Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Perjantai 17.10.2008  (Luettu 1771 kertaa)

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Perjantai 17.10.2008
« Vastaus #30 : 17.10.08 - klo:12:08 »

Hömötiaisen selviytymisestä plussat [:-)] [:-)] [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #31 : 17.10.08 - klo:12:37 »

Kävin tuossa muistelemassa menneitä ja totesin, että siellä Krakovassa on sitten kamera pimeenä! Mitähän minä sille mahdoinkaan tehdä, kun se ei enää toimi! [:-DD] [:-DD]
Olis ollut niin kiva katsella sitä mummoa
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #32 : 17.10.08 - klo:12:38 »

sitten vaan uuden toimivan kameran etsintä käyntiin ja matkalippua hankkimaan [:-)] [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #33 : 17.10.08 - klo:12:46 »

Kävin tuossa muistelemassa menneitä ja totesin, että siellä Krakovassa on sitten kamera pimeenä! Mitähän minä sille mahdoinkaan tehdä, kun se ei enää toimi! [:-DD] [:-DD]
Olis ollut niin kiva katsella sitä mummoa

Kyllä minä sain kuvan näkyviin, kestää vaan hetken avautua. Tästä. :-))
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #34 : 17.10.08 - klo:13:02 »

No onhan kumma! Mulla ei aukea. Täytyy koettaa vielä kotikoneella, jos se sitten.
Onkos se mummo siellä? Mulle tuli ihan ikävä häntä!
Kirjattu

Taina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kerava
« Vastaus #35 : 17.10.08 - klo:13:06 »

Hoposta tuli tänään "ratsu"! Kahdesti olen istunut selässä tallin käytävällä, satulaa ei ole
aiemmin nähnyt. Tänään laitoin satulan selkään, kapusin kyytiin ja kävin tallinpitäjän taluttamana
ratsastamassa 2,5 km. Ensimmäiset 2 minuuttia tallista pihalle tuntui että kohta tää saa jonkun
hepulin, pihassa teki pienen kiukkuisen pukkihypyn. Tallinomistaja lähti hakemaan narua sisältä,
sillävälin seistiin pihalla, silittelin kaulasta ja kerroin että minähän se vaan täällä keikun.
Siihen Hopo sitten rauhoittui ja hienosti meni ensimmäinen ratsastuslenkki! Järkevän hevosen
kanssa on sitten mukava tehdä uusiakin asioita!  [:-)]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #36 : 17.10.08 - klo:13:06 »

No onhan kumma! Mulla ei aukea. Täytyy koettaa vielä kotikoneella, jos se sitten.
Onkos se mummo siellä? Mulle tuli ihan ikävä häntä!

Kyllä siinä kuvan etualalla joku koju näkyy. [:-)] Ja sielläkin näyttää satavan, ainakin joillain ihmisillä on sateensuojat.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #37 : 17.10.08 - klo:13:12 »

Heippatirallaa!  Synkkä ja sateinen sää jatkuu.

Olipa kiva juttu, et Mesiksen hömötiainen virkosi. [:-)] [:-)]
Muutaman kerran täälläkin on talitintti töksähtänyt parvekkeen ikkunaan.  Olen nostanut sen pöydälle ja ja tarkkaillut sisäkkunasta, kun tinttara yks kaks virkoo ja suunnistaa nopeesti pihalle.  [:-)]

Päivänpaistetta jokaiselle.  [:45] [:45]

Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #38 : 17.10.08 - klo:14:01 »

Voi miten hienoa että pikkulintunen selvisi. Viisaasti teit kun otit sisään suojaan. Olisi saattanut maassa puolipökerryksissään joutua "suden suuhun". Kyllä minäkin epäilin onko pikkuisesta enää
eläjäksi. Ihanaa kun olin väärässä.

Minullekin Hömiksen kamera näkyy ihan hyvin. Ja mummo on paikalla.

Tänään ollut sateetonta, ainakin vielä.
Pitäisi suunnata Prismaan.
Ei huvittaisi.

Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #39 : 17.10.08 - klo:14:45 »

Iltapäivää töistä!  [:-)]
Aamuvuorolaiset lähtivät kahdelta ja jättivät mut yksin ja nyt mua alkoi väsyttää  [:56]
Työaikaa periaatteessa kuuteen, mutta saan kyllä hommat valmiiksi reilussa tunnissa. Karatako palkattomalle vapaalle ja istua neljän ruuhkissa vai jäänkö tänne pönttöilemään?  [:-I]

Ruokakauppaan pitäisi mennä ja sitä ennen keksiä, että mitä helppoa, mutta herkullista tarjoan vieraille huomenna. Pasi on kutsunut muutaman kaverin kaappikaupan 3-v synttäreitä "juhlimaan" meille  [:-)]

No, mä nyt istun ja ihmettelen täällä  [:-DD]

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #40 : 17.10.08 - klo:15:02 »

Ruokakauppaan pitäisi mennä ja sitä ennen keksiä, että mitä helppoa, mutta herkullista tarjoan vieraille huomenna. Pasi on kutsunut muutaman kaverin kaappikaupan 3-v synttäreitä "juhlimaan" meille  [:-)

