Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Nilkkamurtumani PÄIVÄKIRJA ajalla 23.11-  (Luettu 6265 kertaa)

Veke 12v.

• Vieras
Vs: Nilkkamurtumani PÄIVÄKIRJA ajalla 23.11-
« Vastaus #75 : 30.11.08 - klo:14:24 »

Joo joo Marle, niihänne sanoo, ettei hakasten otto satu, mut entäs kun toi vetoketjun malli on keskellä mahaa. Mulla on jo nytten kaameita puistatuksia, ku vähä mietinki ens tiistaita. Viikolla, ku kävin sitä vähä näytillä, nin likka lähtiessän toivotteli tervetullekks tiistaina, hän kuulemma terottaa vehkeet valmiiks siihin mennessä!  Auts auts!   :-O
Kirjattu

Töyhtis

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Hämeen hidas
« Vastaus #76 : 30.11.08 - klo:14:33 »

Kaikki mahdolliset halit ja tsempit Marlelle   [:30]  [:-)]

Hyvä, että sulla on ystäviä, jotka auttavat arjen askareissa.

Itsellä vain nivelsidekokemusta ja avokipsiä pitelin jonkin aikaa...aika avuttomaksi sitä silti itsensä tunsi.

Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #77 : 30.11.08 - klo:14:34 »

Veke, Marle,  ei satu hakasten poisto kuten tavallisten tikkien. Nimimerkillä "kokemusta on" .
Ja oli ketju ihan niin alhaalta kun voi ja ihan palleaan saakka.
Pelkäsin niin maan perusteellisesti kun niittien poistoon menin. Ja pelko oli ihan turha  [:-)]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #78 : 30.11.08 - klo:15:14 »

Samaa mieltä Murun kanssa, ei satu hakasten poisto.
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #79 : 30.11.08 - klo:15:15 »

Joo joo Marle, niihänne sanoo, ettei hakasten otto satu, mut entäs kun toi vetoketjun malli on keskellä mahaa. Mulla on jo nytten kaameita puistatuksia, ku vähä mietinki ens tiistaita. Viikolla, ku kävin sitä vähä näytillä, nin likka lähtiessän toivotteli tervetullekks tiistaina, hän kuulemma terottaa vehkeet valmiiks siihin mennessä!  Auts auts!   :-O

Terottakoon vain, kyllä me isot ihmiset se kestetään [:-P] Kestetään kuin miehet  [:-DD] (pyörtyen) [;-)]

Veke, Marle,  ei satu hakasten poisto kuten tavallisten tikkien. Nimimerkillä "kokemusta on" .
Ja oli ketju ihan niin alhaalta kun voi ja ihan palleaan saakka.
Pelkäsin niin maan perusteellisesti kun niittien poistoon menin. Ja pelko oli ihan turha  [:-)]

Uskotaan nyt mitä  -muru- sanoo [:-)] Multa on 5 v sitten otettu "muutama" ommel, ei hakanen,  pois ja ei sekään tuntunut miltään vaikka pelkäsin etukäteen aika lailla ja.  Hakaset ovat vaan niin ruman näköiset [:-I]

Kirjattu

Lisa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Jippijei
« Vastaus #80 : 30.11.08 - klo:15:48 »

Toipumista Marlelle! [:-)] Eiks oo kiva kun kivan pitunen sairasloma? Kyllä se nilikka siitä tokeentuu, eikä taatusti koske ns. hakasten poisto! Ainakaan niin paljon kun koiven telominen!
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #81 : 30.11.08 - klo:16:00 »

Toipumista Marlelle! [:-)] Eiks oo kiva kun kivan pitunen sairasloma? Kyllä se nilikka siitä tokeentuu, eikä taatusti koske ns. hakasten poisto! Ainakaan niin paljon kun koiven telominen!

