Iloisia uutisia pihapiiristä: kun me oltiin muuttamassa tänne, mä toivoin, että tuo pieni metsäkaistale toisi meille hömö-, kuusi- ja töyhtötiaisia. Ruokinta aloitettiin muuton jälkeisenä päivänä eli 1.maaliskuuta. Aika pian saatiinkin hömppä ja kuusitiainen ruokinnalle. Töyhtötiaista odotettiin pitkään; Pasi näki sen kerran loppuvuodesta. Toissa päivänä se sitten tuli ruokinnalle ja on ilmeisesti tullut jäädäkseen
Äsken istuttiin pihalla pitkän aikaa seuraamassa sitä ja muutenkin yleistä tintti-sutinaa. Tali- ja sinitinttejä on varmasti kolmsenkymmentä.
Seurattiin tinttien varoitusjärjestelmää. Tuntuu, että välillä joku kelmi tekee aiheettoman hälytyksen, että pääsisi itse valtaamaan parhaan ruoka-apajan
Mä muistelin, miten vanhan kodin pihalla keltasirkut saivat vähän väliä hepulin ja koko parvi pyrähti pensaaseen. Tällä pihalla ei olla kertaakaan keltasirkkua nähty
Juu, nää on näitä mun noita-akan ennustuksia taas. Viisi minuuttia myöhemmin Pasi alkoi katsella, että onkos kuusen alla keltasirkku. Eikun hakemaan kiikareita ja sehän se oli. Kohta niitä olikin puolen tusinaa. Me ollaan laitettu fasaaneja varten kauraa kuusen alle ja sehän kelpaa keltsuillekin!