. . . . . Mä en tiedä kuinka tärkeätä olisi suihkutella haavaa. Mulle vaan sanottiin että kipsi pois ennen suihkua ettei sula suihkuun. Käsitin että ei se ihan tarpeellista ole, onhan ihmisten jalkoja umpikipseissäkin. Suihkuun vaan pitäisi mennä mutta pelottaa tuo kipsin pois otto/takaisin laitto ja lähteekö sidetaitokset pois ilman että pitää repiä haavasta irti. Toissa lauantaina ne irtosi sairaalassa ilma ongelmia, oli vaan turvallinen ympäristökin. No, täytynee pyytää turva kotiin jos ongelmia ilmenisi 2 vkoa ja tikit pois.
Kai sen olisi aika tärkeää. Haava kuulemma paranee nopeammin. Itse vähän laistin ja tuli isohko rupi. Mutta sekin on varmaan yksilöllistä.
Apteekista kannattaa ostaa niitä erikoistaitoksia jotka eivät tartu haavaan. Ovat aika kalliita, mutta itse tykästyin niihin kun eivät tosiaan tarttuneet kiinni. Oliko ne jotain silikonijuttuja tms. Varmaan apteekissa tietävät kun kysyy ja kertoo mihin tarkoitukseen tulevat.
Kyllä sinä Marle tuosta selviät ihan ok . Kohta kaikki on muistoa vain .
No niin, suihkussa sitten käytiin ja kauhistuin kun otin kipsin pois: haavatyynyissä kamaa, oli tullut "sukkaankin"
Tyynyt näyttivät aivan kalan nahoilta. Soitin Töölöön ja sanoivat että suihkuta illoin ja aamuin mutta varsinkin illoin ja seuraa erittääkö haavat jotakin. Kuumettahan mulla ei ole.
Oliko -muru-
Optosite haavatyynyjen nimi, sellaisia sain sairaalasta muutaman mukaan, tuntuivat oikein päteviltä ja näppäriltä ja eivät olleet tarttuneet haavoihin kiinnin. Maksakoon mitä maksaa, hyvistä kannattaa maksaa jos on vaan varaa. Oikeastaan ainoa huoli on nuo komplikaatiot, tähän kipsielämään kyllä uskon tottuvani
tai sitten en
Jolloinkin on parempia hetkiä ja sitten taas niitä huonoja.
Niin, nopasti loppujen lopuksi viikot juoksee kun niita taaksepäin katselee, ja pian kirmailen metsässä, mailla mannuilla kamerani kanssa
Hope so.