Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Vera nauttii lumesta  (Luettu 3005 kertaa)

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Vera nauttii lumesta
« Vastaus #90 : 01.03.09 - klo:22:48 »

En karvaakaan katkaisisi koirastani, sen minkä Luoja on luonut, annan olla! ja vielä nyppimällä! Mutta, jos nyppiminen on turkin kannalta paras hoitomuoto niin sitten ehkä "pitkin hampain" sen sallisin.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #91 : 01.03.09 - klo:22:53 »

Meidänkin koira pitäisi nyppiä ennenkuin se menee koiranäyttelyyn mutta me emme ole raaskineet nyppiä sitä kun me emme tykää sellaisesta toimenpiteestä.
Meidän koira on Sileäkarvainen kettuterrieri ja linkin kuvassa oleva koira on Karkeakarvainen kettuterrieri.

Minulla on ihan sellainen mielikuva, että sileäkarvaista ei nypitä. Saatan kyllä olla väärässäkin.
(Anteeksi Telkkinen, kun menee ihan ohi aiheen)
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #92 : 02.03.09 - klo:08:21 »

Ei taatusti tunnu koirasta mukavalta  [:-(]

Ei koirat ole nyppimisestä moksiskaan, kunhan karva vaan on tarpeeksi "kypsää",
ja alkaa irrota helposti.

Yksi tuttu cairni ei käy näyttelyissä, ja sen turkki hurautetaan pois , ihan vaan koneella.
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

KLETTERMUS

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #93 : 02.03.09 - klo:18:40 »

Meidänkin koira pitäisi nyppiä ennenkuin se menee koiranäyttelyyn mutta me emme ole raaskineet nyppiä sitä kun me emme tykää sellaisesta toimenpiteestä.
Meidän koira on Sileäkarvainen kettuterrieri ja linkin kuvassa oleva koira on Karkeakarvainen kettuterrieri.

Minulla on ihan sellainen mielikuva, että sileäkarvaista ei nypitä. Saatan kyllä olla väärässäkin.

Olet todella väärässä.
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #94 : 02.03.09 - klo:18:43 »

Olet todella väärässä.

Siitä ei onneksi rankaista sen kummemmin.  [:-I]
Kirjattu

KLETTERMUS

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #95 : 02.03.09 - klo:18:46 »

Olet todella väärässä.

Siitä ei onneksi rankaista sen kummemmin.  [:-I]

Onneksi ei.
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #96 : 02.03.09 - klo:20:00 »

Jaahas..jospa minäkin jotain sanoisin tästä nyppimisestä.Se ei ole ollenkaan koiralle tuskallista..jos tosiaan nyppiminen
tehdään silloin kun karva on irti.
Tiina kysyi mitä nyppiminen on..sormin nypitään pitkä karva irti.Alle jää toinen turkki..eli pohjavilla.Siis tämä liian pitkäksi
kasvanut vähän niinkuin "irroitetaan" pois...Jos sitä ei nypitä,koira rupeaa raapimaan itseään ja hilseilemään..koska turkki
on liian tiivis..ja paksu....Lienee kait jalostuksen tulos..kun näin pitää toimia.
En missään nimessä tekisi tai teettäisi koiralleni tälläistä jos se olisi tuskallista.
Aiemmat terrierini nypin itse..ja koirat makoilivat sen ajan ja nakersivat esim.luitaan.tai nukkuivat..että ei todellakaan
ole niin kamalaa miltä kuulostaa.
Melkein voisin sanoa,että niistä roduista joista karva irtoaa joka paikkaan..ja joudutaan harjaamaan ja kampaamaan..
terriereille tämä nyppimen ajaa saman asian..siis kerran vuoteen tätä Veralle tehdään..joskin kyllä harjataankin..aina
tarpeen mukaan. :-)) :-))
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #97 : 02.03.09 - klo:20:19 »

Irtoaako tuollaisesta nypittävästä koirasta lainkaan karvaa muuten, kuin nyppimällä? Eli onko aina siisti koti  [;-)] (toisin kuin meillä). Minä olen tosiaan luullut, että se sattuu  [:-I]  [:-)]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #98 : 03.03.09 - klo:10:09 »

Mesis...joo koti on aina siisti [:-)] [:-)]...ei irtoa Verasta karvaa.Joku satunnainen yksinäinen karva voi
joskus jostain löytyä..mutta samanlaista karvanlähtöä ei ole kuin turkkikoirilla..että siinä suhteessa
helppo rotu. [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Sus

• Vieras
« Vastaus #99 : 03.03.09 - klo:10:19 »

Ja sitte näistä "villakoiratyyppisistä", kuten minun koira oli (bichon frise), ei lähde karva kuin leikkaamalla. Ei irtoa ensinkään. [:-)]
Kirjattu

mummeli

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vantaa/varisto
« Vastaus #100 : 07.03.09 - klo:22:16 »

Jo Veralla mainio piilopaikka...ihanko iteksee moisen keksi?... :-O
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #101 : 07.03.09 - klo:22:24 »

Joo..mummeli...ihan itse keksii näitä nukkumapaikkoja.Kaappien siivous on Veralle mielipuuhaa..aina
pääsee alahyllyille nukkumaan. [:-)]
Kirjattu
Arvo Ylppö

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #102 : 10.03.09 - klo:14:20 »

On se vaan kivaa kun lunta piisaa...myyriä hangen alla..siinä on virikettä ihan tarpeeksi..
kun niitä yrittää löytää..onneksi ei ole löytynyt...minun ilokseni [:-)] Vera varmaan ei näin ajattele..
Kirjattu
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #103 : 10.03.09 - klo:14:35 »

Vera Tarkkana kuin porkkana.  [:-)]
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #104 : 10.03.09 - klo:14:45 »

Veralle rapsuja  [:-)]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Sivu luotiin 0.108 sekunnissa. 19 kyselyä tietokannasta.