Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Jouluvalmisteluja  (Luettu 3465 kertaa)

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Jouluvalmisteluja
« Vastaus #15 : 29.11.08 - klo:14:28 »

Ei vielä, ei vielä  :-))
Joulukortteja pitää alkaa kohtapuoliin vääntämään, mutta muut jouluvalmistelut siivousta lukuunottamatta aatonaattona. Siivous jouluviikolla ja ruuat kanssa  :-))
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #16 : 29.11.08 - klo:14:32 »

Meillä on valmistelut siinä vaiheessa, että ollaan puhuttu kinkun koosta. 12-kiloinen varmaan  [:-P]
Aattona ollaan kutsuttu Pasin vanhemmat ja Pasin sisko ja veli perheineen ja tietysti Taina  :-))
Tosin nyt kävi ilmi, että joillekin sopisi paremmin joulupäivä. Eli aika hajallaan on vielä meidän suunnittelutkin. Valmisteluista puhumattakaan.  :-O

Sähkökynttelikön nostin pari viikkoa sitten esille. Ensi viikolla käyn "Tainan" nallepuodissa katsomassa tonttuja.
En mä joulun muutaman päivän takia viitsi kovin paljoa koristella. Joulukukkia ja kynttilöitä tietty  :-))

Muistakaa silloin tällöin muistuttaa mua lähestyvästä joulusta! Meinaa aina jäädä postitse lähetettävä kummitytön lahja viime tippaan!  [:17]

Henri

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pirkanmaa
« Vastaus #17 : 29.11.08 - klo:16:43 »

Täällä on kinkku jo tilattu, 10-kiloinen. Äiti on tehnyt porkkanalaatikoita pakastimeen valmiiksi ja vaari hankkii meille joulukuusen. Kyntteliköt on jo ikkunoilla. Ja jouluverhot ikkunoissa. [:-)] [:-)]
« Viimeksi muokattu: 29.11.08 - klo:19:09 kirjoittanut Henri »
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #18 : 29.11.08 - klo:17:06 »

MITÄ voi antaa 16-vuotiaalle kummitytölle joululahjaksi??? :-O [:-I]

Kortteja en oo lähetellyt muutamaan vuoteen... taitaa jäädä nytkin...  [:-I]
Kirjattu

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula
« Vastaus #19 : 29.11.08 - klo:17:19 »

Kaikkeen teineihin sopiva vastaus on lahjakortti, muuten menee aina pieleen!  Jos on kiinnostunut musiikista niin musiikkikauppaan, jos koruista niin korukauppaan, jos et tiedä mistä on kiinnostunut niin kosmetiikkakauppa on varma valinta.

Itse olen monet lahjat hankkinut skeittikaupasta tai peliliikkeistä (kummipoikia varten)
Kirjattu

Töyhtis

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Hämeen hidas
« Vastaus #20 : 29.11.08 - klo:18:07 »

Jouluvalmistelut on vasta puhumisen asteella...siis jonkinlaista suunnittelua.
Emme ole kotona, joten tänne ei tartte paljon laitella.
Joulukortteja en lähettänyt viime vuonna enkä aio lähettää tänä vuonnakaan. En vissiin tänä vuonna leivokaan. Keskitytään ruokien laittoon tyttären luona, jossa vietämme tämänkin joulun.

Kynttilöitä on polteltu jo monta tuikkupussillista ja varmaan aika monta vielä menee. Isäntä on laittanut pihalle kartionmuotoisen pajukehikon päälle kuusen havuja ja siihen valot...hienolta näyttää  [:-)]

Joululahjoja en ole hankkinut vielä yhtään...sovittiin ettei tänä jouluna osteltaisi niitä ollenkaan aikuisille. Ainoastaan lapsille ja niitä meidän suvussa ei ole kuin yksi  [:-)]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #21 : 29.11.08 - klo:18:23 »

Kaikkeen teineihin sopiva vastaus on lahjakortti, muuten menee aina pieleen!  Jos on kiinnostunut musiikista niin musiikkikauppaan, jos koruista niin korukauppaan, jos et tiedä mistä on kiinnostunut niin kosmetiikkakauppa on varma valinta.

