Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 3.12.-08 Keskiviikko  (Luettu 920 kertaa)

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
Vs: 3.12.-08 Keskiviikko
« Vastaus #30 : 03.12.08 - klo:10:51 »

Nytpä pitääki kysyy, löytyykö Tiinan pölypussikaupasta SAVO-liesituulettimen suodattimii.
Mullahan on ny keittiös ihka tuliterä SAVO-tuuletin!   [:-DD]

Tämä SAVO on mulle outo merkki, mutta veikkaanpa että siinä on pestävä rasvasuodatin, koska nykyään uusimmissa laitteissa niin tuppaa olemaan. Ja hiilisuodatin kestää Veke sun ruuanlaittotahdilla vuosikausia, paitti jos tietysti innostut kauheasti kokkailemaan nyt kun on uusi keittiö. :-))
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #31 : 03.12.08 - klo:10:54 »

Nytpä pitääki kysyy, löytyykö Tiinan pölypussikaupasta SAVO-liesituulettimen suodattimii.
Mullahan on ny keittiös ihka tuliterä SAVO-tuuletin!   [:-DD]

Tämä SAVO on mulle outo merkki, mutta veikkaanpa että siinä on pestävä rasvasuodatin, koska nykyään uusimmissa laitteissa niin tuppaa olemaan. Ja hiilisuodatin kestää Veke sun ruuanlaittotahdilla vuosikausia, paitti jos tietysti innostut kauheasti kokkailemaan nyt kun on uusi keittiö. :-))

Kaappikauppa taitaa tehdä jonkinverran kauppaa Savon kanssa. Niillä on "kaikkea kivaa" myynnissä: http://www.savo.fi/index.php?page=0&lang=1&usertype=0

Taina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kerava
« Vastaus #32 : 03.12.08 - klo:10:58 »

Kiitos Tiina!  :-))
Pitää tutustua mun liesituulettimen sisältöön.
Se on kohtalaisen uusi, Ikean mallistoa, veikkaisin että ei ole
montaa vuotta ollut käytössä.
Kirjattu

Veke 12v.

• Vieras
« Vastaus #33 : 03.12.08 - klo:11:01 »

No hitsin vitsi Tiina. Mun liesituulettimessaha on pestävä rasvansuodatin ja sen päällä sitte vielä se vaihdettava aktiivihiilisuodatin. Kyllä jostaki paperista kerkisin huomaa, et sil hiilisuodattimel on joku määrätty käyttötunti-ikä, mut sitä en varmana enää mistää löydä. Kuitekki tuulettimen paketin kyljestä leikkasi nimenomaa, sen tuulettimen nimen, värin, koon, numeron ja myyntikoodin, et tieän Sulta sitte kysellä. Vähä jäi murheeks, et mite hitoilt miä sen käyttötuntimäärän pidän muistissan. Nytte onki tarkotus kehittää siihin etupanelii joku kellokytkin, mikä ain koneen käynnistäes posahtaa päälle ja sammuttaes sitte pysähtyy. Sano ny äkkii mietinkö liian vaikeita?   [:-DD]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #34 : 03.12.08 - klo:11:16 »

No hitsin vitsi Tiina. Mun liesituulettimessaha on pestävä rasvansuodatin ja sen päällä sitte vielä se vaihdettava aktiivihiilisuodatin. Kyllä jostaki paperista kerkisin huomaa, et sil hiilisuodattimel on joku määrätty käyttötunti-ikä, mut sitä en varmana enää mistää löydä. Kuitekki tuulettimen paketin kyljestä leikkasi nimenomaa, sen tuulettimen nimen, värin, koon, numeron ja myyntikoodin, et tieän Sulta sitte kysellä. Vähä jäi murheeks, et mite hitoilt miä sen käyttötuntimäärän pidän muistissan. Nytte onki tarkotus kehittää siihin etupanelii joku kellokytkin, mikä ain koneen käynnistäes posahtaa päälle ja sammuttaes sitte pysähtyy. Sano ny äkkii mietinkö liian vaikeita?   [:-DD]

No joo, ehkä se on aika vaikea pitää hallinnassa noi käyttötunnit. Hirmu vaikeeta antaa mitään yleispätevää sääntöä siihen että kuinka usein aktiivihiilisuodatin tulee vaihtaa. Yleensä sanon asiakkaille että käyttötavoista riippuen suodatin kestää puolesta vuodesta 3 vuoteen. Ensinnäkin se hiilisuodattimen koko vaikuttaa asiaan, koska aktiivihiili sitoo hajut itseensä ja sitä enemmän hajua "mahtuu" mitä enemmän suodattimessa on hiiltä. Lisäksi se vaikuttaa, että kuinka paljon yleensä tekee paistettua ruokaa, kalan ja lihan paistamisesta tulee kuitenkin aikalailla sitä käryä. Ja sitten vielä, jos tupakoi liesituulettimen alla, niin aktiivihiilisuodatin ei kestä kauaakaan kun jo tarvii vaihtaa.
Kirjattu

Veke 12v.

