Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Nilkkamurtumani PÄIVÄKIRJA ajalla 23.11-  (Luettu 6327 kertaa)

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Nilkkamurtumani PÄIVÄKIRJA ajalla 23.11-
« Vastaus #240 : 19.12.08 - klo:22:33 »

OHO!!!  Joo, olen ottanut nyt melkein koko ajan Calcichewta tjs.. alussa 2 per pv j nyt on mennyt 3 päivässä. Olitko töissä vai vapaarouva? Kun olen työelämässä niin kiinnostaa miten siinä selviin. Jouduitko pitämään kipsiä koko 3 kk??? Pystyitkö kävelemään "normaalisti" kipsin kanssa 6 vkon jälkeen vai lenkuitko sauvojen avulla??

Uh, utelias kun olen [:-)] 

ps. Kiitos -muru- kun jaat kokemuksiasi! [:44]
« Viimeksi muokattu: 19.12.08 - klo:22:49 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #241 : 19.12.08 - klo:22:52 »

OHO!!!  Joo, olen ottanut nyt melkein koko ajan Calcichewta tjs.. alussa 2 per pv j nyt on mennyt 3 päivässä. Olitko töissä vai vapaarouva? Kun olen työelämässä niin kiinnostaa miten siinä selviin. Jouduitko pitämään kipsiä koko 3 kk??? Pystyitkö kävelemään "normaalisti" kipsin kanssa 6 vkon jälkeen vai lenkuitko sauvojen avulla??

Uh, utelias kun olen [:-)]

Kotonahan minä. Ja keppien kanssa sähläsin peräti neljä ja puoli kuukautta. Tosin tuo yks kuukausi tuli palkaksi kun könysin ja satutin sen uudelleen. Liukastuin lumen alla olleeseen peilijäähän  [:-(]
 Ei kipsi ollut niin kauaa. Se poistettiin aiemmin. Nyt en varmalla muista milloin.
Eli "sauvakävelyä" harrastin aika kauan.
Mutta minun tapaukseni oli kuulemma harvinainen. Ei sinun kannata huolestua. En usko että sinun läheskään noin kauaa pitää konkkailla. Ja sitten olet minua nuorempikin. Tytönhupakko  [:-DD] . Ja tyttöset paranee nopeammin.
Eli kaikki menee varmasti ihan hienosti. Siinä konkkausvaiheessa vaan tuntuu niin tympeältä. Aurinko oottaa nurkan takana  [:45]   
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #242 : 19.12.08 - klo:22:54 »

Tämä tytön hupakko on jo yli 50 ja risat  siis vuosia päälle [NUT]
Etkö saanut varata jalalla tuona 4 kk aikana ollenkaan täydellä painolla?

ps. sigat rähisee!
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #243 : 19.12.08 - klo:23:03 »

Kyllä vuoden alusta jo keppien avulla yritin ja hieman jo ilmankin. Ja sitten se liukastuminen teki takapakkia. Vaikka röntgenissä ei uutta murtumaa havaittukaan.
Mutta jalka oli niin kipeä ettei voinut astahdella.

Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #244 : 19.12.08 - klo:23:05 »

Multa ortopedi kysyi että tupakoinko (oon jo tainnu kertoakin). Ajattelin heti että ois pitänyt alkaa jo luutua 3 vkon kuluttua ja siksi säikähdin. Tupakoinnin kun olen lopettanut kohta 21 v sitten.

Se kaatumisesi kaiketi tärräytti pehmytkudoksiakin, eihän nekään niin nopeasti parane.
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #245 : 19.12.08 - klo:23:08 »

Kaipa siksi kysyi kun se tupakointi saattaa hidastaa luutumista.
Minulle sanottiin että luutuminen nopeutuu heti kun alkaa hiukankin
ns. rasittamaan sitä jalkaa. Eli pienikin "varaus" jalalle pitäisi siihen vaikuttaa.

Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #246 : 19.12.08 - klo:23:09 »

Multa ortopedi kysyi että tupakoinko (oon jo tainnu kertoakin). Ajattelin heti että ois pitänyt alkaa jo luutua 3 vkon kuluttua ja siksi säikähdin. Tupakoinnin kun olen lopettanut kohta 21 v sitten.

