Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Hyvää ruokaa..  (Luettu 558 kertaa)

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Hyvää ruokaa..
« Vastaus #15 : 18.09.06 - klo:21:16 »

Kerkesin aamulla näkemään ne kuvat, eikä yhtään tuntunut mukavalta. [:-(]  Ihan surulliseksi tulin. [:´(]
Kirjattu

Ansku

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tält pualt jokke
« Vastaus #16 : 18.09.06 - klo:22:15 »

No nyt näkyy. Jopa oli pulskeja eläimiä!

Se viimeinen koirakuva oli kai shar pei -rotua, sitä ei saa tuoda Suomeen koska niillä on liian iso nahka. Jalostettu sellaiseksi. Niillä on iho-ongelmia jollei pestä ja puunata tarpeeksi usein.

Kyllä pitäisi ihmisen ymmärtää, että eläin kärsii jos se jalostetaan liian kummalliseksi. Niinkuin nyt persialaiskissat ja mopsit, ja muut lyttykuonorodut kärsivät kun eivät voi kunnolla hengittää.  [:-/]
Kirjattu

Luppakorva

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Nettimaskotti
    • kennel Goldbird´s
« Vastaus #17 : 19.09.06 - klo:00:34 »

Ei ollut tarkoitus pahoittaa mieltänne, minäkin järkytyin, kun nämä kuvat sain ja ajattelin, että voiko nää
olla totta.  Koira on todella säälittävän näköinen ja hyvä varoitusmerkki väärästä ruokinnasta.
En oikeastaan laittanut näitä vitsinä vaan, että aiheuttaisivat puheenaihetta.  Ihminen ei aina ole se viisain tässä luomakunnassa, kun ei huomaa että eläin kärsii.  Moni kyllä ruokkii lemmikkinsä muodottomaksi pelkästä "eläinrakkaudesta". 

Taitaa tuo kissakuva todellakin olla trikki.

Shar pei - rotu on kyllä sellainen, joka olisi voitu jättää kehittämättä.  Koirat kärsivät pahoista iho-ongelmista.  Poimujen välit tulehtuvat herkästi ja niitä täytyy aktiivisesti hoitaa. 
Kirjattu
Entinen Mercinikka
Koirat eivät ehkä lisää vuosia elämääni,mutta varmasti lisäävät elämää vuosiini.

Lisa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Jippijei
« Vastaus #18 : 19.09.06 - klo:07:49 »

Toi keskimmäinen koiran kuva vois hyvin olla totta, mutta toivottavasti on nyt vaan manipuloitu !
Kirjattu

käenpiika

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • -Jynx torquilla-
« Vastaus #19 : 19.09.06 - klo:10:54 »

Nyt näkyi kuvat ja täytyy sanoa,että noiden eläimien omistajilta puuttuu päästä aivot tai jos ne aivot heillä on päässä,eivät ole osanneet niitä käyttää  [:64] [:64]
Kirjattu

Luppakorva

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Nettimaskotti
    • kennel Goldbird´s
« Vastaus #20 : 19.09.06 - klo:11:16 »

Ei Shar Pei ole suomessa kielletty rotu, vaan täältä löytyy rodun kasvattajia.   Eikä rotua ole nyt
kehitetty:

LYHYT HISTORIA: Kiinalainen rotu shar pei on ollut olemassa satoja vuosia Etelä-Kiinan merta ympäröivissä maakunnissa. Dialakin kaupunki Kwun Tungin maakunnassa on luultavasti rodun alkuperäpaikka.

Mutta silti....
Kirjattu
Entinen Mercinikka
Koirat eivät ehkä lisää vuosia elämääni,mutta varmasti lisäävät elämää vuosiini.

