Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Jaakkokulta Säntäryntä  (Luettu 5217 kertaa)

inke

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjanmaa
Vs: Jaakkokulta Säntäryntä
« Vastaus #390 : 04.02.09 - klo:11:06 »

Söpöjä painijoita Susulla.    [:36] [:36]
Meilläkin  kun intoutuvat,niin kyllä hakkaa telkkariohjelmat tullen mennen.   :-))
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #391 : 04.02.09 - klo:11:10 »

Tekis mieli kokeilla, tulisko mulle enää oireita, jos kisun ottaisin.
Tuntuu vaan niin pahalle pelkkä ajatus, jos joutuisin siitä heti luopumaan. [:´(]

Tuleeko sulle Kaarin oireita, jos vain pidät kisua hetken sylissä tai oot paikassa, jossa on kissoja...? Vai pitäiskö kisujen kanssa olla kauemminkin aikaa ennen kuin oireet alkaa? Aattelin vaan, jos asiaa voisi testata jotenkin. Että menisit johonkin, missä on kisuja ja katsoisit tuleeks reaktiota.
« Viimeksi muokattu: 04.02.09 - klo:11:19 kirjoittanut Sus »
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #392 : 04.02.09 - klo:11:23 »

Sus, silmäoireita tulee.  Mulla oli ipanan ollessa pieni, kokeilumielessä kissa. 
  Tykkään lukea vatsallani, niin eikös kissa tullut lukemiseni päälle pötkölleen.  Eikä mennyt kauaakaan, kun silmäni umpeutui kiinni.  Siinä kissassa oli kans joku ominaishaju, joka tökki. 
Varsinkin tytölle kissan takaisin luovutus oli vaikeaa.  [:´((]

Joskus mulle on tehty testit ja mm. kissa, koira, hevonen, koivu ym.
olivat allergiaa aiheuttavia.

En tiedä mitkä nyt tuohon ryhmään kuuluu. [:-I]  Oletan kuitenkin, et kissa edelleen. [:-(]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #393 : 04.02.09 - klo:11:28 »

Aika voimakas reaktio tuo silmien umpeutuminen.

Tiedän kyllä yhden ihmisen, jonka kissa-allergia hävisi ja hän pystyi ottamaan kissan, eikä oireita tullut. Allergiatestit ovat muutes vain suuntaa-antavia, eikä ehdoton totuus (näin on mulle sanonu lääkäri).

Sun pitäis päästä testaamaan kunnolla, pitää kissaa sylissä ja kattoo tuleeks oireita nykypäivänä. [:-)] Luopuminen ei kyl oo kivaa! [:´((]

(Täysin aiheeseen kuulumattomana, mua jaksaa aina naurattaa yks tuttu, ikänsä ollut stadilainen, paljasjalkainen sellainen, meni allergiatestiin ja tulokseksi tuli, että hän on allerginen lehmälle. [:-DD] )
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #394 : 04.02.09 - klo:11:46 »

Mulle on lapsena tehty allergiatestit ja silloin mullakin, kaupunkilaisella, pahin allergianaiheuttaja oli lehmä :-)) En oo kovin paljoa kyllä testaillut että olenko lehmille kuinkakin allerginen, koska enhän mä uskalla mennä viittä metriä lähemmäs lehmää, se voi vaikka purra  :-)).

Tosin tunnen kaksikin ihmistä jotka ovat erittäin allergisia, toinen kalalle ja toinen hevosille. Kala-allergikko ei voi olla edes samassa huoneessa jossa käsitellään kalaa ja hevosallergikko saa oireita kun kulkee ohi paikasta jossa on hiljattain ollut hevosia. [:-(]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #395 : 04.02.09 - klo:11:50 »

Lehmäjuttu. [:-DD]

Mä en lakkaa ihailemasta Susun kilpparia, ja itelläkin kun on kilppari, ovat ihania.
Mulla ennen tuli koirista allergista nuhaa ja vetistelyä. Sitten kun oli kolme kissaa, niin se joskus aiheutti vetistelyä. Ei se muuten haitannut, kunhan ei päästänyt niitä viereen ainakaan tyynylle nukkumaan. Kaksi kissa ei aiheuta mulle mitään, ei nämäkään.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #396 : 04.02.09 - klo:12:25 »

Nöpö-kilpparin kesytys etenee erittäin hitaasti, mutta kyllä se minun mielestä etenee. Taisinkin saada ittelleni oikein kunnon kärsivällisyyskoulutuksen. Siis tarkoitan, että tässä joutuu kasvattamaan omaa kärsivällisyyttään, no ehkä tartteenkin sitä. [:-I] :-))

Jos ottaa alkutilanteen, joka oli sellainen, että Nöpö luikki karkuun/piiloon suunnilleen, jos vaan astuin samaan huoneeseen... Nyt on uteliaisuus lisääntynyt, tulee itse haistelemaan mun sormia (nousee oikein takajaloille, että ylettyy), varjonyrkkeilee mun sormien kanssa, välillä jopa hipaisee. Ja eilen onnistuin melkein puoli minuuttia silittämään takajalasta, kun hää oli uninen. (Unisena kaikki sujuu yllättävän paljon helpommin...) Sain oikein työntää sormen polkuanturoiden väliin ja vähän heijata jalkaa ylös-alas-ylös... sitten luikahdettiin taas kauemmas.

