Kaatumisen tai liukastumisen torjuntaan olen ostanut tälläisiä kapineita, mutta en ole mieleistäni ja hyvää mallia vielä löytänyt.

-eka malli, lonksui kengän kantapäästä alkaen ja alkoi rullata, huonointa että tarranauhakiinnitys nilkan ympäri kiristyi
-toinen malli, kävellessä rullasi pois paikaltaan kävely muutenkin epämukavaa, piikit kohotti varvasosaa liiaksi
-kolmas malli, kierii, ei pysy paikallaan kengän pohjassa, tarrakiinnitys heikko
-neljäs malli, helppo laittaa ja irroittaa, pysyi paikallaan
-viides malli on tehty jäällä liikkujille en ole sitä kokeillut
-kävelysauvoja olen kokeillut liukkailla ja lumikeleillä, voi estää liukastumisen, mutta niillä kaatuessa voi satuttaa itsensä enemmän, kuin niitä ilman
Kaikissa suojissa, yhtä mallia lukuunottamatta on se vika että kävellessä ne kohottavat jalan varvasosaa, jolloin kantapää tuntuu olevan liian matalalla. Aiheuttaa ainakin mulle polven etuosaan kipuilua, sekä nilkan rasittumista. Kenkä tuntuu painavalta ja siten kävellessä epämukavalta. Jäisellä kelillä suojat ei toimi hyvin, lumikelillä paremmin. Kovalla alustalla ja esim.sisällä kenkään laittaessa ovat jalalle ikävän tuntuiset.