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #21 : 19.09.06 - klo:16:56 »

Mutta eikö jokin aika sitten ollut niin, ettei Shar Peitä saanut Suomeen tuoda, vai muistanko väärin?
Kirjattu

Henri

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pirkanmaa
« Vastaus #22 : 19.09.06 - klo:17:06 »

On liian lihavia elukat!  [:´(] [:´(]
Kirjattu

Palokärki

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #23 : 19.09.06 - klo:18:13 »

Hyvässä lihassa :-))
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #24 : 19.09.06 - klo:20:59 »

Toivottavasti nuo kaksi ensimmäistä kuvaa ovat manipuloituja.  [:-I] [:-/]
Kirjattu

Ansku

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tält pualt jokke
« Vastaus #25 : 19.09.06 - klo:22:29 »

Ekasta kuvasta tulee mieleen se, kun kameralla ei saa syvyyttä juuri lainkaan. Eli jos setä pitää ihan normaalikokoista kissaa ojennetuilla käsillä kohti kameraa, niin kisu näyttää kaamean suurelta verrattuna setään...
Kirjattu

Ansku

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tält pualt jokke
« Vastaus #26 : 19.09.06 - klo:22:29 »

Kappas, musta tuli Jäsen.  :-)) :-)) :-))
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #27 : 19.09.06 - klo:22:46 »

Minä olen livenä nähnyt aivan järkyttävän lihavan kultaisen noutajan.Ei päässyt itse ylös makuulta,eli omistajan piti nostaa.Kysyin varovaisesti syytä koiran lihomiseen.Omistaja kertoi koiran syövän niin hirveesti että lihoo...haloo.Ai syövän itse.Ehkä me kaksijalkaiset niitä ruokimme ja kait pitäisi peiliin katsoa jos eläimensä sairaaksi lihottaa.Minä ainakin annostelen ja säännöstelen koirieni ruoka-annokset,tai nyt tämän ainokaisen.
No joka lähtöönhän meitä on.
Ja Anskulle kulaukset jäsenyydestä.. [KIPPIS]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

zirni

• Vieras
« Vastaus #28 : 21.09.06 - klo:03:11 »

Suokaatten anteeksi, ystävät... Minä kyllä, kun kuvat näin, pidin vaistomaisesti kaikkia noita manipuloituina kuvina... Eli vitsinä Luppikselta.

Noooh, shar pein tai tuon keskimmäisen koiran kohdalla en vuorenvarma olisi, mutta tuon kissan... Vaan mistä Luppis sitten kuvat on tänne löytänyt...? Kas, siinäpä se pointti ehkä.  [:-I] Kuvista kun nykyisin siis saa lähes millaisia itse haluaa. Jos mieheni haluaa kuvassa pitää minua ilmassa vain minun pikkuvarpaastani kiinni pitäen, sellainenkin kuva onnistuu nykyisin vallan mainiosti. Plus, että minut laitettaisiin kuvaan kaksisataakiloiseksi keijukaiseksi...

Mutta myös tosiasia valitettavasti vielä nykyisinkin on, että aivan liian paljon näkee liian lihavia koiria. Vaikka... Olen ikävä kyllä nähnyt päinvastaisiakin tapauksia... Nämä asiat taas olisivat puheenaiheita erikseen... Eli vitsinä minä TÄTÄ ketjua alunperin ajattelin...

Ja heitetääs samaan viestiin... Olikos se niin, että sinä, Ansku, vaikutat juuri täälläpäin...? Siis Turkkuses...? Jotenkin jostakin jäänyt sellainen mielikuva...  [:-)]
« Viimeksi muokattu: 21.09.06 - klo:03:17 kirjoittanut zirni »
Kirjattu

Ansku

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tält pualt jokke
« Vastaus #29 : 21.09.06 - klo:08:28 »

Kyä näin o.   :-)) Turku on kiva paikka elää, toivottavasti valmistuttua saan töitä täältä, ettei tarvitse pääkaupunkiin muuttaa! Kaikki kaverit ja muut on täällä, ja minä en tunne Helsingistä paljon ketään...  [:´(]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.354 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.