Vaatikaa vaan koiranomistajina erikoisoikeudet koirien päästämiseksi vapaaksi, niin eipähän mummojen tai vaarien enää tarvitsisi lähteä kauppareissuille eikä lapsien mennä kouluun.
Titti, koiranomistajatko ajattelevat ympäristöä, muita kanssaihmisiä ja ihmisten parasta!
Pyh, ja kattia kanssa!
Olen kovin pettynyt Pönttöfoorumin joidenkin ihmisten kirjoitetun ymmärtämisen tasoon.
Alunperinhän tämä koko juttu alkoi siitä kun kissa tappoi Kaijan pihassa tiaisen. Siitä johtuen minäkin komppasin Kaijaa siitä etteivät irrallaan liikkuvat kissat, toisten ihmisten lemmikit enää Suomen lain mukaan saa tulla toisten pihoille. Siinä ei ole enää kysymys edes paikallisista järjestyssäännöistä.
Sitten kuitenkin Pönttöläisistä jotkut ovat suorastaan ylpeinä esittäneet kissarakkauttaan hyväksymällä tuon lain rikkomisen. Jopa omalla kohdallaan.
Ja me olemme
lintu foorumilla. Ihmetellä täytyy ettei yksikään laittanut likoon yhtään itkevää hymiötä (joita muuten kyllä viljellään) kun luki Tiinan antaman linkin surullista sisältöä.
Miljoonia ja taas miljoonia lintuja vapaana juoksevat kissat tappavat ympäri maailmaa.
Englannissa tutkimusten mukaan
27 MILJOONAA/ kesä. Ruotsissa
7 MILJOONAA vuodessa. Suomessa ei tutkimusta ole tehty, mutta arvellaan lukujen liikkuvan samoissa miljoonissa Ruotsin kanssa.
Kuka onkaan
ylpeä lintufoorumin kissanomistaja joka päästää kissansa, joka pedoksi on tässäkin ketjussa jopa kissanomistajien taholta todettu, vapaana tekemään tihutöitään.
Kissathan eivät lemmikkeinä tarvitse sitä tappamista, saalistamista elääkseen kuten luonnon eläimet. Ja kyllä kissa tulee toimeen myös sisätiloissa. Ja on jopa onnellinen.
Vai väittääkö joku että esimerkiksi Rouva Hömötiaisen kissat ovat jotenkin onnettomampia kuin esim. Mir'in kissat jotka ilmeisesti juoksevat vapaina.Uskomaton väite myös että minua väitetään kissanvihaajaksi. Minua joka oikeasti pidän kaikista eläimistä.
Minua joka nostan sateella onkimadon pois pyörätieltä, siirrän karvamadon/perhostoukan tien sivuun koteloitumaan. Olen kuljettanut oravia, puluja, siilejä ja muitakin vahingoittuneita lintuja omalla kustannuksella lääkäriin.
Jätän pensaiden alustat hoitamatta jotta sammakoilla ja siileillä yms. löytyisi piilo- ja turvapaikkoja edes meidän pihalta.
Kuljetan hiirulaiset, (jotka pyydystän elävänä) metsälatojen suojaan jotta niillä olisi vielä mahdollisuus elämään tai ainakin hyödyttävät vaikkapa pöllöjä tai muita hiiriä ravinnokseen käyttäviä eläimiä. Eivätkä turhaan menetä henkeään loukussa ja sitten vain roskikseen.
Minä kunnioitan elämää, on se miten mitätöntä hyvänsä.
Mutta se että toivon kissojen omistajien ymmärtävän mistä on kyse. Minä itken jokaista turhaa kuolemaa. Ja kissojen tekemät ovat aivan varmasti niitä.
Ja tuohon Mir'in kirjoituksen lainaukseen;
Kuka kumma on
VAATIMASSA koiria vapaiksi? En ainakaan minä. Enkä moista vaatimusta tästä ketjusta löytänyt. Päinvastoin !!!!!!! Ja miksihän pidät sitten kissoilla itsestään selvänä tämän
erikoisoikeuden ?Kuten aiemmin kerroin, minulla ON koira. Maailman ihanin otus(minun mielestäni). Se kulkee aina hihnassa. Ei pelottele mummoja ja vaareja. Taitaa olla päivastoin
Ulosteet olemme siivonneet AINA.
Minäkin manaan särjettyjä pulloja kaduilla ja pientareilla. Viimeksi tänään. Manaan myös omistajia jotka jättävät koiransa jätökset teille ja pientarille. Mutta kyllä se niin on että se määrä koiria jotka vapaana juoksevat on hitu verrattuna kissoihin. (Meilläpäin nykyään on huomattavissa parannusta
)
Varmaan vapaat koiratkin tappaisivat, mutta onneksi niitä irto-sellaisia on vähän.
Jokainen kissanomistaja menköön itseensä. Minäkin, koiranomistaja olen tehnyt niin. Onni ei tapa yhtään otusta.
Se näissä ketjuissa on hauskaa/itkettävää että aina se pääasia tahtoo unohtua.
Minä haluan puolustaa
HEIKOIMPIA. Ja näin se menee. Huomaamatta hiillyn kun heikkoja mollataan/tapetaan. Ja tässä ketjussa ne ovat
PIKKUISET LINNUT.
Ja kyllä, olen allerginen palkokasveille (oikeastikin). Ja nyt sellainen kohtalaisen iso on siellä nuuskuttimissa!!!!!
Syy siihen ei ole yksittäinen kirjoittaja täällä vaan yleinen,
hyytävä hiljaisuus jopa tuon Tiinan laittaman linkin hirvittävistä luvuista. Ajatelkaa niitä kasoja joita noista tulee. Pieniä, kuolleita lintusia. Silmät sammuneet. Elämän liekki poissa
. Ja MIKSI? Välinpitämättömyyden vuoksi.
Se minua kauhistuttaa että jos täällä Pönttöfoorumilla jossa pitäisi olla empaattisia ja rakastavia, pienempiään puolustavia ihmisiä, ei juurikaan kukaan edes kauhistunut noita lukuja. Miten sitten yleisesti. Eli lahtaus jatkuu. On niin avuton olo.
Ja ihan turha alkaa taas luettelemaan kuka/mikä muu tappaa lintuja/muita elukoita enemmän/samanverran. NYT on kyse turhista vapaiden kissojen aiheuttamista kuolemista.
Tehkää ketjut muista "tappajista" jos haluatte!
Ja tämän piti olla
LINTUFOORUMI ! Tämä kirjoitus taitaa olla murun joutsenlaulu pönttöfoorumilla
Vaan en muuta voinut.