Mun on ihan pakko kommentoida tähän sitä, kuinka erilaisia me ihmiset olemme. Kaija laittaa tuon tekstin perään tällaisen hymiön  [:-)], eli hän on iloinen, kun tulee vieraita ja saa niille laittaa tarjottavaa.
Minä taas olisin ihan paniikissa  [:67], jos mies olisi käskenyt meille vieraita ja MINUN pitäisi keksiä ja VALMISTAA jotain tarjottavaa. Hui! En todellakaan ole mikään talousihminen. Kyllähän minä ihan arkiruokaa valmistan, mutta että vieraille  [:-I], ei ei.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #41 : 17.10.08 - klo:15:29 »

Nyt on syöty LÄMMIN ATERIA. Vois polkasta polkuauton käyntiin ja ajaa sillä käymään Prismassa. Miten tuo kauppalista aina alkaa täyttyä niin äkkii, vastahan mä kävin. Linnuiltaki loppu pähkinät... No loppuuhan ne ku närhi asuu pihassa... [:-I] [:-DD]

Jos hetken sulattelis ja sit lähtis polkeen.

Sainpa pihahommii taas tehtyä, linturuokintaakin pikkuhiljaa saatettu alkuun tuolla talon toisella puolella, siis sitä mun "varsinaista" ruokintaa... Pitäis viritellä siihen verkkoaitaa ja pystyttää pylvästä maahan Tirppa-automaattia varten jne jne.

Sainpa puol A-nelosellista puhtaakskirjoitustaki tehtyä, on se  h i d a s t a .  Kuuntelet pätkän, kirjoitat, mietit vielä miten tään nyt laittais (jättämällä pois kaikki "tota, niinku, ja sit tota sit myö vai mitens se nyt olikaan oota tota ku myö sitte niinku silloin olikse nyt silloin..." [:-DD] ) Sit kelaat takasinpäin, että mitäs se sanoikaan nyt tarkalleen, ja kelattua tulee aina liikaa ja kuuntelet että milloin se kohta nyt tulee ja ja ja. Kyllä on PUHUTTU teksti erilaista kuin kirjoitettu, jestas! Sit se vielä puhtaakskirjoitetaan MURTEELLA. Jestas. En tiedä kirjoitanko siel vai siäl ja mie vai miä ja myö vai myä ja jou'uttii vai jouduttii vai... "Sit niinku silloin oli se myö oltii siäl... ai nii mie en nyt muista sit sen vaimon nimee, nii oli niinku tota se, mikäs sen nimi nyt olikaa, se se, niinku... tota... nii myö oltiin siäl..."

Kirjoita toi nyt sit puhtaaks! [:-DD] [NUT] [:-DD] [NUT] [:-DD]

Mut tää on ihan hauskaa. Ja jutut on hauskoja. :-))

Oho kirjotin taas novellin. :-))
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #42 : 17.10.08 - klo:15:35 »

On Sulla melekoinen tehtävä, -mutta onnistut siinä. Tiedän sen  [:-)]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #43 : 17.10.08 - klo:15:36 »

Ruokakauppaan pitäisi mennä ja sitä ennen keksiä, että mitä helppoa, mutta herkullista tarjoan vieraille huomenna. Pasi on kutsunut muutaman kaverin kaappikaupan 3-v synttäreitä "juhlimaan" meille  [:-)

Mun on ihan pakko kommentoida tähän sitä, kuinka erilaisia me ihmiset olemme. Kaija laittaa tuon tekstin perään tällaisen hymiön  [:-)], eli hän on iloinen, kun tulee vieraita ja saa niille laittaa tarjottavaa.
Minä taas olisin ihan paniikissa  [:67], jos mies olisi käskenyt meille vieraita ja MINUN pitäisi keksiä ja VALMISTAA jotain tarjottavaa. Hui! En todellakaan ole mikään talousihminen. Kyllähän minä ihan arkiruokaa valmistan, mutta että vieraille  [:-I], ei ei.

No, meitä on oma väki mukaanluettuna vain 6 henkeä ruokapöydässä ja kaikki tuttuja.
Kyllä toki aina hiukan jännittää, että onnistuuko ruoka ja varsinkin ruoan ajoitus, ettei joku "osa" ylikypsy sillä välin kuin odotan perunoiden kypsymistä tms.
Mä kuitenkin jollain tavalla nautin "muonitushommista".
Aika paljon oppia on tarttunut Pertunmaan pönttötapaamisista, kun mä olen hermoillut kaikkea mahdollista ja Tiina on emännöinyt viilipyttymäisen rauhallisena  :-O vaikka porukkaa on ollut paljon enemmän!

Kana-feta-tortillat mulla nyt on ykkösvaihtoehtona mielessä. Niitä on helppo laittaa  [:-)]
"Mun" kanacurry lisukkeineen on myös aina toiminut, mutta kun en tiedä, ehtiikö Pasi yhtään auttamaan. Tosin jos mä pysyn poissa pöntöltä, mulla on monta tuntia aikaa tehdä valmisteluja!

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #44 : 17.10.08 - klo:15:41 »

Koitas arvata kumpaa minä mieluummin tekisin, laittaisin ruokaa vai pönttöilisin.  [:-I]  :-))
Kirjattu

Sivu luotiin 0.221 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.