Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 1.1.2009  (Luettu 1436 kertaa)

Henri

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pirkanmaa
Vs: 1.1.2009
« Vastaus #30 : 01.01.09 - klo:10:26 »

Huomenta ja hyvää vuoden 2009 ekaa aamua! [:-)] [:-)]

Ulkona on aivan mahtavan hieno sää, aurinko paistaa, hiukan tuulee ja on -8 astetta. Kunnon talviaamu.

Illalla tuli raketit lähetettyä ja nyt aloitellaan vuotta 2009. Itsekin valvoin jopa 12 asti, vaikka yleensä en jaksa valvoa 11:sta pitempään. Linnuilla oli vamaankin hieman levoton yö, mutta onneksi raketit paukkuu vain kerran vuodessa. Nyt linnut on heränneet ja ruokinnalla käy vipinä. Tein minä uuden vuoden lupauksenkin: aion havaita tänä vuonna yli 100 lintulajia, siinä on mukava pikku haaste uudelle vuodelle. [:-)] [:-)]
Hyvää torstaita kaikille! [:45] [:45] [:45]
Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #31 : 01.01.09 - klo:10:32 »

Huomenta ja Oikein Hyvää Vuotta 2009!   [:-)]

Kaunis aurinkoinen aamu ja -8 mittarilukema. Tuulet oli ja meni. Vuosi vaihtui rauhallisesti nukkuen, ei ollut ilotulitusta tuossa lähistöllä. Muutama paukku kuului aiemmin illalla. Täällä kaukana kaikesta on hyvä asustaa. [:-)]

Pitääpä mennä katsomaan että tipusilla riittää ruokaa tänäkin vuonna. Käpytikka jo näkyy talipalloja verottavan, menenkin hiukan täydentämään jotta muillekin riittää.
Kirjattu

inke

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjanmaa
« Vastaus #32 : 01.01.09 - klo:10:36 »

"On tyyni nyt,ei tuule nyt,on tuulikin nyt tyyntynyt".  (en tiedä kenen hengen tuotos lienee)   [:-DD]
Pakkasta -12 astetta.
Laitettiin heti uuniin tulet,mökki kylmeni tuulella.
Melekonen siivo ulkona,siis risuista ja oksista.
Aika pian puolenyön jälkeen tykit vaimenivat.
Tämän vuoden ensimmäiset näkemäni linnut ruokinnalla oli kaksi närheä ja sinitiainen.
Närhet oli mulistaneet ruokinnalla,kaura-astia oli tyhjennetty maahan.
                           Hyvää vuotta 2009 kaikille!
Kirjattu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #33 : 01.01.09 - klo:10:37 »

http://www.jigzone.com/puzzles/daily-jigsaw   [KIPPIS]

Onnea uudelle vuodelle 2009 !
Alkaa ainakin aurinkoisessa pakkassäässä: -4,1.  [:45]
Pilvi otti paukkeet aika rauhallisesti, välillä tarkkaili ikkunasta, välillä nukkui. Nyt kun pakkanen kiristyy, ei tee edes mieli ulos. Ehkä siellä tuntuu vielä kissan herkkään nokkaan käryä. Ainakin tuossa ihan nurkalla paukkui puolen yön jälkeen.
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #34 : 01.01.09 - klo:10:43 »

Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #35 : 01.01.09 - klo:11:02 »

Hyvää tämän vuoden ensimmäistä huomenta.

Aurinko paistaa ja pakkasta -5. Muistuttakaa mua nyt aina, että olen looginen lämpömittarinluennassa, viime talvenahan jo aloitin tämän perinteen, että luen mittaria ikäänkuin ylösalaisin... eli muistuttakee mua, että kun pakkanen NOUSEE niin elohopea mittarissa LASKEE. [NUT] [:-I] Aamulla tulkitsin lämpötilaksi -14, sit yhtäkkiä mulle tuli ahaa-elämys, että mähän tulkitsin taas IHAN PIELEEN ja todellinen lämpötila olikin -6. [NUT] :-)) Viime talvenahan väitin yhden kokonaisen päivän, että mulla on +4 kun koko muu Suomi oli pakkasella... [NUT] [:-DD]

Vuoden ensimmäinen lintu oli mulla, kuten Laurallakin, mustarastas. Mun rakas mustarastas Kökö. Hän, ruokintani jokatalvinen ainoa mustarastas, ilmestyy aina silloin, kun lumet tulee. Kivaa kun Kökö on taas paikalla. [:-)] [:-)] [:-)] Lunta on sen verran, että nurmikko on peitossa.