Se kaatumisesi kaiketi tärräytti pehmytkudoksiakin, eihän nekään niin nopeasti parane.

Juuri tuosta se kipu ilmeisesti johtui. Kävelyinnostus vaan siitä sitten hieman hiipui.
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #247 : 19.12.08 - klo:23:12 »

No sitä mä olen tehnyt sauvojen kanssa ja sohvanreunlta käsin trampannut marssia ja heilutettut ilmassa, rypistellyt varpaita, kipristellyt niitä ja seisonut ihan kevyesti wc:ssä nojaten lavuaariin jne.. tänään sitten hiukkasen nilkassa tuntui pistoksia ja peljästyin että olen rasittanut liikaa. Nyt sitten lepuuttanut sohvalla. Huomenna kokeillaan jutut uudelleen.
Kirjattu

Evis

• Vieras
« Vastaus #248 : 19.12.08 - klo:23:23 »

Ihan tutulle kuulostaa Marlen jalan kivut. Niitä vihlaisuja ja kipeytymisiä tulee jatkossakin vielä pitkään ja eivät ole vaarallisia, jos ei ole varannut liian paljon painoa jalalle.
Hyvälle kuulostaa tuo sinun toipuminen tsemppiä edellenkin [:5] [:30]
Alakulokin varmaan helpottaa, kun pääset paremmin liikkumaan, kun voi jo vähän varata jalalle. Ainakin toivotaan niin  [:-)]
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #249 : 19.12.08 - klo:23:32 »

Toivomma niin [:-)]  Otan edelleenkin kokemuksia vastaan ja varmasti tulen kirjoittelemaan aina kun asiaa nilkan tiimoilta tulee: peljästymisiä, kauhistumisia  [:4]
Iloisetkin uutiset kerron riemurinnoin kun niitä alkaa tulemaan [:3]

Kiitos kommentoinneistanne [:-)]
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #250 : 19.12.08 - klo:23:35 »

Paranemista "puujalalle"  [:-DD]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #251 : 20.12.08 - klo:10:37 »

No kyllä se vielä on luuta ja läskiä, voi tosin muuttua luuksi ja nahaksi ja jos oikein huonosti kävisi parantuminen (jokin kamala tulehdus tms,) tulisi amputaatio ja proteesi, tosin ei nekään enää ole puuta [8-)]
Kirjattu

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #252 : 20.12.08 - klo:11:09 »

Kyllä siitä vielä oikea jalka tulee, vai oliko se nyt kuitenkin vasen.  [:-)]
Kalkki-D tablettejakin olisi varmaan hyvä myös napsia, ja monipuolista ruokaa.
Luuhan ei kipua tunne, jos kipua tuntuu, niin kipu tuntuu pehmytkudoksessa, eiks vaa.
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #253 : 20.12.08 - klo:18:19 »

Kyllä siitä vielä oikea jalka tulee, vai oliko se nyt kuitenkin vasen.  [:-)]
Kalkki-D tablettejakin olisi varmaan hyvä myös napsia, ja monipuolista ruokaa.
Luuhan ei kipua tunne, jos kipua tuntuu, niin kipu tuntuu pehmytkudoksessa, eiks vaa.

Emmää vaan tiiä [:-I] Mutta olen miettinyt samaa ja ajatellut sen näin: Hammasluu ei poraamisesta tiedä eli ei satu ellei hermo tule vastaan. Luulisi että luusto on samaa kamaa kuin hampaatkin  [:-)] Onnekis täällä noi nivelsiteet alkaa tervehtymään ja muutkin pehmytkudokset.  Kalkki-D on käytössä, 3 /pv [:-)] Ihan oikea vasen jalka se :-))
« Viimeksi muokattu: 20.12.08 - klo:18:22 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

Vilukko

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #254 : 20.12.08 - klo:19:56 »

Voi teijjän kanssa  :-)) , on se hyvä että huumori säilyy, vaikka hirtehinenkin (puujalka)  :-)) "Ihan oikea vasen jalka se  :-))"
Marle, tuo sinun avatar saa minut aina hyvälle tuulelle, osoittaahan sekin tuota hienoa huumorintajua ja positiivista asennetta, kaikesta huolimatta..
Paranemista!  [:45]  [:45]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.341 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.