Mä lähdin sunnuntaina liikkeelle n. 10.35 ja tuossa tuokiossa päädyin Töölön tapaturma-asemalle.
Kaaduin pihalla, vaikka ei ollut edes kovinkaan liukasta siihen mennessä. Lunta oli hiukkasen satanut
ja katsoin omasta mielestä tarkkaan mahdollista jäätä. HUMPS! ja RÄKS!(kuulin sen
) Siihen jäin kun tiesin että tästä ei
nousta. Kännykin oli unohtunut kotiin. Huutelin siinä sitten APUA! APUAA! Yksi vanha pariskunta tuli katsomaan
ja hetken perästä nuorempi mies. Ne nosti mun pystyy ja talasivat rappuun odottamaan ambulanssia. Se tuli
20 min kuluttua. Laittoivat jalan sellaiseen ilmalla täytettävään siteeseen. Ensiavussa maattiin ja jonkin ajan kuluttua
röntgeniin. Tuli lääkäri kertomaan että puukosta tulee. Oli molemmat luu jalassa murtuneet siitä nilkan kohdalta. Sain väliaikaisen kipsisiteen.
Illemmalla tultiin kertomaan että leikataan, sitten sanottiin että ei tänään, kunnes taas että leikataan sittenkin.
23.20 leikattiin, se oli se "keinohalvaus" jolla se tehtiin. Operaatio taisi viedä n. 2 tuntia ellei enemmänkin.
Kirurgi kertoi että oli odotettua enemmän hommia, pirstaleiden kokoamista. Titaniumlevyt molemmin puolin
nilkkaa. Eilen sain kauniin punaisen kipsin jonka saa otettua suihkuun mennessä pois, kuinkahan mä saan sen
takaisin HUI! 8 vkoa sairauslomaa, ne kamalat metalliset tikit otetaan 15.12 toinen iso HUI! Samalla nilkka röntgenkuvataan.
Nyt on pakko mennä lepuuttamaan jalkaa ja taiteilla sohvalle kahden kepin avulla. Jalkaa saa hipaista maata seuraavien 4 vkon sisällä, hipaista niin varovasti että näkkileipä ei sen alla murru.
Tälleee
.....Olkaa varovaisia, Töölössä oli tosi ruuhkainen viikonloppu ja alku.