Myöhäistä huomenta!
Meillä kävi lauantaina aika jännä juttu, mistä pitääkin kysyä, että tietääkö kukaan selitystä: tyhjä kuohuviinilasi liikkui itsekseen lasipöydällä. Ensin pari senttiä ja pienen pysähdyksen jälkeen vielä 5 senttiä. Me nähtiin se Pasin kanssa molemmat, eikä me uskota kummituksiin eikä ufoihin. Sekä lasi että lasipöydän pinta oli kuivia. Kuoharilasi oli aikaisemmin ollut kaakeloidulla pinnalla. Siinä täytyy olla joku "sähkökemiallinen" selitys???
Täältäki huomenta, nii tai päivää. En taida viittiä ulos tänää olleskan, mut tohon Pasilan Kaijan kuoharilasi-ilmiöön, mulla on ajatus, ettei siin jutus tarvi olla tippaaka sähköö, enämpi ku kemiaaka, se on pelkkää vysiikkaa!

Kas, mitekää varma en o, mut siin lasin liikkumises saattais olla se samantapanen juttu, ku tuol Lintuvaaras, niitten kapeitten katujen varrella asuvien ihmisten riisiposliineil. On sevverran paljo tullu palautetta mun perääni, etten enää sit epäile, ku ne parkuu, et hei, ny on hillittävä niit kuskei, ku alkaa posliinit loppumaa. Arvaan nin, et kunne kaikki on halunneet niille kaduillee sellasia hidastetöyssyjä ja sitte aikataulunlaatijat, eikä ne asukkaat ittekkä, kuiteka mitekää noteeraa niit ajoajassa, nin tottakai, pöydiltä posliinit, ninkun kuoharilasitki, lattioille pomppiivat, ku miä en aja aikataulusta myöhässä. Sehä niillä aikatauluilla pomppii koko Lintuvaaran tienoo, ku miä satun vuoroo.
![Nauraa [:-DD]](http://mylly.hopto.me:8080/pkfoorumi/Smileys/Ponttola_1/9.gif)
No ehämmä sitä väitä, et Järvempään Pasilas, siel Kaijan keittiös, resonanssia samat syyt aiheuttas, mut siin vois ihan hyvi olla kyseessä toi nykyaikasempi rakennustekniikka. Kas, ku kaikki talos tapahtuva tapahtuu konevoimal. Lämmitys jäähdytys, puhistus ja melki kaikki muuki. Niissähä ilmaaki kiskotaa ja työnnetää sinne tänne koneen voimal. Harvoihan se nykysin talois saa sillee kuleksia, ninku haluis ja ne kaikki moottorit ja propellitha joskus saavat aikaa sellasta nin hienon hienoo resonanssia seinis, pöydis ja lattiois, etteihä sit muuto hogaiskan, ku siit, et hei kas kummaa, kuoharilasi tvistaa.

Sen olen hogannu tuola mun tukihenkilöni luona, sielä Askolas kyläillessän. Ei sieläkä kaikki ain siin paikas pysy, mihi ne on käsistää laittannu. No tiätynki siel on viel lisäks ne pari viatonta, joittenka takii pitää viä erikoisen tarkkana olla, mitä mihiki käsistää laskee.
Mut noin päivisi ja perheen hereilläolles, ei sit ninkun huomaakka, (paitti just niist tvistaavist kuohareist), mut sitteku illalla piräs levolle asettuu, ni hitsi.