Onneksi on rapakeli ulkona eikä sinne tee edes mieli. Onneksi ei ole kesä ja jalka haudu kipsin sisällä, onneksi saa sairastaa, onneksi ollaan Suomessa  [:-)]  Jossakin maassa jossa ei ole terveydenhuoltoa, ainakaan kunnollista, tilanne olisi paljon pahempi [:-(] Mutta mä vähän pelkään että nilkka ei toivu tuossa 8 viikossa työkuntoon [:-I] Uskon että sairis varmana jatkuu, eihän nilkka heti totu kävelemiseen.
Mutta, luin äsken yhden viestin jossa jonkun nilkan luut eivät luutuneet ollenkaan vaan jalka piti amputoida [:67] [:64] Kaikkea sitä saakin verkossa lukea [:-I]
Kirjattu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #82 : 30.11.08 - klo:16:12 »

Älä hyvä Marle lue niitä kauhujuttuja, kaikenlaista löytyy, huhhuh !  :-O
Mä olen aina pelännyt kaikenmoisia leikkauksia - ei ole ollut kuin sektio - koska isälläni oli vaikeuksia toipua sappileikkauksesta. Mutta eihän kaikki saman perheenkään ihmiset reagoi samalla tavalla.
Kirjattu

Evis

• Vieras
« Vastaus #83 : 01.12.08 - klo:07:29 »

Mutta mä vähän pelkään että nilkka ei toivu tuossa 8 viikossa työkuntoon [:-I] Uskon että sairis varmana jatkuu, eihän nilkka heti totu kävelemiseen.

Kyllä se sun nilkka siitä toipuu. Kovaa jumppaa ja treeniä siihen tarvitaan, mutta hyvä siitä vielä tulee!  [:-)] [:-)]

Mutta, luin äsken yhden viestin jossa jonkun nilkan luut eivät luutuneet ollenkaan vaan jalka piti amputoida [:67] [:64] Kaikkea sitä saakin verkossa lukea [:-I]
[NO] So,so, älä lue niitä kaikkia kauhujuttuja ja ainakaan niitä ei kannata uskoa  :-O
Kirjattu

Marfa

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #84 : 01.12.08 - klo:09:24 »

Tsemppiä Marle [:30]

Vasen koipeni oli kipsissä 3 v. sitten just tähän aikaan. Se oli pohjeluun murtuma. Kinttu parantui pikkuhiljaa ihan normaaliksi.

Niin että uskoa sullekin Marle, kyllä se siitä päivä kerrallaan menee parempaan suuntaan [:-)]

Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #85 : 01.12.08 - klo:10:38 »

Tsemppiä Marle [:30]

Vasen koipeni oli kipsissä 3 v. sitten just tähän aikaan. Se oli pohjeluun murtuma. Kinttu parantui pikkuhiljaa ihan normaaliksi.

Niin että uskoa sullekin Marle, kyllä se siitä päivä kerrallaan menee parempaan suuntaan [:-)]

Kiitos tsempeistä [:-)]  Aamut ja illat ovat ilkeimpiä: turvottaa ja hakaset tuntuvat jättiläis sellaisilta. Helpottaa hissunkissun kun koipea heiluttelee ja varpaita kipristelee. Mä en tiedä kuinka tärkeätä olisi suihkutella haavaa. Mulle vaan sanottiin että kipsi pois ennen suihkua ettei sula suihkuun. Käsitin että ei se ihan tarpeellista ole, onhan ihmisten jalkoja umpikipseissäkin. Suihkuun vaan pitäisi mennä mutta pelottaa tuo kipsin pois otto/takaisin laitto ja lähteekö sidetaitokset pois ilman että pitää repiä haavasta irti. Toissa lauantaina ne irtosi sairaalassa ilma ongelmia, oli vaan turvallinen ympäristökin. No, täytynee pyytää turva kotiin jos ongelmia ilmenisi [:-I] 2 vkoa ja tikit pois.

Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #86 : 01.12.08 - klo:13:03 »

.  .  .  .  . Mä en tiedä kuinka tärkeätä olisi suihkutella haavaa. Mulle vaan sanottiin että kipsi pois ennen suihkua ettei sula suihkuun. Käsitin että ei se ihan tarpeellista ole, onhan ihmisten jalkoja umpikipseissäkin. Suihkuun vaan pitäisi mennä mutta pelottaa tuo kipsin pois otto/takaisin laitto ja lähteekö sidetaitokset pois ilman että pitää repiä haavasta irti. Toissa lauantaina ne irtosi sairaalassa ilma ongelmia, oli vaan turvallinen ympäristökin. No, täytynee pyytää turva kotiin jos ongelmia ilmenisi [:-I] 2 vkoa ja tikit pois.

