Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 7.1.2009.Keskiviikko  (Luettu 1537 kertaa)

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: 7.1.2009.Keskiviikko
« Vastaus #30 : 07.01.09 - klo:12:47 »

Hei!  Luonto on taas yhtä leikkisä, ku pikkukakara.  Lunta sataa ja välillä paistaa :-)), asteita -11.


Lämmintä päivää kaikille.  [:45]

Kirjattu

Marfa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 663
Vs: 7.1.2009.Keskiviikko
« Vastaus #31 : 07.01.09 - klo:12:59 »

Hyvää päivää

Hyvä oivallus Kaarin  :-))

 Aurinkoinen ilma, -7,7. Pakkanen kiristyy. Ruokinnalle on tullut varpusia, jotka koittavat voittaa liikenteen kumun ja voittavatkin  [:-)]

Pietarin ystävämme lähtivät. Jäi haikee olo [:-(]

Pikku-Haamulle iloista polskuttelua! Nuorena kun oppii, niin vanhana taitaa [:5]

Lapissahan on kunnon talvi [:-)]


Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: 7.1.2009.Keskiviikko
« Vastaus #32 : 07.01.09 - klo:13:01 »

Päivän alin -31.3 nyt enää -25.6 lähti lauhtumaan, lunta nakkelee, pakkasta ruokkii. Laudalla oli 16 punatulkkua! Aika tungos.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Marfa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 663
Vs: 7.1.2009.Keskiviikko
« Vastaus #33 : 07.01.09 - klo:13:40 »

Jaakko Säntäryntä-ketjusta voitte huomata, et mul on vapaapäivä kaikesta, toisin sanoen piiiiitkästä aikaa pönttöilypäivä [:3]

Ajatteleekohan kukaan: [:67]

 [:-DD]

Mesellä 16 punatulkkua, huisa määrä! Entisellä pihalla eilen oli 2 tulkkua [:-)]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: 7.1.2009.Keskiviikko
« Vastaus #34 : 07.01.09 - klo:13:41 »

Arkipäivää.

Oih miten mahdottoman kaunis kuva Kaarinilta! [KIPPIS]

Pyriksen kissa myös upee, hienosti sillä kaartuu niin linjakkaasti tuo mustan ja valkoisen raja kaulassa. [:-)]

Ja mitä mahottomia pakkaslukemia se mese siellä vetelee! :-O :-O Jestas!

Tänään on taas se päivä, kun puissa ja pensaissa kimaltelee "luomutuikkuja". Viime talvenahan oli aivan upea näytös, pistin siitä Pönttöläänkin kuvia. Ei tää nyt sille vedä vertoja lain, yritin kuvatakin nuita, mut ei ne oikein kuvassa näy. Eli kun eilen oli plussan puolella ja sitte pakkanen kiristyi, niin puihin jäätyi vesipisaroita. Nyt auringon säteet saa ne loistamaan. [:-)] Luomutuikkuja. [:-)] Kuin ois pieniä sähkövalosarjoja pensaissa ja puissa.

Mukavaa pakkaspäivää kaikillen!
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 859
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 7.1.2009.Keskiviikko
« Vastaus #35 : 07.01.09 - klo:13:41 »

-14,9 ja vähäsen viety ruokinnalle murusia lisää [:-)] [:-)]
Hieno kuva Kaarinilta samoin Pyryharakan aamuinen kissa [:-)] [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Sus

  • Vieras
Vs: 7.1.2009.Keskiviikko
« Vastaus #36 : 07.01.09 - klo:13:47 »

Mesellä 16 punatulkkua, huisa määrä! Entisellä pihalla eilen oli 2 tulkkua [:-)]

Ja täällä nolla tulkkua. Lähes kaikkia lajeja nolla. [:-(] Päivän saldo: Kolme talitinttiä. [:-I]

Ruokalassa on tarjolla ihan kaikkee mitä suinkin ajateltavissa on, paitsi puhasta ihraa ei oo, mut talitankoja kyllä, pähkinää, omenaa, rusinaa, kauraa, auringonkukkaa, talipalloo... Lintuja nolla. Ne talitintitkin vaan käväisi. Mun jakeluun ei mene miten tää on mahollista! Mulla ei ole ikinä ollu tämmöstä. Kun ei näy edes variksia ja harakoita, joita yleensä jokunen näkyy joka päivä, eikä ne oo ees mun ruokinnasta kiinnostuneita, että siks kävisvät. Mut nyt ei näy niitäkään.  [:-I] [:-(] En viittis koko ajan valittaa tästä samasta aiheesta, mutkun tämä ei mene mun jakeluun. Enkä saa iloa lintusista. [:´((] Ne on yksinkertaisesti vaihtaneet maisemaa. Joku jossakin taatusti on alkanut ruokkimaan ja sinne ovat jääneet. [:´((]
Kirjattu

Marfa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 663
Vs: 7.1.2009.Keskiviikko
« Vastaus #37 : 07.01.09 - klo:14:03 »

