Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Nilkkamurtumani PÄIVÄKIRJA ajalla 23.11-  (Luettu 6234 kertaa)

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Nilkkamurtumani PÄIVÄKIRJA ajalla 23.11-
« Vastaus #60 : 29.11.08 - klo:21:24 »

Kipsiltä on säästytty täälläkin, mutta ehkä kohta on käpälä paketissa... jos ei muu auta. (terva ja viina on jo kokeiltu...)
Tsemppii edelleen! Muistan kuinka äidilläni oli kipsi lonkasta nilkkaan 8vk polvileikkauksen jälkeen joskus 70-luvulla. Samoihin aikoihin isä sai sydänkohtauksen ja lähti tuonpuoleiseen... Olihan se vähän ankeata aikaa.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Jaska

  • Vieras
Vs: Nilkkamurtumani PÄIVÄKIRJA ajalla 23.11-
« Vastaus #61 : 29.11.08 - klo:21:25 »

Kipsiltä on säästytty täälläkin, mutta ehkä kohta on käpälä paketissa... jos ei muu auta. (terva ja viina on jo kokeiltu...)
Tsemppii edelleen! Muistan kuinka äidilläni oli kipsi lonkasta nilkkaan 8vk polvileikkauksen jälkeen joskus 70-luvulla. Samoihin aikoihin isä sai sydänkohtauksen ja lähti tuonpuoleiseen... Olihan se vähän ankeata aikaa.

Pikkuveljet oli ylenaikaa kipsissä ja isä, mutta äiti ei, vaikka vanhemmiten muuten teloi itseään, kun huippasi.  [NUT]
Kirjattu

Veke 12v.

  • Vieras
Vs: Nilkkamurtumani PÄIVÄKIRJA ajalla 23.11-
« Vastaus #62 : 29.11.08 - klo:21:26 »

Voe voe Marle. Halistukset Sulle vielä.   [:-)]

En haluu pelotella Sua, mut mulla on kokemusta nilkan kipsistä. Vuonna -81, uudenvuoden aattoiltana, käpsin pitkin Intiankatua töihippäi. Oli alkamas yötyövuoro, ku yhtäkki vaa kävi, viuh ja pam ja kräks. Olin kadulla turvallani ja kipeetä teki.
Töölössä värkkäsvät koipee kipsin ja eiku kotio. Koko yön kärvistelin sohvalla koipi pystyssä ja aamulla en enää kestänny, ku oli soitettava ja kysyttävä, et kuuluuko tää sietämätön kipu tosiaaki asiaan. Lääkäri pani ambulanssin asialle ja kohta Töölössä todettii, kipsi liian kiree ja jalkassa veritulppa!
Viikko sairaalaa ja puol vuotta verenohennusta ja lopunikänen vaiva. Nytteki, ku olin Meilahdessa tän mahani takii, piti esteks hoitaa sit -81 ollutta veritulppaa. Että tällänen tappaus.  [:-(]

Mut hei, millon Siä alat niit nimmareit siihin kipsiis keräämää. Mun vetoketju kestää jo liikkumist ja mullaha on vähä sellanen käsitys, et olet kummiski aika surutoin likka ja arvaan et pärjäät, jolsei kauheen kipeetä tee, eiku Tsemp tsemp Marle.   [:-DD] [:-DD]
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Nilkkamurtumani PÄIVÄKIRJA ajalla 23.11-
« Vastaus #63 : 29.11.08 - klo:21:43 »

Kaikki sympatiani Marlelle. [:30]
Hyvä että sait sen pyörätuolin, niin pääset vaivattomammin liikkumaan.

Kipsistä mainitsitte.  Mä makasin muksuna 6 vuotta yhteen syssyyn kipsiin sidottuna. Menihän se aika silleikin!  [:-DD]
Ei umpikipsi kuitenkaan, niinkuin Marlella.
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Nilkkamurtumani PÄIVÄKIRJA ajalla 23.11-
« Vastaus #64 : 29.11.08 - klo:22:44 »

Kainalosauvoista ensin että aika tahmeesti niillä liikuin, kun tuo tasapainokaan ei ole parasta luokkaa ja jokin lihas mahassa alkoi kenkkuilemaan. Siksi hommasin pyörätuolin, menee jeesisti minne tahdon - melkein [:-)]

Mahaan pistettiin piikkejä sairaalassa juuri tuon pelätyn veritulpan takia. Kotiin niitä ei annettu mukaan kuten isälleni annettiin lonkkaleikkauksen jälkeen. Yritän jalan jumppaamisella pitää verenkierrosta huolen, onneksi ovat olleet kuumaveriset jalat mulla [:-)]
Toivotan kuitenkin että sellaista ei pohkeeseen muodostuisi. Olisihan sitä apteekista mahdollisuus saada verta ohentavaa käsikauppalääkettä mutta paree kysyä ensin uskaltaako, ettei tee tyhmyyksiä [:-I] Onneksi mun kipsiä voi säätää jonkin verran puristuksen mukaan. Janimmareita en siihen pyydä [:-DD]  Siitä tehdään kuivakukkamaljakko [NUT] :-))

