota juottojuttuahan ei voi tehdä pökertyneelle linnulle, vaan kun se alkaa hieman toipua ja pysyy kädellä istumassa. :)

Kaikille toivotaan mukavaa torstaita!   [:46]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 659
Vs: Torstai 16.10.2008
« Vastaus #55 : 16.10.08 - klo:17:04 »

Lintu oli vielä äsken ämpärissä ja oli pirteän oloinen. Siirsin sitä vähän, kun se oli tehnyt tarpeitaan. Se tarrasi kyllä sormeeni kiinni. Ihmetyttää vaan, että se ei yritäkään lentoon. Kuitenkin siivet toimii ihan hyvin. Se saa niitä leviteltyä. Jos se ei iltaankaan mennessä ole lähtenyt, niin otanko sen sisätiloihin ja laitan jonkin harson ämpärin päälle, että se ei lähde täällä säntäilemään, vai annanko olla sen ulkona?
Kirjattu

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 857
  • ***Keiju***
Vs: Torstai 16.10.2008
« Vastaus #56 : 16.10.08 - klo:17:13 »

Mesis, hieman on vaikea tuohon ottaa kantaa.
Jos sinusta tuntuu, että voisit ottaa sen sisään, niin ehkä niin voi tehdä.
Me olemme tätä nykyä seuranneen ainostaan ulkona linnun selviytymistä, jos törmää ikkunaan, eikä siis puututa asiaan mitenkään muuten.
Nykyvuosisna ei törmäyksiä ole tapahtunutkaan ja ne muutamat joita muistan, ovat selviytyneet kyllä.

Ennen otettiin sisään, kun meillä on tuossa sellainen pieni huone, siis eteinen, jonka olen tyhnentänyt vaatteista ja lintu on saanut olla siellä, niin kauan kuin pääsi lentoon itse.

Jos otat linnun sisään olisi sille järjestettävä myös siemeniä ja sitä vettä.
Vesi ehkä tärkein juttu.

Mutta jos lintu ei lähdekään lentoon itse, niin mitä sitten teet?! [:-I] [:-)]

Nyt mä meen syömään. [:59]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 659
Vs: Torstai 16.10.2008
« Vastaus #57 : 16.10.08 - klo:17:15 »

Niinpä, mitä sitten on tehtävissä, jos ei se lähde lentoon?  [:-I] [:-(]
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Torstai 16.10.2008
« Vastaus #58 : 16.10.08 - klo:17:21 »

Iltaa, ilmoja pitää.

Tuolla seilailen blogeissa ja äsken yksi blogi ilmoitti saapumiseni sinne näin:


Live traffic feed
 
Hevonpää, Western Finland arrived from blogger.com on "MAGNA CURITIBA"


Nyt mene jatkamaan blogeissa vaeltamista [:-)]  Monien kieltä en tajua hönninvertaa mutta kunhan kurkin.
Kirjattu

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: Torstai 16.10.2008
« Vastaus #59 : 16.10.08 - klo:17:38 »

ja tip tip tip ... eipä taida viitsiä mennä ulkoilmaan, vaikka kokopäivä sisätiloissa on vierähtänytkin, jospa alkuehtoon teekupposelle  [:-)]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.235 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.