Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Pari töyhtöpäätä  (Luettu 261 kertaa)

Sus

  • Vieras
Vs: Pari töyhtöpäätä
« Vastaus #15 : 08.01.09 - klo:09:49 »

Töyhtötiainen on kyllä tosi söötti, etten sanoisi lemppari. Ainakin yksi lemppareista. On se niin veikeä, ja pikkunen. [:-)] Voi kun tulis tänä talvena vielä.

Mullahan kävi täällä yks talvi se aika harvinainen - ja surullinen - tapaus, kun töyhtötiainen menehtyi mun lintulaudalle. Tai se oli vaan semmonen maitotölkistä tehty juttu, maitotölkissä aukko. Sinne meni raasu suojaa etsimään ja sinne jäi. Viimoseen asti yritti jotain jyviä ensin nokkia maassa olevasta pahvilaatikosta.

Oli ollut just pitkä jakso todella kovia pakkasia, sit kun lauhtui -5 asteeseen, tuli töyhtis ruokaa ettimään. Pahvilaatikon olin laittanut maahan kylmän sään vuoksi, että edes vähän eristäis maan kylmyyttä, kun ne pakkaset oli hurjat, siellä oli jyviä. Tiainen yritti sieltäkin etsiä suojaa, se työnsi päätä sinne laatikon sisään käännetyn pahvilaatikon kannen ALLE. Yritti se jyviäkin nokkia. Sieltä sitten oli menny sinne maitotölkkiin. Lähetin linnun ETLAan Ouluun tutkittavaksi. Tauteja ei löytynyt. Kuolinsyyksi arveltiin nääntyminen.

(sori nyt, oon kertonu tään varmaan kymmenen kertaa. Mutku aina se tulee mieleen.)
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.153 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.