Kirjattu

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: Nilkkamurtumani PÄIVÄKIRJA ajalla 23.11-
« Vastaus #65 : 29.11.08 - klo:23:09 »

Kipsiltä on säästytty täälläkin.  Kaikkea sitä on että jotkut vielä alkaa leikkimään ja kipsaamaan raajojaan niinkuin olisi kipeitä.  :-O

Tsemppiä Marle ja pyörätuoli on hyvä apuväline liikkua, pikaista paranemista sun nilkalle.   [:-)] [:-)]
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Nilkkamurtumani PÄIVÄKIRJA ajalla 23.11-
« Vastaus #66 : 29.11.08 - klo:23:33 »


Tässä mun nilkan toista luuta korjataan:
http://www.youtube.com/watch?v=qKeJd0j2J4E&NR=1

Olis näytetty toisenkin korjaus.

Heheh.. kohta joudun kokemaan tämän, kuin olisi oma nilkkani
http://www.youtube.com/watch?v=etwauCsh1vM&feature=related

 [:-)]



Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Nilkkamurtumani PÄIVÄKIRJA ajalla 23.11-
« Vastaus #67 : 29.11.08 - klo:23:49 »

 [:67]

Mut ONNEKS lääkärit nykyään OSAA tehdä tuon!

Marlelle empatiat. [:30]
Kirjattu

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: Nilkkamurtumani PÄIVÄKIRJA ajalla 23.11-
« Vastaus #68 : 29.11.08 - klo:23:55 »

Olipas mielenkiintoiset videot nilkan operaatiosta  [:-)]  ja nyt ymmärrän mitä sun nilkalle Marle on tehty, tsemppiä viimeisen videon operaation sitten kun se tehdään sun nilkalle  [:30]
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Nilkkamurtumani PÄIVÄKIRJA ajalla 23.11-
« Vastaus #69 : 30.11.08 - klo:10:15 »

Aloin enemmän kiinnostua ´Ihmeellisestä ihmisestä´:
http://www.visiblebody.com/Tour_Demos

Ladatkaahan demo niin pääsee näkemään 3D-esitystä päästä [:-)]

Kirjattu

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 822
  • ***Keiju***
Vs: Nilkkamurtumani PÄIVÄKIRJA ajalla 23.11-
« Vastaus #70 : 30.11.08 - klo:12:21 »

Kiitti Marle nilkan operaatio videoista!   (tuo viimeinen on vielä katsomatta)

Eipä ole Marlella helppoa ollut ja paranemis tsemppiä vielä toivon sinulle! [:30]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Nilkkamurtumani PÄIVÄKIRJA ajalla 23.11-
« Vastaus #71 : 30.11.08 - klo:13:23 »

Onhan tuo 3/2D esitys tosi siisti versio, ja leikkauskin kesti minimaalisen ajan [:-)] Ois vaan näytetty kuinka molemmat luut murtui [8-)]
Yrittäkää jaksaa tätä mun jalkajauhamista [;-)]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 018
Vs: Nilkkamurtumani PÄIVÄKIRJA ajalla 23.11-
« Vastaus #72 : 30.11.08 - klo:13:36 »

Jaksetaan-jaksetaan  [:-)]. Mielenkiinnolla minä ainakin luen. Mistä sitä tietää, koska on itse samassa tilanteessa. Elämä on täynnä yllätyksiä. Sekä iloisia, että vähemmän iloisia. Kerro vaan, kyllä me luetaan  [:-)]
Kirjattu

Evis

  • Vieras
Vs: Nilkkamurtumani PÄIVÄKIRJA ajalla 23.11-
« Vastaus #73 : 30.11.08 - klo:14:01 »

Sattuukohan tuo hakasten poisto, näyttää aikas hurjalle  [:-I] [:-I]
Onks sulla Marle leikattu se nilkka molemmin puolin, vaan vain toiselta puolelta??
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Nilkkamurtumani PÄIVÄKIRJA ajalla 23.11-
« Vastaus #74 : 30.11.08 - klo:14:09 »

Sattuukohan tuo hakasten poisto, näyttää aikas hurjalle  [:-I] [:-I]
Onks sulla Marle leikattu se nilkka molemmin puolin, vaan vain toiselta puolelta??

Molemmilta puolilla kuten videossa [:-(]
Sanovat että hakasten otto ei satu  [:-)]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.121 sekunnissa. 19 kyselyä tietokannasta.