Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Jaakkokulta Säntäryntä  (Luettu 5225 kertaa)

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Jaakkokulta Säntäryntä
« Vastaus #180 : 04.01.09 - klo:09:45 »

Meitähä 12v. oli tääl ennenvanhaa enämpiki, mut mihi lieneevät häipänny?
Oisko ne alkannu vanhenee, eivätkä enää sentakii voi 12v. olla, tiiä heist.  [:-)]

Veke, ikää on tullut pikkasen lisää, mäkin oon jo 13v.  :-)) [:-)]
Ennen täällä oli nuortakin porukkaa, kun tänne kirjoitteli välillä kisut ja muutkin lemmikit. [:10] [:10] [:10] [:-)]

Nöpö on tosi nätti, ja onhan Jaakkokultakin. [:-)]
Mun kisuilta ei ole tippunut vielä yhtään kukkaa, ihme vaan, leikkiessään säntäilevät ja ryntäilevät vaan lattioilla. Yksi pullojukka putosi ikkunalaudalta kukkapöydälle, kun tykkäävät joskus innokkaasti pureskella sen lehtiä. Vaikka kasvatan nille kauranversojakin, mutta ne tykkää pullojukasta enempi.
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #181 : 04.01.09 - klo:10:38 »

Niin, nuo nimet. Ne vaan tulee. Kun Reino tuli meille, oli hän entiseltä nimeltään Ville. Se ei sopinut meidän joukkoon se nimi. Ensin mietin Ristoa, mutta sen hylkäsin sitten, koska joku voisi ehkä ajatella, että olen ihastunut meidän Ristoon! [:16] [:16]
Niin hänestä tuli Reino.
Ja kun hän oli tavattoman laiha ja hiukka onnetonkin otus, niin siihen tuli lisäksi tuo "Reppuhousu".

Toivo sai nimensä siitä, että olin pyydellyt tuolta ylhäältä hiukka toivoa tähän elämään. Ja aivan sattumalta sitten kuin vastauksena pyyntöön tuli Toivo! Lisä "Pikku" tuli juuri edesmenneen Pikku-Piun muistoksi.

Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #182 : 04.01.09 - klo:11:18 »

Heh, se on totta, että nimet vaan TULEE. Jaakkokulta-nimi tuli jo ennenkuin olin kisua nähnytkään. Nimenomaan JaakkoKULTA, kuten laulussakin lauletaan. Lisänimi Hilkka tuli ittestään, kun kolme, siis KOLME eri ihmistä nimitti häntä jatkuvasti VAHINGOSSA Hilkaksi. Tämä kun on samannäköinen ja samanluontoinen kuin edesmennyt Hilkka-kissani (joka myös oli poika). Mie jo kohta uskon, että tää on jälleensyntynyt Hilkka (mie nääs uskon vähä kakikenlaiseen [:-)] ). Antaa retkottaa sylissä mitenpäin vaan ja juttelee hirveesti, sillä on koko ajan asiaa, ihan kuin mun Hilkka. Se sana putkahtaa edelleen mun suusta luonikkaasti!

Nöpö-nimen olivat antaneet jo aiemmat omistajat ja nimi sai jäädä, kun tuo kertakaikkiaan ON niin NÖPÖ. Nokisutaria ei oo vaikee arvata mistä se tuli, hih, no ONHAN tuo sen näköinen, kuin olisi tullut savupiipusta. [:-)] :-))
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #183 : 04.01.09 - klo:12:01 »

Meil kyl tuulee TOSI KOVAA. Hiekkavadin hiekat lentelee ympäriinsä kahden metrin säteellä. [:-I] Saapi ilon lakaista sen seitsemän kertaa päivässä.

Ja kuka pisti tietsikan osoiteriville hakusanaksi: ¨´tttttttttter
 [:-I]
Kysyn vaan.

