Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mitä teet jos uni ei tule?  (Luettu 742 kertaa)

terttukaarina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 374
  • Oulun lääni
Mitä teet jos uni ei tule?
« : 04.12.08 - klo:03:43 »

Olen nyt nukkunut joka toisen yön. Tämä yö näyttää taas olevan valvomista varten.
Millehän alkaisi?
Kuinka saatte aikanne kulumaan, jos ei nukuta? 
Kirjattu

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Mitä teet jos uni ei tule?
« Vastaus #1 : 04.12.08 - klo:04:59 »

Jos en olisi töissä, nousisin varmaan ylös ja alkaisin harrastuksille, mutta työpäivistä selvitäkseni, yritän pysyä vaakasuorassa ja yritän löytää sen karanneen unen tai ainakin levätä. Joskus siirryn alakertaan telkan ääreen soffalle. Kortista johtuen siltä tulee muutamilta kanavilta ohjelmaa läpi yön.
Kirjattu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Mitä teet jos uni ei tule?
« Vastaus #2 : 04.12.08 - klo:05:03 »

Tunti sitten heräsin, pyöriskelin levottomana puolisen tuntia, sitten luovutin ja nousin keittämään aamukahvia. Jospa ensi yönä sitten uni ei karkaisi niin varhain...
Kirjattu

Marjuli

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 346
  • Nurmijärven mummo
Vs: Mitä teet jos uni ei tule?
« Vastaus #3 : 04.12.08 - klo:06:09 »

Minulla on myös ollut viime aikoina tämä unettomuuskausi. Tänä yönä tein töitä. Nyt on hommat tehty siihen malliin, että voin mennä päivällä 2-vuotiaan lapsenlapsen kanssa muskariin iltapäivällä. Sitä ennen on kyllä vähän yritettävä levätä.

Joskus, kun en saa unta, pelaan tietokoneella pasianssia. Se nukuttaa aika hyvin.
Kirjattu
**** ei sitä koskaan tiedä mihin pystyy, ennenkuin yrittää ****

Sinisorsa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 004
Vs: Mitä teet jos uni ei tule?
« Vastaus #4 : 04.12.08 - klo:08:12 »

Nukun kyljelläni. Jos herään kääntyilyyn niin käännyn selälleni. Siten venytän molempaa kylkeä usean minuutin ajan. Näin uni tulee taas.  Missään tapauksessa en nouse ylös. Kahvia en juo klo 20:00 jälkeen. Herätyskelloa käytän aina, koska muuten alitajuisesti heräilee ja tarkastaa usein kellosta ajan että ehtii töihin. Englannin lausesanakirja mulle taas on sellainen kirja, jonka lukeminen jo  vartin päästä alkaa nukuttamaan.

Vinkkejä;http://www.mtv3.fi/helmi/hyvinvointi/artikkeli.shtml/486782?hyvinvointi-voin_hyvin
« Viimeksi muokattu: 04.12.08 - klo:08:23 kirjoittanut Sinisorsa »
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 587
Vs: Mitä teet jos uni ei tule?
« Vastaus #5 : 04.12.08 - klo:10:12 »

Minulla tuo unettomuus on aika harvinaista, mutta silloin kun se tulee, niin yritän poistaa kaikki ajatukset päästäni ja rauhoittua. Siis rentoutan itseni.
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Mitä teet jos uni ei tule?
« Vastaus #6 : 04.12.08 - klo:10:29 »

Viimeyö oli jälleen levoton yö. 
Yleensä en nouse ylös, koska silloin herään lopullisesti.

Niinkuin Mesis, sillei teen minäkin.  Kaikki tärkeät ajatukset pois mielestä ja keskityn ajattelemaan raakeesti varpaita, kuin ne rentoutuu jne.
 
Musiikin ajatteleminen kans ramasee.  Sit kyllä herään, jos en säveltä muista ja sekös alkaa vaivaamaan ... [:-I]
Kirjattu

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Mitä teet jos uni ei tule?
« Vastaus #7 : 04.12.08 - klo:10:53 »

Mä valvon sängyssä lepäillen, jos ei uni tuu. Ympäristön aiheuttamat toistuvat häiriöt on aiheuttaneet joskus unettomuutta. Mutta aika hyvin olen viime aikoina nukkunut. Kisujen takia heräilin viime yönä ja naapurikin linkosi pyykkiä puolenyön jälkeen, siihen heräsin.
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: Mitä teet jos uni ei tule?
« Vastaus #8 : 04.12.08 - klo:10:59 »

Unettomuuteen olen minäkin saanut tottua viimeisten viikkojen aikana. Koko yö menee valvoessa ja sitten aamulla alkaa nukuttaa, mutta kissat ovat eri mieltä.
En nouse sängystä, sytytän valon ja koetan lueskella. Olen päättänyt, että ikävät ajatukset eivät tule sänkyyn.
Voinpa huvikseni vaikka laskea, kuinka monta ihmistä meidän rapussa asuu.....
ja sellaista [:-)]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Mitä teet jos uni ei tule?
« Vastaus #9 : 04.12.08 - klo:11:20 »