Kai sen olisi aika tärkeää. Haava kuulemma paranee nopeammin. Itse vähän laistin ja tuli isohko rupi. Mutta sekin on varmaan yksilöllistä.
Apteekista kannattaa ostaa niitä erikoistaitoksia jotka eivät tartu haavaan. Ovat aika kalliita, mutta itse  tykästyin niihin kun eivät tosiaan tarttuneet kiinni. Oliko ne jotain silikonijuttuja tms. Varmaan apteekissa tietävät kun kysyy ja kertoo mihin tarkoitukseen tulevat.
  Kyllä sinä Marle tuosta selviät ihan ok  [:-)] . Kohta kaikki on muistoa vain   [:5].

Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #87 : 01.12.08 - klo:13:50 »

.  .  .  .  . Mä en tiedä kuinka tärkeätä olisi suihkutella haavaa. Mulle vaan sanottiin että kipsi pois ennen suihkua ettei sula suihkuun. Käsitin että ei se ihan tarpeellista ole, onhan ihmisten jalkoja umpikipseissäkin. Suihkuun vaan pitäisi mennä mutta pelottaa tuo kipsin pois otto/takaisin laitto ja lähteekö sidetaitokset pois ilman että pitää repiä haavasta irti. Toissa lauantaina ne irtosi sairaalassa ilma ongelmia, oli vaan turvallinen ympäristökin. No, täytynee pyytää turva kotiin jos ongelmia ilmenisi [:-I] 2 vkoa ja tikit pois.

Kai sen olisi aika tärkeää. Haava kuulemma paranee nopeammin. Itse vähän laistin ja tuli isohko rupi. Mutta sekin on varmaan yksilöllistä.
Apteekista kannattaa ostaa niitä erikoistaitoksia jotka eivät tartu haavaan. Ovat aika kalliita, mutta itse  tykästyin niihin kun eivät tosiaan tarttuneet kiinni. Oliko ne jotain silikonijuttuja tms. Varmaan apteekissa tietävät kun kysyy ja kertoo mihin tarkoitukseen tulevat.
  Kyllä sinä Marle tuosta selviät ihan ok  [:-)] . Kohta kaikki on muistoa vain   [:5].

No niin, suihkussa sitten käytiin ja kauhistuin kun otin kipsin pois: haavatyynyissä kamaa, oli tullut "sukkaankin"  :-O Tyynyt näyttivät aivan kalan nahoilta. Soitin Töölöön ja sanoivat että suihkuta illoin ja aamuin mutta varsinkin illoin ja seuraa erittääkö haavat jotakin. Kuumettahan mulla ei ole.
Oliko -muru- Optosite haavatyynyjen nimi, sellaisia sain sairaalasta muutaman mukaan, tuntuivat oikein päteviltä ja näppäriltä ja eivät olleet tarttuneet haavoihin kiinnin. Maksakoon mitä maksaa, hyvistä kannattaa maksaa jos on vaan varaa.  Oikeastaan ainoa huoli on nuo komplikaatiot, tähän kipsielämään kyllä uskon tottuvani [:-)] tai sitten en  [:-I] Jolloinkin on parempia hetkiä ja sitten taas niitä huonoja.
Niin, nopasti loppujen lopuksi viikot juoksee kun niita taaksepäin katselee, ja pian kirmailen metsässä, mailla mannuilla kamerani kanssa [:-)] Hope so.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #88 : 01.12.08 - klo:14:01 »

Voimia ja tsemppiä Marle! [:-)] [:1]
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #89 : 01.12.08 - klo:14:14 »

Voi kun en enää muista tuon taitoksen nimeä  [:17]. Jotenkin "muovisilta" tuntuivat. Mutta jos kerran nuo toimivat, hanki vaan niitä.
Varsinkin jos haava vielä vuotaa.
Sitä pitääkin seurata ettei tulehdus pääse yllättämään. Heti jos tulee kovin punaiseksi ja kovaksi se ympäristö, kannattaa soittaa lääkärille tai vastaavalle hoitajalle.
Toivon että paraneminen edistyy ilman takaiskuja.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.222 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.