Itse olen monet lahjat hankkinut skeittikaupasta tai peliliikkeistä (kummipoikia varten)

Tää lahjakortti pitää laittaa korvan taakse, kiitti Zeener. [:-)]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #22 : 29.11.08 - klo:18:39 »

Minun lahjavalmisteluni alkoivat tänään niin,että olin vanhalla äidilläni paketoimassa lahjoja joita olen hänen kanssaan
käynyt hankkimassa,lapsenlapsilleen ja tietty meille omille "lapsilleenkin".Hänellä on sormen nivelet niin pahasti vääntyneet,
että paketoiminen ei enää luonnistu.No minä sain olla se joulupukin apulainen ja tehdä näitä paketteja aattoa odottelemaan. [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Taina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kerava
« Vastaus #23 : 29.11.08 - klo:18:46 »

Toin tänään nallepuodista tonttukranssin jonka laitoin oveen. Naapurit varmaan pitää ihan
pöhkönä, mutta kun töissä on ollut joulu jo niin pitkään niin tuntuu että voihan sitä jo vähän....
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #24 : 29.11.08 - klo:18:58 »

Meillä ei ole joulusta minkäänlaista huolta! Sitä ei täällä vietetä! Meidän pojat ei syö kinkkua ja ilman hissiä en sitä tänne ylös vuorille rupeaisi raahaamaankaan.
En varmaankaan ole kotona jouluaattona, joten kaikki valmistelut jäävät hyvin pieneen. Jokin kakku tekisi mieleni leipoa - ehkä teenkin niin. Ja ehkä jotain kivaa jälkkäriä - ehkä teen senkin.

Korteista ja lahjoista en ole ottanut huolta moneen vuoteen. Jos jotain kivaa keksin itse tehdä, niin sitä sitten.

Olenkos vallan tylsä jouluihminen? Mutta ehkä ensi vuonna, kun hissikin jo sitten ehkä jouluksi on valmis! [:-DD]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #25 : 03.12.08 - klo:16:32 »

Sähkökynttelikön hain viikonloppuna kellarista ja tuikkukynttilöitä olen poltellut. Pertunmaalla tein pakastimeen valmiiksi porkkana-, ja lanttulaatikkoa, pakastin ne paistamatta ja sitten vasta aattona paistetaan. Myös taatelikakkua leivoin pakastimeen. Repekin on katsonut joulukuusen jo kesällä valmiiksi.
Tykkään jouluvalmisteluista kovastikin! [:-)]

Ai niin, joulutorttuja paistoin eilenkin. On ne vaan hyviä kun on vastapaistettuja.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #26 : 03.12.08 - klo:17:07 »

Sullahan oli tosi kauniisti veranta (?) koristeltu viime joulunakin.  Tykkäsin siitä pylväästä koristelamppuineen. 
Varmasti loihdit kotiinne kauniin joulutunnelman. [:-)] [:-)]
Kirjattu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #27 : 03.12.08 - klo:17:31 »

Eipä oikeestaan vielä mitään ehkä viikonloppuna vois kyntteliköt hakea esille ja laittaa ikkunoille. Ulos pitäisi myös hakea pieni kuusi keittiön ikkunan lähelle ja laittaa siihen jouluvalot, saa siinä sitten tipusetkin hyppelehtiä.  [:-)]
Lähempänä joulua sitten tehdään jotakin jouluherkkuja  [:-P]  Siinähän se joulu tulee ja menee nopsaan niinkuin muutkin päivät.

Töissä on hiukka jo tontututtanut ja tontut seinillä vilistää  [:-)] :-))
Kirjattu

Veke 12v.

• Vieras
« Vastaus #28 : 03.12.08 - klo:18:00 »

Huoh, piräsköhä ruveta alkaa. En o monee monee vuotee laittannu mitää joulusta kotioni,
mut ny alkaa tuntuu vähä höperöltä. Ei o menemist iskän tykö jouluks  [:-(]
Ajat muuttuu ja traditiot. Ennenvanhaa kävin ain jouluna vanhaa isääni kiusaamas ja lopuks
joulua menin lapseni perheen vastuksiks.  [:-I]
Voi olla viisainta, et alan taas pikkuhiljaa totuttelee joulunki viettoo, jos saisin vaik vähä
itteeni rauhotettuu joulunajaks, ni mist sit tietää, vaik iskä äiskän kaa tulis käymääki!  [:-)]
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #29 : 03.12.08 - klo:19:32 »

Tänään ajelin pyörällä pari tuntia kovassa tuulessa ja vesisateessa, erittäin toivotun joululahjan perässä  lyhensin vähän pukin lahjalistaa  [:-)]   Keijukaisen teeastiasto    [:-)]  tuli ehjänä kotiin pyörän tarakalla.

Jouluvaloja ikkunoissa, tänään pimeänä.  Muutama piparitaikina leivottu ja syötykin  [:-P]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Sivu luotiin 0.291 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.