• Vieras
« Vastaus #35 : 03.12.08 - klo:11:20 »

No joo Tiina, palatann asiaan, kun alkaa näyttää tarpeelliselta, jookosta!   [:-DD] [:-DD]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #36 : 03.12.08 - klo:11:26 »

Harmittaa, Lahden torilla on tänään perinteiset kuukausimarkkinat ja tällainen sää, vettä tulee solkenaan. Ja nää on vielä joulukuun markkinat, eli vähän isommat kun yleensä. [:-(]
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #37 : 03.12.08 - klo:11:54 »

Pitkään on parvekkeella kukkineet ja kestivät pakkasetkin.
Ei hääppösiä enää, mutta en raaski vielä poiskaan heittää.

Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #38 : 03.12.08 - klo:12:06 »

Hyvää keskipäivää keskelle viikkoa!

Sää on mitä todennäköisin. [:-I] :-))

Tulikin tuosta liesituulettimen suodatinkeskustelusta mieleeni, että miun pittääki tilata Tiinalta taas pölypusseja. [:-)] Yks enää jäljellä. Prismasta ei löydy sopivaa, tai sit mie en osaa ettiä, ku niitä on siellä niin tuhottomasti erilaisia. Oon hikoillu sen hyllyn edessä jo ihan tarpeeks...

Heräs uteliaisuus, että mitäs sie Tiina kaikkee kivaa siellä myyt, paitsi pölypusseja ja liesituulettimen suodattimia...? Myyksää myös siis pölynimureita ja muita laitteitaki...? Saaks näin utelias olla... [:-I] :-))

Aurinkoa päiväänne! (Ku tuliski...)
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #39 : 03.12.08 - klo:12:38 »

Tulikin tuosta liesituulettimen suodatinkeskustelusta mieleeni, että miun pittääki tilata Tiinalta taas pölypusseja. [:-)] Yks enää jäljellä. Prismasta ei löydy sopivaa, tai sit mie en osaa ettiä, ku niitä on siellä niin tuhottomasti erilaisia. Oon hikoillu sen hyllyn edessä jo ihan tarpeeks...

Heräs uteliaisuus, että mitäs sie Tiina kaikkee kivaa siellä myyt, paitsi pölypusseja ja liesituulettimen suodattimia...? Myyksää myös siis pölynimureita ja muita laitteitaki...? Saaks näin utelias olla... [:-I] :-))

Tästä löytyy mun kaupan kotisivut, aika vaatimattomat ja huomasin just että tarttis vähän päivittää, osa tiedoista on vanhentunutta. [:17]

Mitään laitteita tai kodinkoneita en myy, ainoastaan noita tarvikkeita kuten pölynimurin pusseja, suodattimia, suulakkeita, letkuja ym. Lisäksi valikoimissa on esimerkiksi liesituulettimen suodattimia, partakoneen teräverkkoja, kahvinkeittimen lasikannuja yms. eli tarvikkeita ja varaosia kodinkoneisiin. Silitysraudan johtoja, mankeliliinoja, tiskikoneen roskasihtejä jne.
Aika monen pönttöläisenkin kanssa on kauppoja tullut tehtyä, kun nää mun kaupan monet jutut tuntuu olevan sellaisia että niitä ei aina omasta kaupasta helpolla löydä ja ainakaan pienemmillä paikkakunnilla ei tämän alan erikoisliikkeitä edes ole. Joten jos voin jotakin auttaa niin mielelläni autan.

Tästä tuli nyt ihan mun mainos mutta kun Sus kysy niin tietysti vastasin. [:-DD]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #40 : 03.12.08 - klo:13:33 »

:-O
Jestas, Tiina! Hyvä että laitoit "mainoksen". En oo tajunnut, että tuollaista liikettä voi olla olemassakaan. Mun ois pitäny kääntyy sun puoleen, kun kahvinkeittimen kannu hajosi... no, ostin uuden kahvinkeittimen loppujenlopuksi...

Tiinan liike pitää pitää mielessä! [:-)]
Kirjattu

KLETTERMUS

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #41 : 03.12.08 - klo:13:36 »

Hohhoijaa välillä piipahdan täälläkin.
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #42 : 03.12.08 - klo:13:47 »

Päivää, päivää, sateista päivää.  On niin vietävän pimeetäkin, ettei paljoa tee mieli ulos.
Laitoin äsken jouluvalot partsille.  Ostin pikkaset led-valot.  Ei oikein oo mun mieleen, kun ovat niin kovan kirkkaat.  Voipi olla, et vaihdan noi vanhaan kukkavalaistukseen.  Ans kattoo nyt!
Pirteää mieltä kaikille.  [:-)] [:-)]
Kirjattu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #43 : 03.12.08 - klo:17:08 »

Kotona taas  [:-)]  ja hämärää/pimiää oli jo kun töistä kotia tulin eikä yhtään tipusta ollut enää liikkeellä, eipä ole lintuja näkynyt kokoviikkona viimeksi olen sunnuntaina nähnyt.  [:-(]
Vettä tiputellut kokopäivän ja tuuleekin aika voimakkaasti 1,6 lämpöä

Kauniisti syklaami vielä Varpusella kukkii  [:-)] [:-)]
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #44 : 03.12.08 - klo:17:32 »

Kotona  [:-)]

liesituulettimen vaihdettavista jutuista en sano mitään... onhan täälläkin ollut liesituuletin ja samat sisukset muutosta lähtien eikä mitään ole vaihdettu, toisaalta eipä liesituuletin ole käytössäkään juurikaan ollut.

Märkää ja pimeää ulkona..
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Sivu luotiin 0.083 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.