Mesellä 16 punatulkkua, huisa määrä! Entisellä pihalla eilen oli 2 tulkkua [:-)]

Ja täällä nolla tulkkua. Lähes kaikkia lajeja nolla. [:-(] Päivän saldo: Kolme talitinttiä. [:-I]

Ruokalassa on tarjolla ihan kaikkee mitä suinkin ajateltavissa on, paitsi puhasta ihraa ei oo, mut talitankoja kyllä, pähkinää, omenaa, rusinaa, kauraa, auringonkukkaa, talipalloo... Lintuja nolla. Ne talitintitkin vaan käväisi. Mun jakeluun ei mene miten tää on mahollista! Mulla ei ole ikinä ollu tämmöstä. Kun ei näy edes variksia ja harakoita, joita yleensä jokunen näkyy joka päivä, eikä ne oo ees mun ruokinnasta kiinnostuneita, että siks kävisvät. Mut nyt ei näy niitäkään.  [:-I] [:-(] En viittis koko ajan valittaa tästä samasta aiheesta, mutkun tämä ei mene mun jakeluun. Enkä saa iloa lintusista. [:´((] Ne on yksinkertaisesti vaihtaneet maisemaa. Joku jossakin taatusti on alkanut ruokkimaan ja sinne ovat jääneet. [:´((]


Aika kumma juttu Sus [:-(]

Mä sain aika onnistuneesti "osoitteenmuutoksen" linnuilleni; tinttien lisäksi äkkiä tänne tulivat tiklit, viherpeipot ja kolme mustista. Varpuset eilen. Kurreja on kolme [:-)]

Entisellä pihalla ruokien kulutus on vähentynyt kolmanneksella aikaisemmasta [:-I]

TOIVOnkin, että kaikki linnut ja kurret muuttaisivat tänne  [:5]


Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: 7.1.2009.Keskiviikko
« Vastaus #38 : 07.01.09 - klo:14:21 »

Ette usko, miten meikä on alkanut lukemaan sanat väärin elvytyksen jälkeen.  Ja miten hassuja sanoja!!  [:-DDD]
Samoin kirjoittaessa joistain sanoista puuttuu kirjaimia, tai ovat ihan päin p...!
Pikkasen alan huolestua. [:-(]
Kirjattu

Marfa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 663
Vs: 7.1.2009.Keskiviikko
« Vastaus #39 : 07.01.09 - klo:14:33 »

Kaarin, onko ero niin selvä [:-I]

Kirjoitat ainakin ok [:-)]
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: 7.1.2009.Keskiviikko
« Vastaus #40 : 07.01.09 - klo:14:43 »

Marfa, kyllä eron huomaan kun oikoluen kirjoitukseni.
Saattaa olla vielä tuon näön ansiotakin, et jotkut kirjaimet muuttuu.  Esim usein ä ja ö pisteitä en erota, niin saatta syy olla siinä.

Alkaa Sininen hetki saapua.  Aurinko punaa pilviä, on upeaa!

Kylläpähän mä meen nyt ulos!  [:65] [:70] [:75]
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 859
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 7.1.2009.Keskiviikko
« Vastaus #41 : 07.01.09 - klo:15:14 »

pisteiden erotuminen saattaa riippua näytöstäkin paljon ja kirjain virheet näppäimistä, ainakin omassa pöytäkoneessa näppäimet toimivat tutummin kuin pöytäkoneessa samoin pöytäkoneen näytöt värit muuttuvat paljon jos katsoo vähän sivusta jne..

-15,7
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Taina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 171
  • Kerava
Vs: 7.1.2009.Keskiviikko
« Vastaus #42 : 07.01.09 - klo:16:44 »

Voi kun täälläkin olisi tuollaista kun Kaarinin kuvassa! Lunta saisi tulla 10 cm, se riittäisi hyvin!
Aamulla käytiin Hopoa vähän taluttamassa, en viitsinyt valjastaa kun tallilla oli -17. Hopo kuskaili
mua ojaan just samanlailla kun puupäät, jotenkin tuntuu että mä olen aina se talutettava tyyppi.  [:-/]
Puupäiden kanssa käytiin just tunnin lenkki, alkaa selvästi kiristyä pakkanen.
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 859
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 7.1.2009.Keskiviikko
« Vastaus #43 : 07.01.09 - klo:16:45 »

Oikeassa on Taina, ainakin pakkasen kiristymisen kanssa. Nyt mittarissa -17,9
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Sus

  • Vieras
Vs: 7.1.2009.Keskiviikko
« Vastaus #44 : 07.01.09 - klo:16:49 »

Ens yöksi luvattu -15. :-O Emmie muuta, mut se oli -15 ku kaivon putki jäätyi. Muistuttakaa mua, että illalla jätän raanan yöksi valumaan. Kaivo on kyl pyntätty nyt aikamoisen tanakasti, mutta en haluu ottaa riskiä. Raana valumaan ohutta vesinauhaa, pitäis jelpata. [:-)]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.337 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.