Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Jaakkokulta Säntäryntä  (Luettu 5252 kertaa)

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: Jaakkokulta Säntäryntä
« Vastaus #330 : 27.01.09 - klo:19:46 »

Ihania kuvia taas Nöpöstä ja Jaakosta  [:36] [:36]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #331 : 27.01.09 - klo:19:58 »

Ihania! Onko Nöpö yhtään kesyyntynyt?

Pientä lähentymistä on tapahtunut, tänään hää antoi mun jopa pikkasen paijata tassua. Mun pitäis olla aktiivisempi tuossa kesyttämisessä, nyt pitää oikein RYHTYÄ! Nöpö pelkää eniten silloin, kun ryhtyy ojentamaan kättä. On kuitenkin siitä kiinnostunut ja jopa nuuhkaisee, mutta ei mitään äkkinäisiä liikkeitä voi tehdä. Sylissä saa kyllä kynnet kämmenselkäänsä, että en tiedä saanko häntä sylikissaksi.

Mutta on nuo kyllä niin lutuset ystävät ku olla voi! Ja Kirsikkakin päästää jo suht lähelle sähisemättä, tänään nukkuivat kaikki kolme samassa sängyssä. Nöpön ja Kirsikan välillä oli vain n. 30 cm.

Mutta ette arvaa! Viimoset kolme yötä on olleet aikamoisia! Nukkumisen suhteen meinaan... Nöpöllä alkoi juoksuaika!  :-O Sitä naukumista, huh. Ja enimmäkseen öisin... Olin jo kauhuissani kun huomasin kaverukset "hommissa". Eivät voi tuossa iässä olla sukukypsiä, soitin eläinlääkärillekin ja kysyin. Mut vaistot sillai pelaa... Tuo on nyt joku "esimurrosikäjuoksuaika" (eiks ollu hieno sana, ihan omatekemä. [:-DD] )

Sitä kastraatiotakaan ei mielellään tehdä kauheen nuorena, joku puolen vuoden ikä ois kai sopiva tai myöhemmin. Nöpöhän on vasta n. 3 kk. Jaakko vähän vanhempi. Vien kyllä nuo niin nopeesti kuin mahdollista.
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #332 : 27.01.09 - klo:20:02 »

Juu, lienee parasta hoidella nuo "esimurrosikäjuoksuajat" ( [:-DD]) pois alta mahdollisimman nopeasti. Ettei tule teiniäitiä huusholliin... [:-I]
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #333 : 27.01.09 - klo:20:07 »

Kummit huolehtii jälkikasvuista  :-)) :-)) :-)) :-))

[:10] [:10]     [:10]       [:10] [:10] [:10] [:10] [:10]     [:10] [:10]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Sus

• Vieras
« Vastaus #334 : 27.01.09 - klo:20:09 »

Jep. Niin nopeesti kuin eläinlääkärit suostuu. Luin vaan jostain keskustelupalstalta, etteivät mielellään tee leikkauksia tosi pienille, joku siihen taas vastas, että suostuupa, että toiset eivät vaan "osaa", koska se on pienellä kissalla vaikeempaa. (Vissiin varsinkin tyttökissalla, jonka leikkaus on muutenkin suurempi operaatio kuin pojalla. Mene ja tiedä.) Oon saanu netistä niin monenlaista tietoa, että oon ihan [NUT] Ihan ristiriitaistakin infoa. [:-I]

Se lääkäri, jolle soitin puhui puolen vuoden iästä.
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #335 : 27.01.09 - klo:20:19 »

Heko heko...
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #336 : 27.01.09 - klo:20:22 »

Heko heko...

Juu, ja jos taas ette haluu jälkikasvua, niin hoidelkaas äkkii nää leikkausasiat kuntoon. :-))
Kirjattu

Piipero

• Seniori
  • Poissa Poissa
  • Kissat jättävät tassunjälkensä sydämeesi
« Vastaus #337 : 27.01.09 - klo:20:27 »

Eikös Jaakon voisi jo kastroida?
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #338 : 27.01.09 - klo:20:28 »

Mulle sitä jälkikasvua tuskin enää tulee... [:-DD]

Mitä kissojen jälkikasvuun tulee, niin sen ehkäiseminen on äidin tehtävä, ei kummien. [:-DD]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #339 : 27.01.09 - klo:20:31 »

Eikös Jaakon voisi jo kastroida?

Mun täytyy huomenna soittaa eläinlääkärille ja kysyä. Tarkoitus on ollutkin tehdä se ensin Jaakolle. Jos tuossa iässä jo voi, niin ehdottomasti se pitää heti tehdä.

Netistä luin, että kissat tulee sukukypsiksi keskimäärin 6-12 kk iässä... ja jos ennen sitä kastroidaan, voi kissan kasvu jäädä jotenkin kesken yms yms [NUT]
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #340 : 27.01.09 - klo:20:34 »

Onhan Jaakko ollut sulla jo pari kuukautta. Minkäs ikäinen se oli tullessaan?

[:-DD]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #341 : 27.01.09 - klo:20:38 »

Arvioitiin, että n. 9 vkoa oli Jaakko tullessaan. Oon ajatellut syyskuussa syntyneeksi, sillai arvioitiin täällä yhdessä. Eli tulis helmikuussa 5 kk. Semmonen arvio. Eli nyt ois jotaki 4,5 kk.
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #343 : 27.01.09 - klo:21:13 »

http://www.toivoniemi.fi/pienpeto/?page_id=26  [:-)]

No tuossahan olikin tietopläjäys, KIITOS Pyris! Ja tulikin esiin miks netistäkin löytyy niin ristiriitaista tietoa. Kun varhaissterilaatio saa vähä eläinlääkäreidenkin "päät pyörälle". Ja pienen kissan leikkaaminen on erilaista kuin puberteetti-ikäisen...

Eli eläinlääkäreilläkin on omat tapansa ja tottumuksensa, taitonsa ja ennakkoluulonsa yms. Huh huijaa. Katotaas mitä eläinlääkäri mulle sanoo, kun soitan, riippuu varmaan ihan kenelle soittaa. [:-I]
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #344 : 27.01.09 - klo:22:17 »

Voi, mitä ihania mussukoita, kuvissa  [:36] [:36]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Sivu luotiin 0.337 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.