Aurinkoista päivää kaikillen! [:45]
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #36 : 01.01.09 - klo:11:25 »

Huomenta Lapista! pakkasta on...-16,0 astetta näyttää mittari. Eka lintu tälle vuodelle oli ... harakka! Sitten katselin laudalle, hömppä, talitiainen, punatulkkuja...
Tosi vähän oli paukuttelua männä yönä, katselin vaan ikkunasta, kun Mörri vähän pelkäsi. Ulos en mennyt kuvaamaan ollenkaan.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Lisa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Jippijei
« Vastaus #37 : 01.01.09 - klo:11:26 »

Ja uusi aurinko nousee...(lauloiko Juice ? )

Joka tapauksessa hyvää aamua vuonna 2009. Täällä on ihana sää. Sellainen Klondyke-fiilis. Reilut 10 astetta pakkasta ja vieläkin kylmä viima käy ja tuuli on saanut paikkapaikoin tämän vähäisen lumen kiiltämään tosi upeesti. I like it. [:-)]
Aamusella kun menin talliin, niin tallin eteisessä, kaurasäkin vieressä oli pikkuinen myyrä. Se jähmettyi heti ja aivan kuin olisi kysynyt, että " hey man, haluut sä nyt liiskata mut?" Mutta ehei, mä rakastuin siihen heti ja se sai piipertää pois. Mut sit rupesin miettimään, että olikohan se tyttö- vai pokamyyryläinen. Ja heti mulle pälähti mieleen tää laulu, mikä sopii molemmille.
Iloista päivää! [:-)]

http://www.youtube.com/watch?v=_rleFAS_B04&feature=related
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #38 : 01.01.09 - klo:11:30 »

ONNELLISTA UUTTA VUOTTA
                                              http://www.youtube.com/watch?v=dcLMH8pwusw
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #39 : 01.01.09 - klo:11:35 »

Huomentapäivää.  Tuuli on eilisestä tyyntynyt.  Pieni huju käy, mut kylmää se pienikin saa aikaan.  Pakkasta oli jokunen aika sitten -7astetta.
Varmasti on kylmempää.  Saas nähä mitä Debin suunnalla on. [:-I]

Yö meni rauhallisesti.  Viiden kieppeillä muutama rätke ja sit täys loppu!

Tärkeinhän piti vielä sanoa.  Aurinko armas paistaa. [:45]

Mukavaa tämän vuoden eka päivää. [:5] [:-)] [:-)]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #40 : 01.01.09 - klo:11:40 »

Aurinko paistaa täälläkinpäin Suomea..että hieno aloitus tälle vuodelle [:-)]
Ja mikä parasta,Vera selvisi eilisestä paukkeesta ihan kuin ei mitään olisi
tapahtunutkaan..siitä olen onnellinen.Etukäteen pelkäämäni paukkuarkuus
ei onneksemme ainakaan tänä vuonna tullut esiin.. [:-)
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Titti

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Jyväskylä
« Vastaus #41 : 01.01.09 - klo:11:43 »

Aurinkoista ja pakkasen raikastamaa huomenta 1.1.2009
Mittarissa -10 ja tirput heräilevät aamuruokailuun. Lisäsin kaikki automaatit täyteen ja lähden vielä ilahduttamaan tarjoilemalla marjoja ja kauraa  [:-)]
Kirjattu
-Hyvät kuolevat nuorena, ihan hävettää olla hengissä -

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #42 : 01.01.09 - klo:11:45 »

Rauhallista uutta vuotta kaikille!
Viime yö meni valvoessa ja kuunnellessa sitä räiskintää ja sitten juhlijoitten örveltämistä. Ei paljon ole mieltä ylentävää!

Onneksi kissat olivat melko rauhallisia.

Tuli mieleen, että on varmaan Tintsukalla ollut kauhea yö! Noiden juhlijoiden kuskaaminen ei varmaan ole itselle juhlaa.
----------------------------

Huomenna yritän palata työelämään. Huh, onneksi on pehmeä lasku, mutta silti hiukka jännittää
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #43 : 01.01.09 - klo:13:00 »

Hyvää vuoden ensimmäistä päivää! [:-)]
Täällä on aurinkoista eikä paljon enää tuule. Eilenhän oli illalla tosi kovaa tuulta.
Mittarissa oli yön alin lukema -10,4 ja nytkin -10,1 astetta.

Hienolta näyttää ulkona, mutta meikäläisen täytyy ottaa varovasti, ettei kuume tule takaisin.

Täälläkin, vaikka ollaan aika maalla, oli jonkin verran pauketta yöllä. Se alkoi noin 23:30 aikoihin ja jatkui sitten noin 0:30 asti tai hieman yli.
Tosin, eihän sitä voi verrata siellä kaupungeissa ja taajamissa olevaan paukkeeseen. Nykyvuosina on vain täälläkin lisääntynyt uuden vuoden ilotulitus yms.

Oikein lupsakkaa uuden vuoden päivää toivotaan kaikille!    [:43]   [:45]  [:46]  [:45]   [:43]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #44 : 01.01.09 - klo:13:15 »

Hirmu kylmän tuntuista ulkona vaikka mittarissa vain -6. Veden kanssa länträäminen on kylmää puuhaa. Kaikenmoista vedellä täytettyä on pihalla jäätymässä.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.118 sekunnissa. 17 kyselyä tietokannasta.