Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 112 vastasi  (Luettu 860 kertaa)

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 112 vastasi
« Vastaus #30 : 20.12.08 - klo:10:17 »

Luulen että monelle on aika vieras pönttöläinen kyseessä ja vakavasta jutusta kyse, niin ei ole helppoa arvata saattaa tahtomattaan loukata toista, siksi en minäkään uskaltanut ennen kuin nyt

Paranemisia tietysti edelleen kovasti [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

luscinia

• Vieras
« Vastaus #31 : 20.12.08 - klo:10:19 »

Mua ihan hymyilyttää arkuutenne!
Kirjattu

luscinia

• Vieras
« Vastaus #32 : 20.12.08 - klo:10:24 »

[?]
« Viimeksi muokattu: 20.12.08 - klo:11:28 kirjoittanut luscinia »
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #33 : 20.12.08 - klo:10:25 »

Eli kun te ette ole naimisissa, sä et pysty hoitamaan virallisia asioita? Eikä periaatteessa lääkäritkään kerro sulle mitään?

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #34 : 20.12.08 - klo:10:32 »

Valtakirja auttaa tuohon asiaan jos vaan kumppanisi pystyy sellaisen raapustamaan [:-I] Eli susta tulisi edunajaja. Mä en kyllä ymmärrä lakiasioista mitään [:-(]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #35 : 20.12.08 - klo:10:34 »

Aika paljon on myös kiinni siitä, millaiset suhteet on sukulaisten kanssa.  [:-I]

luscinia

• Vieras
« Vastaus #36 : 20.12.08 - klo:10:40 »

Järkyttäviä ja raskaita tilanteita on ollut kuluneen viikon aikana. Potilas on kotona ia on toipunut hyvin.
« Viimeksi muokattu: 20.12.08 - klo:11:25 kirjoittanut luscinia »
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #37 : 20.12.08 - klo:10:43 »

Luscy, millaiset suhteet sulla on näihin Isännän lapsiin? Itsekin uusperheellisenä mä voin kuvitella, että ongelmia voi tulla, kun jotakin tällaista sattuu.  [:-(]

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #38 : 20.12.08 - klo:10:45 »

Lapsilla ei aikaa ei innostusta :-O  [:-/]

Saako olla vihainen [:-(]  Jos lapset ovat kumppanisi niin isä on AINA isä heille! 
Kirjattu

luscinia

• Vieras
« Vastaus #39 : 20.12.08 - klo:10:50 »

Tietenkin saat olla vihainen!
« Viimeksi muokattu: 20.12.08 - klo:11:21 kirjoittanut luscinia »
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #40 : 20.12.08 - klo:10:50 »

Kyseessä voi olla pelko: ei uskalleta kohdata läheistä sairastunutta. Raukkamaista, mutta helpottaa omaa oloa. Tavallaan kielletään tosiasiat, eletään kuin mitään ei olisi sattunutkaan. Mitä sä et näe, sitä ei ole tapahtunut.  [:-(]
« Viimeksi muokattu: 20.12.08 - klo:11:12 kirjoittanut Kaija »
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #41 : 20.12.08 - klo:11:05 »

Voi se noinkin olla. Tietysti kun ei tunne ihmisiä, taustoja on vaikea ymmärtää ihmisten käyttäytymistä [:-I]
Kirjattu

ullu

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #42 : 20.12.08 - klo:11:17 »

Tämä ihan yleisellä tasolla. En ollenkaan väitä, että Luscinian tilanteessa olisi ollenkaan kyse tästä samasta. Vaikka ehkä voi ollakin?

Sen olen huomannut ennenkin, että jotkut ihmiset käyttäytyvät aika erikoisesti kun läheinen sairastuu. Ei pystytä kohtaamaan sitä asiaa, eikä sitä, että sairastunut ei siinä tilanteessa pysty vastaamaan omasta toiminnasta.

Etenkin aikuisen lapsen voi olla todella vaikea ottaa uutta toimijan ja vastuunkantajan roolia. Se on kuitenkin aikuisessakin lapsessa aika syvälle juurtunut se ajatus, että isä ja äiti ovat vahvoja ja pystyviä. Hoitajia, eikä hoidettavia. Ei ole helppo juttu hyväksyä sitä, että nyt pitääkin ottaa vastuuta, toimia jopa vanhemman tahtoa vastaan asiassa, josta hän on itsestäänselvästi pystynyt ennen itse huolehtimaan. Jos omat henkiset voimat on vähissä, niin kuin monesti tuollaisissa tilanteissa käy, voi näennäinen välinpitämättömyys olla se tapa reagoida.

Meillä käydään juuri vuosittain toistuvaa vääntöä meidän kanssa asuvan vanhuksen oikeudesta käyttää tulitikkuja. Ne on piilossa ja pysyvät piilossa. Asia josta ei voi paloturvallisuuden vuoksi tinkiä, mutta tiukka paikka kynttilänvalosta pitävälle vanhukselle.
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #43 : 20.12.08 - klo:11:21 »

Off topic: Nythän on olemassa sähkötuikkuja. Patterilla toimivia.
Jos sen laittaa nättiin lasiseen tuikkulyhtyyn, niin mahtaisiko se yhtään korvata kynttilänpuutetta? Näitä kynttilänvaloa rakastavia vanhuksia on enemmänkin. Samaten jossain lastenhuoneessa oikea kynttilä olisi katastrofi.... kaiken sälän keskellä.

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #44 : 20.12.08 - klo:11:27 »

Mä vielä vähän ajatuksiani. Aluksi voi tulla pelko, torjuminen, mutta ennen pitkää pitäisi asia hyväksyä ja sitten toimia ja ............rakastaa lähimmäistään, toivottavasti sitäkin kykyä on, sillä se on voimakkain motivointiin tarvittava tunne.

ps. mulla on sähkötuikkuja
Kirjattu

Sivu luotiin 0.146 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.