Kaikissa liikkeissä on oltava äärimmäisen hidas ja jutella rauhoittavasti. Kyl tää varmaan tästä pikkuhiljaa. Jatkaa vaan samaa tyyliä. Minusta rohkeus ja luottamus on selvästi kasvanut.

Ja on hän kyllä niin söpö! Pois en antais mistään hinnasta. [:36]
Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #397 : 04.02.09 - klo:13:37 »

Mitenkäs Kirsikka nykyään tulokkaisiin suhtautuu ?
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #398 : 04.02.09 - klo:13:47 »

Murina ja sähinä on loppunut tyystin. [:-)] Selvästi myös kiinnostuneena tarkkailee pentujen puuhastelua, eli on utelias. Nukkuvatkin kaikki välillä yhtaikaa mun sängyssä. Pientä etäisyyttä Kirsikka pitää (ei esim. osallistu leikkeihin). Jos Kirsikka saapuu keittiöön, pennut väistyvät ruokakupilta... ovat myös hyvin uteliaita Kirsikkaa kohtaan, mutta eivät yritä mennä lähelle.

Kirsikka ei siis enää pomottele eikä leiki majesteettiä. Hän taisi saavuttaa sen aseman ja nyt on itsestään selvää kuka on kuka. Niin se kai pitää mennäkin. Enää ei tarvi murista eikä sähistä ja on rauha maassa. [:-)]
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #399 : 04.02.09 - klo:14:10 »

Tekis mieli kokeilla, tulisko mulle enää oireita, jos kisun ottaisin.
Tuntuu vaan niin pahalle pelkkä ajatus, jos joutuisin siitä heti luopumaan. [:´(]

Tuleeko sulle Kaarin oireita, jos vain pidät kisua hetken sylissä tai oot paikassa, jossa on kissoja...? Vai pitäiskö kisujen kanssa olla kauemminkin aikaa ennen kuin oireet alkaa? Aattelin vaan, jos asiaa voisi testata jotenkin. Että menisit johonkin, missä on kisuja ja katsoisit tuleeks reaktiota.
Kyllä mun silmät umpeutuu aika äkkiä, jos olen sylietäisyydellä kisua.  Ei tartte olla kymmentä minuuttia kauempaa.
Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #400 : 04.02.09 - klo:14:39 »

Murina ja sähinä on loppunut tyystin. [:-)] Selvästi myös kiinnostuneena tarkkailee pentujen puuhastelua, eli on utelias. Nukkuvatkin kaikki välillä yhtaikaa mun sängyssä. Pientä etäisyyttä Kirsikka pitää (ei esim. osallistu leikkeihin). Jos Kirsikka saapuu keittiöön, pennut väistyvät ruokakupilta... ovat myös hyvin uteliaita Kirsikkaa kohtaan, mutta eivät yritä mennä lähelle.

Kirsikka ei siis enää pomottele eikä leiki majesteettiä. Hän taisi saavuttaa sen aseman ja nyt on itsestään selvää kuka on kuka. Niin se kai pitää mennäkin. Enää ei tarvi murista eikä sähistä ja on rauha maassa. [:-)]

Kirsikka on ilmeisesti todennut ettei "lapsista" ole hänelle mitään harmia joten asukoot täällä.   :-))
Kirjattu

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #401 : 04.02.09 - klo:16:29 »

Kyllä Kirsikka hyväksyy pennut, koska on jo noin pitkälle edistynyt.
Nöpölle kannattaisi varmaan tarjota kädestä tai sormenpäästä jotakin herkkua maistajaisiksi, niin Nöpö huomaisi, että käsi tarkoittaa mukavaa asiaa, ja hyvinhän se kesyyntyminen on edistynyt. [:-)]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #402 : 04.02.09 - klo:20:44 »

Unohdin kertoa, että herkkuja on kädestä annettu ja nyt Nöpö hakee ne rohkeammin kuin alussa. Eikä peruuta välttämättä sitä puoltatoista metriä (makupala suussa) kuten alussa. Välillä kyl perraa ihan lahjakkaasti, mutta yksi syy on Jaakko, joka on kärkkymässä rohkeampana jokaista makupalaa. :-))

Tänään sain rapsuttaa melkein minuutin :-O rinnasta ja korvan takaa ja jopa leuan alta. Se oli taas edistystä, leuan alta en vielä ollut edes hipaissut. Nöpö oli kylläkin uninen, mutta silti! Tässä ilahtuu jokaisesta pienimmästäkin edistysaskeleesta. Voihan se olla, ettei sylikissaa koskaan hänestä tule, mutta että ihmisarkuus edes vähenisi/poistuisi. [:-)]
Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #403 : 04.02.09 - klo:20:49 »

Hiljaa hyvä tulee.  [:-)]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
« Vastaus #404 : 04.02.09 - klo:20:52 »

Mukava kuulla, että Nöpö on jo noin kesy  [:-)]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.406 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.