Se on kyllä jännä miten monenlaisia asioita sitä päässä voikaan pyöriä silloin kun uni ei tule. Joskus mielessä pyörii joku huoli tai murhe, ehkä seuraavan päivän hammaslääkärireissu tai maksamaton lasku, omaisen sairaus tai joku muu. Ja sitten sitä päättää että ei ajattele koko asiaa, mutta kuinka ollakaan jo kohta löytää itsensä taas niistä samoista, mieltä painavista asioista ja ajatuksista. Mutta ehkä se on niin tarkoitettukin. [:-)] Sitten kun uni tulee, niin saattaa ne asiatkin päässä selkiytyä.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Mitä teet jos uni ei tule?
« Vastaus #10 : 04.12.08 - klo:12:18 »

Se on kyllä jännä miten monenlaisia asioita sitä päässä voikaan pyöriä silloin kun uni ei tule. Joskus mielessä pyörii joku huoli tai murhe, ehkä seuraavan päivän hammaslääkärireissu tai maksamaton lasku, omaisen sairaus tai joku muu. Ja sitten sitä päättää että ei ajattele koko asiaa, mutta kuinka ollakaan jo kohta löytää itsensä taas niistä samoista, mieltä painavista asioista ja ajatuksista.

Just tuohon mä tarviin sen harmittoman lehden. Pirkka, Yhteishyvä, ihan mikä vaan, mihin ei jää kiinni. Romaaneja mä en uskalla lukea ollenkaan, koska silloin en malta nukkua. Eilen illalla luin Tringa-lehden syyskatsausta ja sammuin mustaviklon kohdalla.  :-))

Kolmivuorotyö on se, mikä mulla sotkee unirytmin. Tällä viikolla 3 ensimmäistä yötä meni pyöriessä, mutta viime yönä nukuin melkein 7 tuntia. Heräsin vain kerran katsomaan kelloa. Nyt on ihan hyvä olo, mutta saatan kyllä ottaa päikkärit ja nukkua rästejä pois ja kerätä unta varastoon ensi yölle.  :-))

Veke 12v.

  • Vieras
Vs: Mitä teet jos uni ei tule?
« Vastaus #11 : 04.12.08 - klo:12:21 »

Hyviä selviytymiskeinoja kannattaa kyl vähä harjotellakki.
Jolsei monee yöhön saa nukuttua, tai tekee vaa jatkuvaa yötyötä, on vaara muuttuu juur tälläseks pöljäks, ku miä!  [:-I]
Mut mulla on yks hyvä konsti, ku äiti jo alta kouluikäsenä mullen opeti. Siihin aikaaha ei viä ollu noit päiväkotei, eikä mitää muitaka lastentarhoi. Ittekseni pällistelin päivät pitkät, jo kol- nelvuotiaast. Joskus pelkäsin ja joskus en. Joskus nukahin ja joskus en. Useimmite kyl mieli rauhottu.  [:-)]
Mullen äiti oli opettannu sen lasten virren, "yatävä sä lapsien!". Saatte uskoo, jot on tullu hyräiltyy sitä virttä mielessää vähä monet nonet kerrat ja jostaki kumman syystä, se sitteki vaa tuntus ninkun auttavan, nin pelotuksee, ninkun unentulooki! Se on mun konstini.   [:-)]
Kirjattu

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 752
  • Itä-Uusimaa
Vs: Mitä teet jos uni ei tule?
« Vastaus #12 : 20.12.08 - klo:11:04 »

Mä alan pikkuhiljaa muistuttamaan jotain zombia  [:-I] viikkoihin en ole nyt nukkunut,
kuin torkahdellut muutaman vartin, toisinaan.  [:-I] Sairaalassa olessani antoivat mulle
unilääkettä, mutta nillä ei ollut oikeestaan mitään tehoa.  [:-I] Eipä tosin nukutuskaan
ollut tehonnut, niinkuin olisi pitänyt, sillä olin kesken operaation repinyt jonkun letkun päästäni  [:4]
Siinä olisi voinnut käydä tosi köpelösti.  [:-I]
Mulla on aina ollut tosi hyvät unenlahjat niinpä tää mun unettomuus ottaa totisesti kaaliin.
Joskus aikoinaan, kun jostain syystä en ole saannut unta, niin vaikean sudokun pähkäileminen
on tuonnut unen, mutta nyt ei auta sitten sekään.  [:´((]

Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Mitä teet jos uni ei tule?
« Vastaus #13 : 20.12.08 - klo:11:08 »

ø  <--- puolikas tuollaisesta "napista"

Kirjattu

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 752
  • Itä-Uusimaa
Vs: Mitä teet jos uni ei tule?
« Vastaus #14 : 20.12.08 - klo:11:10 »

ø  <--- puolikas tuollaisesta "napista"



mikäs nappi se on ?

Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -
 

Sivu luotiin 0.26 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.