Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Puun kaato  (Luettu 373 kertaa)

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
Vs: Puun kaato
« Vastaus #15 : 05.12.08 - klo:19:39 »

Se metsien paljaaksi hakkuu  [:-I]

Nythän on kuitenkin näin, että kun sinne jätetään ne muutamat siemenpuut, niin niistä tulee parhaat siemenet sen metsän uudistumiseen.  [:-I]

Voipi olla niinkin, olen kuullut, mutta silti en tykkää. Ei mulla ole omaa metsää, jos olisi niin sieltä ei saisi yhtään puuta kaataa  :-))
Se olisikin Aarniometsä  [:36]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Risto

• Vieras
« Vastaus #16 : 05.12.08 - klo:19:47 »

Ei mulla ole omaa metsää, jos olisi niin sieltä ei saisi yhtään puuta kaataa  :-))

Minun äidillänikin oli sama mielipide, että ei niitä puita saa kaataa, vaikka metsää oli jonkin verran.  [:-I]
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #17 : 05.12.08 - klo:19:54 »

Ei mulla ole omaa metsää, jos olisi niin sieltä ei saisi yhtään puuta kaataa  :-))

Minun äidillänikin oli sama mielipide, että ei niitä puita saa kaataa, vaikka metsää oli jonkin verran.  [:-I]

[:-)] [:5]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Ukki

• Täysjäsen
  • Poissa Poissa
« Vastaus #18 : 06.12.08 - klo:00:17 »

Mielestäni hoitamaton metsä on RYTEIKKÖÄ, jossa harva viitsii liikkua. Kyllä entinen malli metsurien harventamana oli minunkin mieleeni, mutta mahdotonta nykyisin suuremmassa määrässä toteuttaa.
Jos isoilla koneilla harvennetaan, lahovauriot varsinkin kuusella, ovat tavattomat.
Paljon lahoi hevos- ajonkin jälkeen, kun yritin liian kapeaa uraa pitkin pari-reellä kuljettaa. Kuoren rikkoutumasta alkaa heti lahoamaan. Nykyisin taas tulee usein koneista valtavasti juuriin vaurioita.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.048 sekunnissa. 17 kyselyä tietokannasta.