Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 29.11.2008.Lauantai  (Luettu 1198 kertaa)

inke

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjanmaa
Vs: 29.11.2008.Lauantai
« Vastaus #30 : 29.11.08 - klo:11:15 »

Tervehdys.   [:-)]
Harmaata on ja plussalla 0,8. Paikoitellen liukasta,mutta lunta on vielä pihalla paljon.
Uunissa tulet ja ihan pientä muuta askaretta.
Oli huono yö eilisen "uurastuksen" jälkeen. 
Mahtavia hymyjä.   :-))
Lupsakkaa lauantaita.   [:-)]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #31 : 29.11.08 - klo:11:22 »

Siivoilemaan pitäisi alkaa. Joko te laitatte tänään tai huomenna jouluverhot ikkunaan ja kyntteliköt?

Nää verhot saa kelvata vissiin... [:-I] :-)) Sähkökynttelikkö on ollut ikkunalla n. viikon verran. Joulutuikut oon myös ripustellut puihin ja pensaaseen jo muutama päivä sitten. Tykkään niistä niin. [:-)]
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #32 : 29.11.08 - klo:11:46 »

Melkein viikko aikaa, mutta aina välillä ihmetyttää tai huomaa kun joku on poissa eikä löydä mitään selitystä.
Ehkä lomalla joulukiireitä matkalla

Samalla lailla tulee aina välillä pönttöläisiä mieleen, jos joku/jotkut ovat vain olleet pitkään kirjoittamatta, että missähän lienee. [:-I]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #33 : 29.11.08 - klo:11:53 »

Meillä laitaan joulukoristeet oikeastaan vasta aaton edellä. Mutta kynttilöitä kyllä jonkin kerran tulee jo polteltua. [:-)]

Jarmolla oli kolme oravaa yhtä aikaa syömässä, niin pitihän itsekin vilkaista, että montakohan on nyt.
Niitä oli neljä, mutta yksi lähti heti ajamaan yhtä pois ja nyt taitaa olla kolme sitten.
Kaikkiaanhan olen kerralla nähnyt ne 6 oravaa, mutta nytten taitavat käydä hieman eri aikoina syömässä. Juuri nuo kolme-neljä olen kerralla siinä nähnyt.

Oravat käyvät yleensä aamusta iltapäivään ja sitten on linnut enimmillään ruokailemassa, kun myös viherpeippoja tulee iso parvi. Tankkaavat ennen pimeää. :)

Ps. Askareita joitain jo suoritettu ja katsotaan mitä vielä. :)
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Evis

• Vieras
« Vastaus #34 : 29.11.08 - klo:12:21 »

Keskipäivää!
Tihkusadetta ja + 4 lämmintä.

Joko te laitatte tänään tai huomenna jouluverhot ikkunaan ja kyntteliköt?
Kohta pitäisi alkaa kaivelemaan kynttelikköjä ikkunoille. Montakohan lamppua taas palanut kesän aikana, kummasti ne vaan ilman polttamista pimenee  [:-I] [:-I] [:-)] Jouluverhoja ei ripustella, kun ei sellaisia ole tullut hankittua  [:-I] [:-I]

Kirjattu

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
« Vastaus #35 : 29.11.08 - klo:13:31 »

Harmaa, niinniin harmaa on keli. Ja nyt mä tunnustan, oon ihan laiska  [:-DD] . En oo vielä saanu vaatteita päälle, vaan on keikkunu koko päivän aamutakissa, eikä enää kannata pukeakaan, eihän?  [:-DD] .
Tänään ovat tulleet närhet ruokinnalle, niitton parhaimmillaan ollut 6 kpl kerrallaan.
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #36 : 29.11.08 - klo:13:35 »

Harmaa, niinniin harmaa on keli. Ja nyt mä tunnustan, oon ihan laiska  [:-DD] . En oo vielä saanu vaatteita päälle, vaan on keikkunu koko päivän aamutakissa, eikä enää kannata pukeakaan, eihän?  [:-DD] .

Kohtahan sen aamutakin voi vaihtaa saunatakkiin!  :-))

Täälläkin on harmaata. Kurjaa, kun tarvii sisällä valot keskellä päivää!
Kohta tekemään ruokaa. Syömisen jälkeen voikin laittaa saunan päälle ja vetäytyä alakertaan!  :-))

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #37 : 29.11.08 - klo:13:41 »

Kaija  [:-DD] tää on itseasiassa yhdistetty aamu/saunatakki  [:-DD]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #38 : 29.11.08 - klo:13:42 »

Kaija  [:-DD] tää on itseasiassa yhdistetty aamu/saunatakki  [:-DD]

Eli todella käytännöllinen vaate!  [:-)] Käy aamusta iltaan!
Vaihda kuitenkin jotain muuta päälle ennen Tallinnaan lähtöä. Kun meitä suomalaisia moititaan sielläkin huonosta pukeutumisesta.
(Mitä vikaa on tuulipuvussa?)

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #39 : 29.11.08 - klo:13:43 »

[:-DD] juuh, huomenna pukeudun  [:-DD] vaan en taida tuulipukuun  [:-DD] pukeutua. Jos ihan farkkua päälle laittaisi ja jonkunmoista paitaakin  [:-DD]
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #40 : 29.11.08 - klo:13:53 »

Tänään ovat tulleet närhet ruokinnalle, niitton parhaimmillaan ollut 6 kpl kerrallaan.
[:-DDD] 
Samma häär!!  [:17] :-)) Itseasiassa kerran meinasin sinulta Kati kysyä, et miten vinksahtanut sitä on, kun haluaa olla tällei yöasussa mahdollisimman pitkälle päivää?  Jo helepotti, kun JOKU toinenkin naatiskelee samanlaisessa asussa. :-))
No vitsi!  Yssikseen kun on ja huushollaa, niin miksei tällei vois oleskella? [:-I]  Johan iho kuivuu ja vaatteet kuluu moisesta vaatteiden venklaamisesta. [:-DD]

Paistilihat (jotka mulle on karjalanpaistilihoja) heitin uuniin ja nyt heitän petivaatteet partsille jne. 
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #41 : 29.11.08 - klo:14:05 »

Kyllä me ihmiset ollaan sitten erilaisia. Tiijätteks, minä en käytä aamutakkia koskaan  :-O  :-)),vaan heti, kun nousen aamulla sängystä, puen päälleni, ihan siltä istumalta. Näin erikoinen mie oon. TOTT  :-))
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #42 : 29.11.08 - klo:14:09 »

Aamu- eli kylpytakin huono puoli on se, että kintut jäätyy, kun menee pihalle kahville ja tupakalle. Mutta aika usein se tulee napattua päälle, jos ei ole kiire lähteä töihin!

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #43 : 29.11.08 - klo:14:12 »

Onneksi on keksitty kauniita oloasuja/mekkopaitoja, joilla voi liihotella, vaikka tulis vieraita.
Mesiksellähän on oikein kunnon tavat. [:-)]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #44 : 29.11.08 - klo:14:16 »

Se on varmaan jäänyt perintönä siitä, kun meillä oli silloin, kun muutin tänne, keittiössä aina hirmu kylmä aamuisin, kun ei ollut sähköpatteria.  :-)) Oli pakko pukeutua lämpimästi, ja se tapa sitten jäi.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.104 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.