Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kehukehu  (Luettu 5356 kertaa)

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Kehukehu
« Vastaus #60 : 07.01.09 - klo:00:04 »

Eikö kenelläkään ole mitään kehumista?
Onko vain vali ja vali se tärkein asia?
Ettekö löydä elämästänne mitään positiivista?

Minä löysin ainakin kohdaltani ihan positiivisen asian, kun sain selville, että mihin häviää vesi lämmitysjärjestelmästä, siis ei kuuma vesi, jota raanasta lasketaan, vaan lämmitysvesi, jolla lämmitetään tätä asuntoa.  [:-I]

No, mihin häviää? Kerro meillekin...

Autotallin betonilattiassa oleva lattialämmitysputki on alkanut vuotamaan kosteusmittarin mukaan melkein keskellä autotallia. Autotallin pinta-ala on noin 40 neliömetriä.
Nyt olen sulkenut autotalliin menevät putket ja vedenpaine on pysynyt sen jälkeen "aisoissa".
Huomenna pitänee soittaa vakuutusyhtiöön, että mitä mieltä he ovat tilanteesta.  [:-I]

Vakuutusyhtiön kanssa keskustelemisen jälkeen ollaankin sitten valivali-osastolla!  [:-/] [:´((]

Niillä on ihan uskomattoman hyvät perustelut siihen, miksi mitään kosteusvaurioihin liittyvää ei korvata. Meillä oli joskus kosteusvario kylppärissä entistä edellisessä kämpässä.... Puhelinkeskustelun jälkeen vaihdoin vakuutusyhtiötä, vaikka yleensä olen aina ollut tyhmän uskollinen vakuutusyhtiölle, pankille, puhelinoperaattorille jne  [:-I]

terttukaarina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Oulun lääni
« Vastaus #61 : 07.01.09 - klo:00:07 »

Risto! Hienoa, että sait selville.. [KIPPIS]

Minä olen iloinen semmoisesta asiasta, kuin että: Kellarikerroksessa on 500 ltr:n pakastin,
joka on hankittu 70-luvulla ja yhä käy. Vävyni on ollut sitä mieltä, että se kuluttaa niin paljon
sähköä, että siitä pitäisi hankkiutua eroon.

Nyt minulla on energiamittari ja oitis mittasin pakastimen kulutuksen. Se oli 2,2 kWh vuorokaudessa
ja mittari kertoi, että pakastimessa ei ole virtakaan päällä kuin 40 % vuorokausiajasta.

Esimerkiksi taulu-tv kulutti 1,8 kWh/vrk.  
Kirjattu

Risto

• Vieras
« Vastaus #62 : 07.01.09 - klo:00:11 »

Lainaus

Vakuutusyhtiön kanssa keskustelemisen jälkeen ollaankin sitten valivali-osastolla!  [:-/] [:´((]

Elä luulekkaan, että minä vali valittaisin.
Hehän vain kertovat, että se on minun vika, jos putki rikkoutuu.  [KIPPIS] [KIPPIS]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #63 : 07.01.09 - klo:12:44 »

Mä taisin selvitä pelkällä säikähdyksellä sen vihoittelevan poskihampaan kanssa. Se on kokenut ihmeparanemisen!  :-))

Mutunen

• Seniori
  • Poissa Poissa
« Vastaus #64 : 07.01.09 - klo:14:20 »

Ristolle neuvoksi..

Itselläni joskus 15 vuotta sitten meni lämminvesivaraajasta vastus, sen korvasi takuuseen vaaraajan myynyt kauppias... varmaankin säälistä, koska takuuaika oli jo ylitetty.
Sensijaan varaajan säiliö taskulampulla sisältä tarkastettuna osoittautui hyvin ruosteiseksi.
Kerroin ruostumisesta vakuutusyhtiööni ja kysyin vieläkö uskalletaan muutama vuosi kokeilla, josko tuo vettä pitäis, niin heti tuli puhelimessa vastaus, että hanki uusi ja lähetä korvaushakemus.