Onneks Katilta tuli se selitys, mun ei tartte pelätä kummituksia eikä "syyttää syyttömiä", kun täällä vaan yksinkertaisesti TUULEE. [:-I]

[:-I] :-))
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #184 : 04.01.09 - klo:12:03 »

Nimet siis TULEE ja sisällä TUULEE. Runollista.

[:-DD]

Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #185 : 04.01.09 - klo:12:34 »

Ja kuka pisti tietsikan osoiteriville hakusanaksi: ¨´tttttttttter
 [:-I]
Kysyn vaan.

Kohta saadaan lukea arvoituksellisia viestejä  :-)).

Teillä käy läpiveto niin kuin "hampparin housuissa"  :-))
Kirjattu

Vilukko

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #186 : 04.01.09 - klo:12:35 »

Läpiveto  :-))  :-))
Kirjattu

KLETTERMUS

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #187 : 04.01.09 - klo:15:09 »

Eikösse Säntäryntä o kissan nimi, näi miä sen olen ymmärtänny.  [:-)]
Tarkottaak se sitte mitää, on kai ihan eri. Yleesähhän nimi juohtuu jostaki, ninkun esmes Veke 12v.
siitä, ku tääl miä olen 12v. Meitähä 12v. oli tääl ennenvanhaa enämpiki, mut mihi lieneevät häipänny?
Oisko ne alkannu vanhenee, eivätkä enää sentakii voi 12v. olla, tiiä heist.  [:-)]
Ton Säntäryntään kyl het arvaa, mist se juohtuu, ku sielähä kai Suskulla säntäillää ja ryntäillää, kissat edel ja Susku peräs!  :-))
Mut mistähä juohtuuka toi AnnMC. Vähä uumottelen, et viittaa johoki Annelii, tai muuhu samantapasee.  :-))

Nimimerkkini tulee mun nimestäni Ann= etunimi ja MC = sukunimi (arvoitus)
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #188 : 04.01.09 - klo:15:11 »

Toi läpiveto oli hyvä. :-)) Tällä vedetään kyllä niin läpi niin läpi, melkein läpi harmaan kiven. Se "tuuli" siis... [:-DD]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #189 : 05.01.09 - klo:15:27 »

Myö ollaa parhaat kaverit. Sopu sijaa antaa.

Lautasella perunaa ja läskisoosia. [:-)]

Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #190 : 05.01.09 - klo:15:38 »

Sus, onkos tuo lautanen Arabiaa?????
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #191 : 05.01.09 - klo:15:47 »

:-)) Ei oo Arabiaa. Pohjassa lukee jotaa outoo murretta ja "Portugal".

Mut vaikk ois ollu Arabiaa, ni en varmaan ois huomannu. [:-DD]

p.s. Kyl mun kisut on erinäisistä muista Arabian lautasista syöneet, sitä Kosmos- (vai Cosmos-)sarjaa. :-))
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #192 : 05.01.09 - klo:15:50 »

Kuvassa käy hyvin ilmi kisujen kokoero.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #193 : 05.01.09 - klo:15:55 »

Kuvassa käy hyvin ilmi kisujen kokoero.

Eiks ookki iso ero. Jaakkokulta on venähtänyt musta ihan hirmu vauhtia. Voi olla että siitä tuleekin aika kookas kissa. Nöpö taasen, on ekakski tyttö ja saattaapi olla, että on luonnostaankin pienikokoinen, tai siis ettei kasva kovin suureksi. Saa nähdä.

Kirsikka kuiteskin on Jaakkokultaa paljon suurempi, että ei Jaakko kauheen iso oo, mut se täytyy sanoo, että Nöpö on hirmu pieni. (Ja arka, pikkanen. En oo pitänyt sitä kertaakaan sylissä, paitsi kait silloin kun sen sain. Hän yksinkertaisesti livistää karkuun, jos menee liian lähelle, ihmisarka, vielä. Jaakkoa hän taas ei arkaile lainkaan.)
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #194 : 05.01.09 - klo:15:56 »

Jaakko on Nöpöliinin tuki ja turva.  [:-)]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.217 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.