Ristolle neuvoksi, kerro vakuutusyhtiöösi, että epäilet lattialäpöputken vuotavan, mitä tuolle tehtäs, uskalletaanko tuon korjausta siirtää keväämmääksi.
Saattaa olla, että myönteinen päätös syntyy heti, pahempien vahinkojen välttämiseksi.
Kirjattu

Marfa

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #65 : 07.01.09 - klo:21:50 »

Mies osaa ihan itse ilmata patterit [:5]

alkoi sit mua, vanhaa konkaria neuvomaan [:-P] [:-DD]

Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #66 : 07.01.09 - klo:21:59 »

Raanasta tulee edelleen vettä! :-))
Kirjattu

Marfa

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #67 : 07.01.09 - klo:22:07 »

Hyvä Sus [:5]
Kirjattu

luscinia

• Vieras
« Vastaus #68 : 19.01.09 - klo:10:04 »

hyvää huomenta ja hyvää oloa!
Viimeviikkoinen kurja oloni vaati lääkärillä käynnin. Onneksi en saanut aikaa terkkarista, vaan piti mennä kylämme omalääkärille.
Itse olinkin jo tunnistanut vaivani, tosi hankalan olotilani samaksi, jota minulla oli 25 vuotta sitten!
Lääkäri antoi akupunktiohoitoa, kymmenisen neulaa ja puoli tuntia. Olo kirkastui ja helpottui. Vielä tulee kaksi hoitokertaa.

Mikäli olisin saanut terveyskeskusajan, lääkkeeni olisi ollut lihasrelaksantteja ja särkylääkkeitä ties mitä---!

Nyt vain reipasta liikuntaa, aerobicissa jätän niskarenkutukset väliin ja venytyksiä aina tilanteen mukaan kotioloissa.

Voi että tuli hyvä mieli ja olo tämän kaiken jälkeen!
Pidetään hyvää huolta läheisistämme ja itsestämme!!!!!! [:-)] [:-)] [:-)] [:-)] [:-)] [:-)] [:-)] [:-)] [:-)]
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #69 : 19.01.09 - klo:10:20 »

Minä olen iloinen semmoisesta asiasta, kuin että: Kellarikerroksessa on 500 ltr:n pakastin,
joka on hankittu 70-luvulla ja yhä käy. Vävyni on ollut sitä mieltä, että se kuluttaa niin paljon
sähköä, että siitä pitäisi hankkiutua eroon.

Nyt minulla on energiamittari ja oitis mittasin pakastimen kulutuksen. Se oli 2,2 kWh vuorokaudessa
ja mittari kertoi, että pakastimessa ei ole virtakaan päällä kuin 40 % vuorokausiajasta.

Esimerkiksi taulu-tv kulutti 1,8 kWh/vrk.  

Miten kauan pitää uuden laitteen toimia, että se kuittaa sähkönkulutuksen eron?
Ihmisillä on hassuja luuloja noista ja hankkivat sit uusi koneita  [:-I]
Tuttavani pitää osto ja myyntiliikettä, ja jos joku tulee kysymään kelpaako jää- tai pakastinkaappi, niin neuvoo käyttämään itse loppuun ja selittää tuon uuden ja vähemmän kuluttavan "säästön".
Moni yllättyy.
Ja onhan se ekologisempaakin ostaa harvoin ja hyvää.
Hyvä Terttukaarina  [KIPPIS] [:-)]
Kirjattu

terttukaarina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Oulun lääni
« Vastaus #70 : 19.01.09 - klo:17:40 »

Samaa mieltä oli miehenikin aikoinaan, kun joku kävi tarjoamassa taloomme ikkunaremonttia.
Talossamme on toistakymmentä ikkunaa ja jos ne kaikki olisi vaihdettu uusiin , ei sitä kustannusta olisi
saatu takaisin meidän elinaikanamme.
Terveen järjen käyttö on sallittu  :-)) :-)) :-))
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #71 : 19.01.09 - klo:20:44 »

Nyt täytyy kehukehuu, kun kelit ovat vallan mainioita kaikenlaiseen ulkoiluun ja retkeilyyn! :-)) [;-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

KLETTERMUS

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #72 : 19.01.09 - klo:20:54 »

Nyt pitää kyllä kehua eräästä ihmistä täällä foorumissa että ilman häntä tämä foorumi olisi todella tylsä paikka. [:-)]
Kirjattu

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #73 : 20.01.09 - klo:13:35 »

:-O Noh, sanoisit nyt sitten kuka hän on, että muutkin se tiettäs. Kun mun mielestä täällä on paljon niitä, jotka ansaitsisivat kehuja.
Ettäkä todella tylsä paikka.  [:-P] Ja pöh.
Kirjattu

Marfa

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #74 : 20.01.09 - klo:14:12 »

Sain kun sainkin ihan ite  :-O tietsikan pelittään 3 päivän yrittämisen jälkeen! Huomenna olis tullut mikrotuki, jonka sain perua.  (komea kylläkin, ei sen puoleen, vaan kalllis)  :-))
Kirjattu

Sivu luotiin 0.257 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.